/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Sunket gulv
Fra : lykke1
Vist : 1383 gange
50 point
Dato : 27-12-10 22:50

Har for ca 1 år siden, fået lagt 22 mm parketgulv i stuen. Gulvet støder op til køkkenet hvor der er lagt gulvklinker (der er lagt akrylfuge i samlingen) Har netop opdaget, at trægulvet er sunket en del i den ene side. Det ses tydeligt, at der er en højdeforskel mellem trægulv og klinker. Forskellen er ca 2 mm.
Jeg bliver nu nervøs for, om dette er noget der med tiden vil blive værre og værre ??
Skal jeg undgå at sætte tunge møbler dette sted ??
Skal jeg forlange en form for erstatning fra tømreren ??

Alle input er velkomne

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 27-12-10 22:54

Nu er 2 mm. vel ikke så meget mere end man kan regne med at træet i gulvet tørrer. Jeg synes du skal evt. få lagt en ny fuge eller at vente og se hvad der sker.
Du kan da godt kontakte tømreren, men så er spørgsmålet om hvem der havde gulvet opbevaret ved de mindst 20 grader som det kræves før gulvet bliver lagt.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 28-12-10 09:47

De 2 mm er sikkert udtørring og så er trægulvet vel lagt på noget skumunderlag, som nok bliver presset lidt sammen. Så jeg tror ikke gulvet synker yderligere.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 28-12-10 14:02

gulvet svinder ikke 2 mm ved udtørring, men hvis der er brugt meget opklodsning under strøerne, kan det sagtens svinde så meget. det kan også være strøerne der har været for våde da de blev lagt. prøv at lave små hop på stedet der hvor gulvet er sunket. hvis der kommer en "klop-lyd" er det fordi der er for lidt opklodsning eller den er krøbet lidt i varmen. så skal du have et stykke asfaltpap eller lign. lagt ind under strøen. det kan godt være lidt besværligt og er egentlig en opgave for tømreren. han vil vel også godt stå ved sit arbejde, så det bør ikke være noget problem.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-02-11 23:14

Hvo'n syn's du selv det går?
http://www.kandu.dk/Spg153559.aspx