/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
enlige forsørger
Fra : rasha01
Vist : 1257 gange
200 point
Dato : 26-12-10 22:45

Hej...

Spørge på mins veniendes vegne..

Hun er gift men hendes mand bo i udlandet. Så det kun hende der forsørger hendes barn. Er hun enlige forsørger? Hun bo hos hendes forældre med hendes 4 årige barn? kan hun få ekstra tilskud fra børnepenge eller sat lidt op i fradrag da hendes fradrag er på 42000 pr år.

tak for hjælp.

Accepteret svar
Fra : bauchmann

Modtaget 110 point
Dato : 26-12-10 22:51

Hej
Det er hendes mand der skal forsørge hende. Det har det offentlige intet med at gøre når de er gift. Det er straks noget andet hvis de lader sig skille.
Torben

Kommentar
Fra : rasha01

Dato : 26-12-10 22:57

Hendes mand har ik opholdstilladelse så det har søgt familiesammenføring.. Indtil han kommer her, er hun ik enlige forsørger?

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 26-12-10 23:02

Hej
Ja, det er et trist svar jeg måtte give dig. Han må, når i er gift sende penge til jer. Opholdstilladelse eller ej. Du kan jo flytte ned til ham hvis i savner hinanden. Han har forsørgerpligten. Det er synd for jer, men sådan siger politikerne.
Torben

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 27-12-10 07:26

bauchmann har helt ret.

Hvis man er gift er man ikke enlig forsørger.

Når man er gift har man gensidig forsørgerpligt.

Godkendelse af svar
Fra : rasha01

Dato : 27-12-10 12:37

Tak for svaret bauchmann.