/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
"lægetjek" af bilen
Fra : miss_viking2000
Vist : 712 gange
50 point
Dato : 28-12-10 05:00

er fdm, det bedste sted at køre hen, hvis jeg vil vide hvordan min bil har det, og hvad der evt skal laves ved den ? eller nogen forslag, helst vestsjælland, men er åben for forslag.
da jeg ikke selv aner så meget

hilsen en fortabt Q

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 28-12-10 08:22

FDM er nok den bedste, hvis man skal sammenlugne med almindelige autoværksteder.
Det er et meget seriøst foretagende.
Der er også visse synshaller der tilbyder et "brugtvognstjek", men jeg vil foretrække FDM uden tvivl.

hawaii7

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-12-10 09:02

Et fuldstændigt check hvor man kontrollerer alt , som på flymaskiner, koster urimeligt meget .
du skal hellere kører til et mærkevareværrksted, få en diagnose via computeren, og så check af de vitale dele, som de har erfaringmed , kan være et problem på din model.

FDM og andre værksteder kan være fine til konkrete opgaver men mærkevareværkstedets modelerfaring kan de ikke hamle op med.

Kommentar
Fra : miss_viking2000

Dato : 28-12-10 09:35

transor, mærkevareværksted, er det f.eks audi eller wv du mener ???

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 28-12-10 16:18

Hejsa.
Citat
og hvad der evt skal laves ved den ? eller nogen forslag, helst vestsjælland, men er åben for forslag.

Da vi i sin tid stod med en brugt bil hvor garantien var ved at udløbe ringede jeg til vores synshal og fik dem til at tjekke den.
Der blev den gennemgået far A -Z og det er jeg mest tryg ved.
Jeg gav 300 kr. for det og de penge er givet ganske godt ud.
Du får simpelthen besked på hvad der SKAL laves så bilen er forsvarlig at køre i.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 28-12-10 17:28

Både fdm og synshallerne har den fordel frem for mærkevareværkstederne, at de ikke har en økonomisk interesse i selve reparationen

Kommentar
Fra : miss_viking2000

Dato : 28-12-10 17:43

ja men så er der ikke noget, for har fået den synet i år, troede bare, at hvis man fik den tjekket med en computer til ens bil, så var man mere sikker..

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 28-12-10 17:58

Applus har en ganske glimrende test, som godt kan anbefales. At en bil er synet er IKKE en total garanti for, at der ikke kan være irriterende fejl hist og her, eller for den sags skyld begyndende rust.
Syn er en gennemgang af bilens sikkerhedsmæssige og miljømæssige stand dvs. at den ikke udgør en fare for færdselssikkerheden i henhold til gældende lov.
Det fremgår iøvrigt også, hvis man nærlæser synsresultatet.

Kommentar
Fra : miss_viking2000

Dato : 28-12-10 18:00

mente jeg også selv, det ang. synshal