/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Spejlrefleks kamera, men hvilket
Fra : zebra_fisk
Vist : 571 gange
35 point
Dato : 27-12-10 23:05

Hey....

Jeg har til jul fået 2000 til at købe et spejlrefleks kamera på den blå avis.

Jeg har kigget lidt rundt og fundet nogle som jeg synes kunne være en mulighed.
Jeg har brugt Nikon en hel del på min efterskole så vil gerne have noget i den retning

Men her er links til de kameraer jeg har fundet:
http://www.dba.dk/olympus-camedia-e-20p/id-70248902/
http://www.dba.dk/canon-eos300d-spejlrefleks/id-70439719/
http://www.dba.dk/minolta-konica-minolta-dynax/id-70660587/

Det skal lige tilføjes at det bare er på amatørniveau, så skal ikke bruge så meget andet end måske en ekstra linse, blitz eller noget i den retning
Det må selvfølgelig godt koste lidt mere men nok ikke mere end 2500 så hvis nogen som har mere forstand på det vil kigge lidt rundt ville det være perfekt

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-12-10 23:41

Det kan du faktisk købe et nyt fornuftigt camera for!

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-12-10 00:28

Du kan få et udmærket spejlrefleks til rigytig film til den pris.

Men med digitalfotografering og de muligheder der er for elektronisk egterbehandling, er der ingen større fordel ved spejrefleks, hvis man ikke lige investerer i noget godt professionelt grej , med fler gode linser. Så rækker 2500 kr ingen steder.
Den eneste reelle fordel ved spejlrefleks er linseskiftet. Men hver god linse koster mere end du vil investere.

Køb hellere et godt canon apparat uden spejlreflex og invester også i forsatslinser til widvinlel og evt tele.
Husk at linser med stort zoom område giver dårlige billeder. Linsekonstruktion er altid et kompromis, så megen zoom går ud over andre egenskaber.

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 28-12-10 01:30

Jeg ville helt sikkert vælge canon 300d. Har nogle år på bagen, men absolut et udmærket begynderkamera når man ikke har så mange penge at investere. Køb det, og er det noget kan du altid senere om nogle år købe noget nyere og dyrere. God fornøjelse.
(Startede selv med et 300d, har nu et 50D og et 5D)

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 28-12-10 01:31

Jeg er absolut amatør fotograf, men jeg vil stærkt anbefale dig et digitalt spejlreflekskamera, men du skal købe det som nyt. Du ved ikke hvad et "nydeligt" brugt kamera har været ude for. Det har måske været faldet på gulvet eller andet som du ikke kan se. Det viser sig først når du tager billeder, og det kan være meget svært at få ophævet et køb fra en privat sælger.

Jeg har købt et Canon 1000d med blitz og zoom, i Føtex for knap 3000kr og det er et rigtigt godt kamera, for os amatører. Inden jeg købte kameraet, rådførte jeg mig med en af mine venner der er proff. fotograf, og han sagde at det var et aldeles godt kamera, som han forøvrigt lige havde givet til sin voksne datter.

Jeg har vist mine venner de billeder jeg har taget, og de har synes så godt om dem, at jeg har leget fotograf ved bryllupper, fotograferet deres babyer, hunde, katte, og ting der skulle i den Blå Avis.

Så mit råd er: Køb endeligt et digitalt spejlreflekskamera, det du ser gennem linsen, er nøjagtigt det du får på billedet.

God fornøjelse. Hilsen malmin

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-12-10 02:40

Citat
Jeg har købt et Canon 1000d med blitz og zoom, i Føtex for knap 3000kr og det er et rigtigt godt kamera, for os amatører

Helt enig.

Du må ikke bruge penge på gamle forældede og udslidte spejlreflekskameraer når du kan få et nyt EOS 1000 D for ca 2800 (i Bilka)

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 28-12-10 11:24

Nu får jeg på pukkelen for reklame!

Men Føtex og Bilka har en fantastisk service hvis der er noget galt med de elektroniske apparater man har købt.

Jeg har engang købt et kamera i en foto butik, og der var beviseligt noget galt med kameraet, men ejeren var MEGET vanskelig at samarbejde med. Jeg måtte klage til Forbrugerstyrelsen/rådet, og først da fik jeg ordnet problemet.

Føtex/Bilka har ikke noget i klemme ved straks at bytte et elektronisk apparat, hvorimod en butiksejer meget gerne vil tjene på det solgte, uden noget bøvl, og det kan tage meget lang tid at få sin vare retur, fordi det skal sendes til undersøgelse for den fejl man har påpeget. Der plejer Føtex/Bilka at bytte uden noget vrøvl, og hvis de ikke har en tilsvarrende vare at bytte med, får man pengene retur straks. Det er min erfaring.

Kommentar
Fra : slander

Dato : 28-12-10 11:58

Hej zebra_fisk
Jeg vil som de andre også siger "køb nyt" så ved du hvad du får, du får garanti, manualer og ingen skjulte fejl.
Se om du ikke kan finde ca 1000,- mere og find et godt tilbud.
http://www.godigital.dk/dk/xw6309.asp en lidt ældre model (efterhånden).
http://www.kamerashop.dk/product/canon-eos-1000d-m-18-55mm-is-2766b147aa/ her får du meget for pengene.

Husk for at have det sjovt med dit kamera skal du have et min 4GB hukommelseskort.