/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Yamaha sting går ud!!
Fra : mikkel845
Vist : 1351 gange
20 point
Dato : 29-12-10 04:09

Hej, jeg har en Yamaha sting, den starter fint og alt det der, men der er et lille problem, når jeg har kørt lidt på den går den ud, og jeg må starte den igen, også går den ud igen og sådan bliver det ved.

Hvad kan grunden være?

Kommentar
Fra : morten75

Dato : 29-12-10 08:18

Jeg ser 2 muligheder.
1. Du kører ikke med karburator sprit i benzinen
2. Stator i tændingen er def. når den er i stykker kan den godt starte og køre et stykke tid indtil den bliver varm. så går den ud næsten med det samme, men kan godt starte igen og køre i nogle sekunder.

Mvh Morten

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 29-12-10 09:08

Rens karburatoren, der er helt sikkert vand i den, eller i din tank.
Vandet lægger sig under benzinen og enten fryser det, eller stopper for tilførelsen af benzin.
Hvis det er i tanken, suger den kun ren vand.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-12-10 11:16

Når du kan køre kold men ikke varm, er det fordi et eller andet ændrer sig med temperaturen.
Det kan være så meget, og er ikke til at regne ud med sikkerhed efter din beskrivelse.

Morten 75 gæt er ikke dårlige.
Hvis der er en automatchoker, kan grunden også være at den slår fra og at karburator er så galt justeret at den ikke kan køre uden choker .

Jeg tor ikke meget på det med vand eller is i benzinsystemet, men det kan aldrig skade at tilsætte karburatorsprit . Mængde dog ikke mere end 1 dl pr 2 l benzin. Hvis tanken er næsten fuld tilsætter du spritten lidt efter lidt og skvulper med benzinen ind imellem så det blandes godt.

Kommentar
Fra : mikkel845

Dato : 29-12-10 16:40

hvor køber man sådan noget sprit?

Kommentar
Fra : mikkel845

Dato : 29-12-10 16:46

men jeg tror næppe det er det der er problemet, for når jeg er ude og køre, og der så kommer sne på cylinder/tændrøret går den ud.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 30-12-10 18:32

Er der manual eller automatisk choker på ?

Kommentar
Fra : mikkel845

Dato : 30-12-10 19:05

det er manual :D

Accepteret svar
Fra : scootergrisen

Modtaget 20 point
Dato : 30-12-10 20:50

Ok men bruger du så chokeren ?
Nu har jeg ikke selv manual choker men når motoren er kold og du skal starte den så skal du trykke choker grebet ind også når du har kørt lidt og motoren er ved at blive varm så kan du trække grebet lidt ud af gangen indtil motoren er helt varm og choker grebet skal være helt ude.

Check også om wiren kan bevæge sig frit. Det kan være det er frosset fast og det er derfor.
Mit gaskabel fryser fast her når der er minus grader.

Godkendelse af svar
Fra : mikkel845

Dato : 30-12-10 20:58

Tak for svaret scootergrisen.