/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Hvad mener i?
Fra : TheRealDeal
Vist : 1406 gange
100 point
Dato : 27-12-10 11:21

Kære alle

Først en rigtig glædelig jul, håber i har nyt dagene med familien. Jeg har desværre ikke kunnet deltage her på Kandu, i en længere tidsperiode, da jeg har været meget syg, men nu er jeg ved at være klar igen.
Nu til spørgsmålet, har i også her før jul modtaget en DVD fra Jensens Safaris?

TRD

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 27-12-10 11:46

Ja og hvor mon han har fået vores adresser fra - hvem har solgt ham dem???

Det er smask ulovligt, at fremsende noget uopfordret til folk - men det tager han ingen hensyn til, for han er jo som han selv siger det ikke omfattet af dansk lovgivning.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 27-12-10 12:14

Citat
Det er smask ulovligt, at fremsende noget uopfordret til folk - men det tager han ingen hensyn til, for han er jo som han selv siger det ikke omfattet af dansk lovgivning.

Knudsen du er da ren expert i, at rage dig frem til folks e-mail´s og sende dem svinerier til deres personlige mail adresser, så knyt bare mulen knudsen. med din dobbelt moral.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-12-10 12:15

Citat
har i også her før jul modtaget en DVD fra Jensens Safaris?

Jeg har ikke.

Måske fordi min våben træning består i at jeg engang imellem,får øje på min søns gamle luftbøsse,der hænger på loftet.Inddraget for ca. 25 år siden,da den mest blev brugt til at skyde huller med i tagnedløbsrør.

Sagde nogen:Ulovlig våben besiddelse??? Så lad det ikke gå videre.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 27-12-10 12:21

Mosebaek

Efter 25 år, burde han have den tilbageleveret, men han er måske stadigvæk hooked på de der nedløbsrør

mvh
Bw

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 27-12-10 12:26

: bb1

Dato : 27-12-10 11:46

--------------------------------------------------------------------------------
Ja og hvor mon han har fået vores adresser fra - hvem har solgt ham dem???

Det er smask ulovligt, at fremsende noget uopfordret til folk - men det tager han ingen hensyn til, for han er jo som han selv siger det ikke omfattet af dansk lovgivning.

Gu er det ej, med mindre du selv har givet udtryk for ikke at ville modtage noget fra manden. Det du har fået, er at betragte som en reklame. Du har din helt egen fortolkning af lovgivningen, det ved vi alle, men også denne gang er du helt ude i hampen.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 27-12-10 12:27

Jeg har fået 2, så Knudsen kan få den ene, det kan da bare mangle så dan en stor Afrikaner farer

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 27-12-10 12:27

Hej TRD

Godt du er på ret køl igen. Jeg har ikke modtaget nogen DVD.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 27-12-10 12:38

Undskyld TRD

Selvfølgelig også en hilsen herfra og fint du er på ret køl igen.

Mvh
BW

Accepteret svar
Fra : Øjenvidnet4

Modtaget 50 point
Dato : 27-12-10 12:48

Kære TRD.

Jeg havde godt hørt en lille fugl synge om at du var syg - men rart at høre du igen er med ! Håber du nu er helt frisk igen !
Jo, jeg har også modtaget en cd fra Jensen, men har ikke haft tid til at høre den inu

Ballefræs:

"Det er smask ulovligt, at fremsende noget uopfordret til folk - men det tager han ingen hensyn til, for han er jo som han selv siger det ikke omfattet af dansk lovgivning."

Det er IKKE ulovligt for Jensen, så lad være med at hænge den galaj på ham, én af de bedste og mest seriøse udbydere af safari-rejser på det afrikanske kontinent !!
Men her har vi igen det grimme fjæs der hedder misundelse, som tilhører den store jæger og forfatter Balledoof !!!

Øjenvidnet4
MULTI-X
Ombord på Thorbjørn

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 27-12-10 13:04

Har du fået en Knudsen, siden du skriver vi, så kan du vel kende dig selv på omslaget af DVD´n, han er nu en spøjs fyr ham Holger

BW

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 27-12-10 13:26

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 27-12-10 12:14

--------------------------------------------------------------------------------

Citat
Det er smask ulovligt, at fremsende noget uopfordret til folk - men det tager han ingen hensyn til, for han er jo som han selv siger det ikke omfattet af dansk lovgivning.

Knudsen du er da ren expert i, at rage dig frem til folks e-mail´s og sende dem svinerier til deres personlige mail adresser, så knyt bare mulen knudsen. med din dobbelt moral.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sæt dig ind i lovgivningen inden du beskylder andre for, at være dobbelt moralsk....

Det er forbudt at vidre give/sælge andres privatadresser og dvd`en blev sendt per post!!

Betterwisser du er derfor en større - Når du forsvare ulovligheder....

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 27-12-10 13:31

Det er IKKE ulovligt for Jensen, så lad være med at hænge den galaj på ham, én af de bedste og mest seriøse udbydere af safari-rejser på det afrikanske kontinent !!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Den må du lige forklare,så alle kan forstå - Dansk lovgivning gælder ikke for Jensen altså må han godt overtræde den???????????????????????????????????????????????????????????????????????

Hvad så med den/dem der har solgt ham Danske jægeres privat adresser?????????

Øjenvidne her har du chancen - kom nu frem med sandheden - den behøver ikke at være i farver- den må gerne være i sort/hvid....

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 27-12-10 13:35

Det er sgu nok derfor, du er lidt svær at tage i forsvar lille Knudsen Er din selvbestaltede transportform af jægere lovlig, på offentlig vej måske din kvajpande, du er en sort plet på jægerne.

Hvorfor smider du personlige mails ud til folk, hvis du mener noget personligt om andre folk eller foreninger så, er det lovligt Knudsen ?

BW

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 27-12-10 13:44

Ballefoof er squ dummere end tidligere antaget. Det er nok fordi han bor, hvor han gør. Derude har man ikke fundet ud af, at selv Selskabsstyrelsen scorer kassen ved at sælge løs af adresser til private virksomheder.
Safari-Jensen gør derfor ikke noget forkert. Det er Bent som er dum og uvidende.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-12-10 13:46

Jeg har kun fået en CD ..............................men vores postkasse er heller ikke stor nok DVD.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 27-12-10 14:08

Arh - mon ikke kære Eyvind. Hvis din postkasse ikke kan rumme en DVD, så kan der ikke engang puttes et alm. brev ind i kassen.

DVD - Wikipedia, the free encyclopedia - [ Oversæt denne side ]DVD, also known as Digital Video Disc or Digital Versatile Disc, is an optical disc storage media format, and was invented and developed by Philips, Sony, ...
en.wikipedia.org/wiki/DVD - Cached - Lignende

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 27-12-10 17:36

Kære bb1

Hvad galt er der i at modtage en DVD, du kan bare smide din ud, hvis du har modtaget en, er dine appelsiner sure?

TRD

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 27-12-10 18:37

"Den må du lige forklare,så alle kan forstå - Dansk lovgivning gælder ikke for Jensen altså må han godt overtræde den???????????????????????????????????????????????????????????????????????
Jeg behøver ikke forklare andre end dig, at Holger Jensen er underlagt sydafrikansk lovgivning og da han sender sine reklamer/tryksager fra dette land, er han ikke underlagt dansk lovgivning - kan du forstå det, lille Balledoof ??

" Hvad så med den/dem der har solgt ham Danske jægeres privat adresser????????? "
Kender du de personer som du påstår har solgt ham et adressekartotek ? Eller er det fiktivt i din lille "vagtel-hjerne" ?

Hvorom alt er, så er Holger Jensen en fantastisk dygtig forretningsmand, som formår at få sine gæster til at komme igen og igen - og dét er en virkelig god egenskab for en købmand !!

Jeg hørte om nogle mennesker i det østjyske, som har planlagt et besøg hos en kendt tumling for at farve hans hår - ikke rødt som en nissehue, men grønt som misundelsens farve - kender du noget til dét ??

Øjenvidnet4
MULTI-X³
Øster Assels

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 27-12-10 18:55

Hvor Holger Jensen har fået adresserne fra....??? Tjaee....fra Danmarks Jægerforbunds medlemskartotek........
Og det er ikke engang løwn.

Mht. Holger Jensens forretningsmoral - eller mangel på samme - den diskussion holder jeg mig væk fra.

HH.
Nu med 8 grågæs der ordnes i morgen formiddag.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 27-12-10 19:43

Hej Heidi-Ho.

Du har helt ret, og jeg videregav da også oplysningen for flere år siden, da Balledoof første gang meldte sig på banen desangående. Han skal have flere år til at forstå selv den mindste sproglige detalje.

Tillykke med gæssene. Fortæl lidt mere om jagten.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 27-12-10 23:20

Visse Herrer - a la Balledoof-typen - skal jo som bekendt ha' alting at vide 800 gange før oplysningen er feset ind i hjernemassens kringlede kroge.

Om jagten:
Jo, sagen er den. Vi har på vores jagt, 150 tdl. med de dejligste sukkerroer - dem har
bondemanden taget op for længe siden - og selvfølgelig er dette guld i form af sukkerroer, afleveret på De Danske Sukkerfabrikker. Bondemanden sidder nu og slikker sig om munden, og kan næsten ikke vente på sin afregning fra fabrikken.

Men bondemanden har ikke pløjet jorden efter at det hvide guld er taget op - dvs., at der er en hulens masse roespidser som bare ligger og venter på at blive ædt. Dette har grågæssene opdaget - og vi har opdaget, at grågæssene har opdaget roespidseren. Vi gjorde så det - os 5 der har jagten. I morges - før fanden fik sko på - satte vi 20 lokkegæs ud på marken, derefter iførte vi os hvid malerdragt og gemte os på de rigtige steder, derefter var det bare at vente på grågæs. De kom, vi så - og vi skød ialt 35 store dejlige grågæs. Vi kunne ha' skudt det dobbelte - men vi skulle ikke bruge flere. Jeg har f. eks. 10 grågræs (skød jo et par stykker forleden)- 3 til os selv, 2 til hver af vores forældre og resten til et par gode venner.

Forøvrigt en pissekold fornøjelse....brrrrrrrrrrr

HH.
Madammen har lovet at bruge den ene gås til at koge gule ærter på......Namme nam...

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 28-12-10 00:35

Det var squ flot. I sad og lå altså i sneen - eller dækkede Jer i hegnene op til "landingsbanen". Men så vil jeg gå i gang med at lade konen sy hvide stykker stof på en termokedeldragt - til brug næste sæson. Man kunne også udhule en snemand og sidde der og mærke følelsen forsvinde i fødder og hænder. Havde jeg blot tænkt på det i tide.
Men tillykke med høsten. Kan næsten mærje misundelsen krybe op i gynteren.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 28-12-10 10:03

Simpelthen.! Hver mand lå, klædt i hvidt, på en flamingoplade.
Vi havde valgt en jagtleder - og når han råbte "SKYD" rejste alle mand sig og fyrede.

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 28-12-10 11:58

Jeg behøver ikke forklare andre end dig, at Holger Jensen er underlagt sydafrikansk lovgivning og da han sender sine reklamer/tryksager fra dette land, er han ikke underlagt dansk lovgivning - kan du forstå det, lille Balledoof ??
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Så slår øjenvidnet det fast - man må gerne bryde dansk lovgivning, blot man bor i udlandet!!!

Så folk med anden ætnisk baggrund på godt smide bumber i Danmark - hvis det er lovligt i deres eget land!!!!

Føj for en moral at ha`.....

At det skulle være DJ`s medlemskartotek, der skulle være Jensens adresseliste er direkte forkert.
Kristian RavnKjær og LILLE Jensen lå direkte i krig - Husk også at SafariHøvdingen aldrig har annonseret i JÆGER!!! ???????

O.R.J. forsøgte Jensen, at fitte sig ind hos, men den gik ikke og med Jensens Facebook skriverier
løgnagtige og ikke bevidste. Så kommer der næppe en forlovelse ud af det par heller!!!

Den eneste støtte Jensen har i DK er blandt nogle medlemmerne af D.L.S. og som præsten sagde:

Salige er de indfoldige - lærte du ikke det i den kristne skole du er pedelmedhjælper på Øjenvidne????

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 28-12-10 12:29

bb1, du glemmer helt de "illoyale" hovedbestyrelsesmedlemmer i daværende DJ.
Kunne det tænkes, at en af dem, havde åbnet lidt op for godteposen.???
Samtidigt kan man spørge sig selv om; Hvor fik Safari Jensen alle oplysningerne fra - vedr. KR overforbrug, HB-medlemmernes overdådige jagter, store hotelregninger, druk på medlemmernes regning.....etc...etc....

HH
Der stadig undrer sig.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 28-12-10 12:52

Citat
O.R.J. forsøgte Jensen, at fitte sig ind hos, men den gik ikke og med Jensens Facebook skriverier
løgnagtige og ikke bevidste. Så kommer der næppe en forlovelse ud af det par heller!!!

Nej, men der kunne da være lavet et forsøg, hvis han havde fået sig fittet helt ind på ORJ

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 28-12-10 13:11

Kommentar
Fra : bb1
Dato : 28-12-10 11:58
--------------------------------------------------------------------------------
Jeg behøver ikke forklare andre end dig, at Holger Jensen er underlagt sydafrikansk lovgivning og da han sender sine reklamer/tryksager fra dette land, er han ikke underlagt dansk lovgivning - kan du forstå det, lille Balledoof ??
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Så slår øjenvidnet det fast - man må gerne bryde dansk lovgivning, blot man bor i udlandet!!!
Da Holger Jensen driver sin virksomhed i Sydafrika, er han underlagt dette lands lovgivning og overtræder derfor ikke dansk ditto !
Så folk med anden ætnisk baggrund på godt smide bumber i Danmark - hvis det er lovligt i deres eget land!!!!
For det første staves det etnisk og bomber og ikke som du igen fejlagtigt tror !!#-):DD) Dernæst bedes du angive blot ét land i hele verden, hvor det er tilladt at smide bomber eller udøve terror !!!!:~
Føj for en moral at ha`.....
Du er sgu' også den rette til at tale om moral - tyveknægt!![tyv]
At det skulle være DJ`s medlemskartotek, der skulle være Jensens adresseliste er direkte forkert.
Kristian RavnKjær og LILLE Jensen lå direkte i krig - Husk også at SafariHøvdingen aldrig har annonseret i JÆGER!!! ???????
Annonseret=annonceret !! Du kender åbenbart til de små detaljer som kæltringen Ravnkjær har været vidende om. Din gode ven var en tyvagtig og korrupt person og det er den slags du omgiver dig med - men hvad, krage søger mage !!
O.R.J. forsøgte Jensen, at fitte sig ind hos, men den gik ikke og med Jensens Facebook skriverier
løgnagtige og ikke bevidste. Så kommer der næppe en forlovelse ud af det par heller!!!
Er der én af disse personer der er Bajut ? Eller er du nu igen blot dum - Holger Jensen har sgu' haft fat i hele cirkusset og det er formodentligt ikke slut [B]inu[/B]
Den eneste støtte Jensen har i DK er blandt nogle medlemmerne af D.L.S. og som præsten sagde:
Salige er de indfoldige - lærte du ikke det i den kristne skole du er pedelmedhjælper på Øjenvidne????
Der er mennesker i DK der ikke kan lide Holger Jensen - formentlig fordi han har succes og det er jo ikke velset i det lille misundelige land højt mod nord, hvor honningen flyder for de fleste. Men kan man ikke lide ham og hans forretningsmetoder, kan man jo blot holde sig væk fra ham - ganske enkelt ! - Støtten til Jensen er langt større end du tror og jo: Han er i hvert tilfælde ikke så [B]enfoldig [/B]som dig !:DD)
Med al respekt for de mennesker der er pedelmedhjælpere og udfører et respektabelt arbejde som sådan, må jeg desværre melde pas - dertil rækker mine evner ikke ![cry]

Øjenvidnet4
MULTI-X
Fårevejle Fjord

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 28-12-10 18:21

Fittesig ind hos???
Hvad Fanden sker der? På midtjysk betyder fittedet samme som kutte og kneppe. Ordet stammer egentligt fra det norske "fitte" som betyder enten kønslig omgang eller kussen på en kvinde.

Hvorfor er du altid så sexfikseret Balledoof???

Nu påstår idioten fra Bottrupvej Gud hjælpe mig, at der har været upassende seksuelle aktiviteter mellem ORJ og Safari-Jensen - og som Bent Ballegaard Knutzen udtaler det, har ORJ ikke været tilfreds med indsatsen.

Bent Ballegaard Knutzen, hvad i det hede hule helvede har du gang i ??????? Jeg vil anbefale ORJ at anmelde dine dybt æreskrænkende udtalelser her på siden. Nu er det sket!!!!! Slut prut finale.

Endelig - dit store kvaj!! Det er fuldstændig lovligt at købe adresseoplysninger fra Told & Skat + Selskabsstyrelsen. De tjener kassen på den trafik. Tilladelsen gælder også for udenlandske virksomheder.

Men bortset fra det, så optræder kvajet Ballegaard i fuld offentlighed med adresse etc. .

Igen har Balledoof kvajet sig så gudsjammerligt. Det er jo grotesk.

Mvh.
Tonganeseren

Mangler BUMBER til Nytårsaften

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 28-12-10 18:39

For en del år siden blev budt på vridefitter, er der nogen som kan fortælle mig hvad det er for noget, Jeg hyllede af grin da pråsen gik op for mig???, de er høj aktuelle

Mangler også bumber bare ikke de ætniske, dem skal man ikke[B] fittefor, [/B]av mit mellemgulv

Mvh
BW

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 28-12-10 19:01

Citat
Jeg har kun fået en CD ..............................men vores postkasse er heller ikke stor nok DVD.
Ejvind min gode mand, du tager fejl af den gode gamle LP af vinyl, den kan min postkasse heller ikke gabe over , så vil Papa Bue´s Wiking Jazzband også beklage sig og ønske de var singel

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 28-12-10 19:08

Tonganeser - for fanden mand.!!!!
Sjælden har jeg grinet så meget af et indlæg. ( det du skrev her kl. 18.21 nul dut
Det var den ondelynende go' værkstedshumor.

betterwisser - vridefitter... Ifølge Tonga's forklaring, så er vridefitter ikke det værste man ku' blive udsat for.

HH.
ÅH.... hvor var det en befriende latter.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 28-12-10 19:18

Heidi!

Jeg lader den STå lidt endnu, av av min mellemgulv

Mvh
BW

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 28-12-10 19:25

Citat
min

mit

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 28-12-10 19:35

Knudsen skal da til at passe på, at dem fra Permafrost Testan ikke dænder på ham og kommer med deres ætniske isbumber, og dropper dem i Bottrup, mens de råber Bajutskid. De gør det nok næppe for at fitte ham godt og grundigt

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 28-12-10 19:35

Ja, lad du den bare stå lidt endnu.......
Har du lagt mærke til klasket i mellemgulvet når den rammer solar plexus.?

HH.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 28-12-10 19:37

Jeg får nærmere ondt i strubehovedet

BW

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 28-12-10 19:40

Betterwisser

Vridefitter er klejner !!!

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 28-12-10 19:46

Hvis nu ORJ og Holger havde fået noget fittet sammen, var det så endt med Pygmæææer med en gammel politistav og et undueforlis ??????

Mvh
BW

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 28-12-10 19:48

Øjenvidnet 1001 nat

You are the man

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 28-12-10 20:14

Der hvor jeg kommer fra, hedder en klejne en "P U T I F I T" - altså PUT i FIT.

Navnet beskriver arbejdsgangen, hvor man putter "snipperne" ind i den ridse man laver midt i kagedejen. På et eller andet tidspunkt er en bagerlærling kommet på en god ide - og navnet er faktisk godt kendt på Silkeborg-kanten.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 28-12-10 20:40

Hvad er en lemmedasker så for en fyr

Mvh
BW

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 28-12-10 20:43

Citat
"snipperne
Hvis det er så voldsomt, tager jeg sgu benene på nakken og er smuttet ud af sognet, du milde himmel

Mvbh
BW

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 29-12-10 08:52

En lemmedasker = Bendt BAJUT Baldegård Knudsen !!!! - "Manden" ingen vil ses sammen med ! - frivilligt !!!

Alvorligt ment er det: "en opløben, ranglet person (med lange daskende arme); drivert" og så er vi jo tilbage hos bb1

Øjenvidnet4
MULTI-X
Juelsminde Færgehavn

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 29-12-10 09:56

Hvor humoren dog florerer.

HH.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 29-12-10 10:26

Ok,- Knudsen er så bare den fede "model" af en lemmedasker, den fede, bedes fortolket rigtigt
mvh
BW

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 29-12-10 10:53

Er "snipper" ikke noget der sidder på éngangsbleer ?? Gud ved om Bajutten bruger sådan nogle, specielt når han oftere og oftere går i barndom? For det kan sgu' da umuligt være almindelig vom han har !! Det gælder måske endnu mere for hans gode og seriøse ven, fotografen Hæ ?

Fik lige en opringning om, at sneen ligger højt i Ballegårds indkørsel. Til gengæld er fortorvet rengjort - dygtig mand !! Men indkørslen er problematisk, da posten ikke kan komme til hoveddøren og renovationsvæsenet har allerede klaget - fuldt forståeligt ! Også her foreligger der billeder, men kun i sort/hvid, men der er slet ikke noget at tage fejl af !!

Øjenvidnet4
Munkebjerg Hotel & Wellness
Assens

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 29-12-10 11:47

Efter at ungerne har set et par fotos af NisseBent med rød tophue - nissemodellen - forlanger de at få ham udklippet og samlet igen som sprællemand.
Jeg nægtede først. Menæhhh, kom så pludselig i tanker om, at vi har et gammelt das i en af gårdens udbygninger. Der kan Bajutfitten pr. efterdags få lov at hænge og sprælle - og synge "Das ist wunderbar"

HH.
Nu med bajutfittenissesprællemandsmodel

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 29-12-10 15:50

Prøv at lade være med at sætte snor i den. Råb " Told og Skat er her nu " , hvis sprællefyren reagere ligesom hoved modellen, basker den så meget med arme og ben, at kun et skud fra 12ren, kan hente den ned til ungerne igen .
Hvis det er et pænt; der die das, kan du så ikke finde et mere passende sted til Papballegaard

mvh
BW

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 29-12-10 16:22

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 29-12-10 19:24

Bajutfitten skal hænge og sprælle lige over tønden - Ud fra devisen, Krage søger mage.
Nu håber jeg ikke, at nogen forveksler Bajutfitten med en wunderbaum.....så bliver de sku' fælt skuffet.

Ja ja betterwisser, skulle Bajutfittesprællemanden gå hen og sprælle så meget, at han ligefrem letter, bliver han straks hentet ned igen - evt. med cal. 12

HH.
Nu med sprællemand på das'et.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 29-12-10 20:13

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 29-12-10 21:43

På sætter vis, kan man vel sige at PapBallegård, møder de rigtige røvhuller engang imellem så, du gør da også alt for at han skal føle sig som om, han er imelem ligemænd HH, man skal også tænke på hinanden i denne juletid

mvh
BW

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 29-12-10 22:09

Ja netop. At komme hinanden ved er jo yderst vigtigt - her, i denne juletid.

En sprællemand fik en plads nær lokumsspanden.
Han udbrød; hvad gør det, vi skal jo hjælpe hinanden
Her hænger jeg over en stor bunke bæ
imens jeg tænker på min ven - I ved, ham der Hæ.

HH.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 29-12-10 23:24

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 29-12-10 23:36

Mesterlig lyrik - HH.

Mvh og det store

Tonganeseren

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 30-12-10 01:09

PapBallegård, møder de rigtige røvhuller engang imellem. At komme hinanden ved er jo yderst vigtigt - som I dog kan
Den ene balde til den anden...
- Skal vi ikke prøve at være venner? Der har været så meget lort mellem os.

Her er alle men`sker lige,
fattige såvel som rige
høje lave ,kloge , dumme
skider i den samme kumme.

Drak du rhinskvin eller bajer,
åd du vandgrød eller rejer
var det fattigt eller stort,
her er bare pis og lort.
konger, fyrster ,præster, kvinder,
bude , smede, amtmandinder,
sure , glade , dovne ,dukser,
her må alle ned med deres bukser;
intet er så demokratisk

og så lidet diplomatisk,

som den gode w.c. kumme,

her må al protest forstumme,

læg dig disse ord på sinde,

du, der sidder nu herinde,

bedre visdom ej du får:

TRÆK I SNOREN NÅR DU GÅR!

Og så må jeg lige op på siden, for hvad var det nu spørgsmålet lød på???
Ups har du også modtaget en DVD. - NEJ, det har jeg ikke

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 30-12-10 07:40

Katekismus ja vi lyriske følsomme jægere " skider " ikke på andres meninger vel, bare de retter ind til højre

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 30-12-10 11:12

Hvis jeg liiige må ha' lov til at overbringe en nytårshilsen...

Alle Tomper og hylere, Bajutter og Bajutfitter, sprællemænd med udsigt til en dampende bunke bæ,
jægere og andet godtfolk, Tonganeseren, betterwisser,TRD, stouenberg - ikke at forglemme, Provsten, Øjenvidnet, Sandhedsvidnet, Vagnr, Granner01, bb1. - det manglede da bare.
Ja sågar Mosebaek, samt alle de andre som jeg ikke liiiiige kan huske navnene på, ØNSKES EN GODT NYTÅR

Tak for det, gamle...

Mvh.
HH.

Far har røgtet kvæget ind
med halmen tættet karmen,
gnedet grisens blanke skind
at den må holde varmen
Lul-lul! rokken går
Far mod stuen stiler,
mor en bugt på tråden slår
ser op på far og smiler.

(Jeppe Aakjær)

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 30-12-10 11:14

For evt. misforståelser - Jo, jeg mente en godt nytår
Man ka' vel sit modersmål....

HH.
Skål i skuret.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 30-12-10 11:42

Tak for det, har du lavet PapBallegaard i fuld størrelse, så er dit das da et samtalelokum

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-12-10 11:51

Citat
Ja sågar Mosebaek

Jamen,også godt nytår herfra.

Det har da været en fornøjelse,at bruge den (til tider) spidse pen.

Jeg sidder og tænker på alle de stakkels dyr/fugle,der må lade livet,på grund af vinteren.
Selv de prægtige rovfugle,er tilsyneladende væk.F.eks. Musvågen (mener det er den) ses normalt tit,når den sidder på pæle eller i trætoppe.Vi har skam også Kongeørne her,samt Kærhøge.Der har også været rygter,om et Rød Glente par.Men "observatøren",vil ikke ud med HVOR.Det er sådan set også iorden,da det vist er en meget sky fugl.

Mosebaek.

Godkendelse af svar
Fra : TheRealDeal

Dato : 30-12-10 15:03

Tak for svaret Øjenvidnet4.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 30-12-10 16:35

Selvtak til The RealDeal og fortsat god bedring !

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 30-12-10 18:02

Hej Mosebaek

Vi jægere fordrer så det basker omkring fodringsstederne - sådan billedligt talt. Jeg fodrer "mine" ravne med kødaffald fra min ven slagteren og det nyder rovfuglene godt af. Det påhviler os at drage omsorg for dyrene, når vi nu engang tager af overskuddet.

Til alle:

GODT NYTÅR m/det hele.

Og tak til de, som har beriget os med gamle viser, som jeg troede forlængst var forsvundet udi glemsel.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 30-12-10 19:29

Kødaffald fra slagteren??? Igen Igen overtræder D.L.S. Tomben loven. Kan ingen da stoppe den original?????

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 30-12-10 19:50

Hvorfor er du så dum Bent Ballegaard Knudsen?

havoern_haliaeetus_albicilla - 11.01... der drevet hård jagt på stort set alle større rovfugle med udryddelse til følge. ... Her i landet har man med stor succes fodret med slagteriaffald. ...
www.mj-2003.dk/fugle/rovfugle/hoege/hoege_arter/havoern.htm - Cached

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 30-12-10 19:59

Hvorfor er du så dum Bent Ballegaard Knudsen (2) ??

Sakset fra nedenstående:

. . . . Fødevarestyrelsen er pt. ikke tildelt ressourcer til at kontrollere om reglerne overholdes af borgere, der i
mindre omfang fodrer lokale vilde rovfugle på privat grund på linie med den almindeligt udbredte fodring af
småfugle i haver o. lign.

Det skal dog understreges, at det også for private udelukkende er tilladt at anvende fersk kød, indmad
eller fisk til fodring af vilde rovfugle, når produkterne stammer fra en autoriseret fødevarevirksomhed, dvs.
at produkterne skal være godkendt til konsum eller stamme fra dyr godkendt til konsum.

Det er naturligvis en forudsætning, at kun dele fra sunde og raske dyr anvendes til udfodring af vilde rovfugle.

Det er således heller ikke tilladt at anvende dele fra eller hele selvdøde dyr som f.eks. døde pattegrise til at
udfodre vilde rovfugle. Selvdøde dyr skal hurtigst muligt bortskaffes til godkendt destruktionsvirksomhed.

Det er ikke tilladt at anvende nogen form for køkken- og madaffald fra internationale transporter som
f.eks. rester fra måltider serveret på fly.

Som reglerne er udformet er det faktisk heller ikke tilladt at udfodre vilde rovfugle med vildt som f.eks. harer
med mindre vildtet stammer fra en godkendt vildtbehandlingsvirksomhed.

Herudover er det vigtigt så vidt muligt, at undgå at tiltrække eller fodre skadedyr som f.eks. rotter - men
du er jo selv inde på, at en evt. fodring bør foregå hævet over jorden.

med venlig hilsen

Ken Leisner
Dyrlæge
Fødevarestyrelsen
Fødevarregion Nord
Kontrolafdeling Aalborg

Hvorfor er du så dum - Bent Ballegaard Knudsen??????

Mvh.
Tonganeseren

Husk nu at klippe halvdelen af lunterne af på dine ulovlige kanonslag. GODT NYTÅR

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 30-12-10 21:08

Hvorfor er du så dum - Ballegaard Knudsen??? (3)

Du ved ikke en skid om noget som helst, og jeg gruer for det tilfælde, at en ungjæger spørger dig til råds om noget vedr. jagt. Du er en skændsel for jægerstanden herhjemme. Fyføjda!

Det eneste du magter er at opdrætte vagtler til hundetræning.

Husk nu det der med de ulovlige kanonslag. Meget vigtigt.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 30-12-10 22:23

Hvor er det typisk for Tomben D.L.S. Oraklet. Hver eneste gang han taget i at begå noget ulovligt, skal den der skriver om det svines til!!!!

Fordi en myndighed ikke har kapasitet til at udføre en kontrol - har man da ikke automatisk lov til at begå en ulovlighed.

Altså E.B. B. Tombe. Det er ikke lovligt at fodre rotter. Det er ikke lovligt at smide slagterri affald i naturen, selv ikke på svigerfars jord og pas du på opdager han det, så mister du muligheden for at gå på jagt der.

Efter at have kørt forbi, hvor du boer er jeg nu også mere tilbøjelig til, at tro, at det er i din have du smidder affaldet - sikken et vildnis!!!!!
Det er noget kummunen kan tage sig af - eller dine naboer. Hvad med et lille læserbrev i den lokale uge avis.. De elsker dig jo i forvejen?????

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 30-12-10 22:39

En ting er sikker - kvaj, du har squ aldrig lagt turen forbi min veltrimmede villahave. Men fortsæt du bare med at udlevere din enestående dumhed.

Men for lige endnu engang at tvære dig om næsen med din egen dumhed, så citeres hermed endnu engang teksten fra Dyrlæge Ken Leisner fra Fødevarestyrelsen:
Bemærk det lille ord "tilladt" som du åbenbart ikke forstår betydningen af. Tilladt betyder, at man må gøre noget, uden at komme i konflikt med loven. Capice???

Derimod er det ikke tilladt at opdrætte vagtler til hundetræning. Det er "forbudt". Capice.

Endnu engang for Bajutten:

"Det skal dog understreges, at det også for private udelukkende er tilladt at anvende fersk kød, indmad
eller fisk til fodring af vilde rovfugle, når produkterne stammer fra en autoriseret fødevarevirksomhed, dvs.
at produkterne skal være godkendt til konsum eller stamme fra dyr godkendt til konsum.
Det er naturligvis en forudsætning, at kun dele fra sunde og raske dyr anvendes til udfodring af vilde rovfugle".

Jeg forstår ikke, at du fortsat fremturer med din dumhed. Men OK! Du kan jo ikke synke dybere. Hvordan går det eller med anmeldelsen for æreskrænkende udtalelser? En umulighed - fordi du ingen ære besidder.

Endelig: Det hedder ikke "kummunen" men "kommunen" - analfabet. Bliver du ikke lysten, når du ser denne figur?

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 30-12-10 22:44

Prøv nu at læse disse to ord:

Tilladt
Forbudt
Tilladt
Forbudt
Tilladt
Forbudt

Siger det dig noget? Kan du se forskellen? Forstår du forskellen? Hvis ikke - så søg hjælp.

Opdræt af vagtler til hundetræning = Fy

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 30-12-10 23:45

Slagterri affald er IKKE friskt eller ferskt-!!!!! ( du skrev selv KØDAFFALD ) - Nåeee demens,nej nok snare for meget rødvin.

Hvor står der, at det ikke er lovligt at opdrætte Vagtler?
Havde du opdrætten dem og udsat dem til dine rovfugle, så havde du overholdt loven, men nu vi er ved det:
Hvordan var det lige med afgivelse af varselsskud - Hr. Orakel ???
Hvordan var det lige med nedskydning af jagthunde - Hr. Orakel???
Hvordan var det lige med DIN opførsel i Dyrreetisk råd, som du pralede med, at du var blevet medlem af???
Hvorfor blev du aldrig medlem?? Ville de ikke have dig??? Eller har de smidt dig ud igen???
Du står nemlig ikke opført, som medlem - Nåeeee, det var blot endnu en af dine mange løgne - du var kun inviteret med på en forsøgsjagt - selvom du offentlig flere gange har taget afstand fra sådanne jagter - hvorfor du da også blev helt til grin på dagen..

Medhensyn til var der også noget om det og dig og den kristnefriskole - jeg troede kun det var kirken i Rom, der havde problemer af den art..
Jo jeg har set dit hus og have ynkeligt, at noget kan få lovtil at gro til på den måde..