/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Min telefon vil ikke downloade..?
Fra : mikael_hanna
Vist : 301 gange
70 point
Dato : 12-05-03 15:29

Jeg har før downloadet spil og ringetoner fra diverse wap sider til min Nokia 3510i. Men i den sidste uges tid har jeg haft problemer med dette.. Jeg logger på en wap side, klikker på linket (til ringetone eller spil) og telefonen siger den henter filen. Men den forstætter bare i nogle minutter, og kommer så med en besked om at forbindelsen forsvandt. Dette gør den altid ligemeget størrelsen af filen (jeg har 612 kb. ledig på min Nokia 3510i) og ligemeget hvad for en wap side jeg bruger (selv demo MIDI-filer fra club-nokia, som jeg før har hentet uden problemer).

Er det min telefon eller netværket som der er problemer med..?

Kommentar
Fra : tla

Dato : 13-05-03 10:19

Jeg har ikke et umiddelbart svar til dig, men prøv disse ting:

- tøm cache i din telefon (der kan ligge et eller andet og forstyrre!)
- prøv eventuelt at få din telefon software opdateret. Mange små og store problemer med Nokia´s telefoner stammer fra en ældre software

Jeg kender selv flere som har fået løst samme problem ved at gøre ovenstående...

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 13-05-03 12:58

Tak for kommentaren tla. Jeg har prøvet at tømme cache men det gav ikke noget resultat. øv.. :ó(

Så foreslår du at opdatere min nokia´s software. Hvordan gør jeg det,,? jeg har hverken noget kabel eller noget så jeg kan tilslutte den til en pc´er. Kan du forklare mig hvad jeg har brug for, og hvordan jeg gør dette.,.,?

Accepteret svar
Fra : tla

Modtaget 70 point
Dato : 13-05-03 15:29

Trælst - det havde været klart nemmest for dig, hvis det havde løst det!

For at få opdateret softwaren skal du blot ind til en forhandler af Nokia, som kan opdatere telefoner.
Det er ganske gratis i din garantiperiode, så.... (og så tager det ikke mere end ca 10 min!)

Du kan bruge én af disse:
- BlueTel
- Teleservice
- EMTS
- (sikkert flere som jeg ikke kender...)

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 13-05-03 16:33

Hej tla.

Tak for svaret. Jeg ved ikke rigtig om jeg kan bruge det. Ser du jeg er i den kedelige situation at jeg bor på Færøerne. Her er der nok ikke så mange forhandlere som tilbyder denne service. Men jeg vil da forsøge..! Jeg vil da ihvertfald gå til min forhandler og høre om de kan hjælpe mig med problemet.!

Godkendelse af svar
Fra : mikael_hanna

Dato : 13-05-03 16:35

Tak for svaret tla. Her er dine velfortjente point. Du havde fået flere hvis jeg havde dem, men jeg har desværre ikke særlig mange point til rådighed..! Tak for hjælpen..!

Kommentar
Fra : tla

Dato : 13-05-03 16:48

Jeg takker mange gange for de fine ord og for point´ene...
...en fornøjelse at kunne hjælpe!

Jeg mener klart, du bør have mulighed for at få telefonen opdateret - også selvom du bor på Færøerne. Det bør forhandleren være i stand til at fortælle, hvordan og hvem der kan klare det...

Jeg håber, du får løst dit problem - for det er trods alt noget af det, som gør at 3510i er lidt sjovere end så mange andre telefoner.........