/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Rensning af tastatur
Fra : Thomas.Haugaard
Vist : 1328 gange
200 point
Dato : 26-12-10 21:14

Hvordan får jeg renset tasterne og under tasterne på min HP bærbare.

venlig hilsen

Accepteret svar
Fra : CiviC

Modtaget 210 point
Dato : 26-12-10 21:56

Mulighed 1:
1. Ta' et billede af tastaturet.
2. Pil alle knapper FORSIGTIGT af
3. Rengør
4. Sæt knapperne FORSIGTIGT på (Brug du billedet fra nr. 1, så du sætter dem rigtigt)

Mulighed 2:
1. Send den til en reparatør
2. Afhent den fra en reparatør

Mulighed 3:
1. Køb et nyt tastatur. Se her: http://www.datamarked.dk/328/
2. Udskift. Se her (Du har ikke oplyst model): http://kcoppock.wordpress.com/2007/10/19/howto-replace-keyboard-on-laptop-computer-hp-dv6105/

Mvh
CiViC

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 26-12-10 22:00

Hvordan piller man knapperne af ?

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 26-12-10 22:05

Kig her: http://www.youtube.com/watch?v=qXP1_WjtBP0&feature=related
Men jeg vil være lidt mere forsigtig end han er i videoen.

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 26-12-10 22:06

Du kan bare rense tastaturet med lidt lunkent vand på en klud og derefter støvsuge tastaturet, men husk at slukke for Pc'en først.

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 26-12-10 22:09
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 26-12-10 22:26

råd fra elgiganten:http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/CC_ViewPagelet-ByCategoryID?CatalogCategoryID=9zAKeQuwcxsAAAEoamdm8ILB#Rengøring%20af%20tastatur
Rengøring af tastatur
Computerens tastatur bliver ofte meget beskidt. Ikke bare fedtmærker på tasterne, men der kommer også støv og krummer ned mellem tasterne på tastaturet. For at rengøre tastaturet skal du starte med at slukke computeren, frakoble tastaturet eller fjerne batterier.

Ved at vende tastaturet med bunden i vejret kan du få meget af støvet ud. Hvis der er mere tilbage, anbefaler vi, at du bruger komprimeret trykluft, som du kan købe i nogle af vores butikker. Når du skal vaske tasterne, bør du bruge en lille svamp/klud, som du fugter med et fedtfrit rensemiddel, som fordamper.

Eller ganske simpelt
Tag vand og kom lidt rengøringsmiddel i - en klud - vrid den HÅRDT op og tør tasterne af, derefter tager du en UBRUGT tandbørste, og skrubber godt mellem tasterne - tør godt af bagefter.

eller hvis man er mere til dette
http://www.avxperten.dk/diverse/skaerm--cd-rens/cyberclean-tastaturrens-(tastatur-rengoering)-75g.asp

eller
http://www.am-denmark.com/sort/engelsk/cleaning/reviews/AM%20Denmark%20tastaturrens.pdf

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 27-12-10 11:39
Kommentar
Fra : alka

Dato : 27-12-10 13:42

Min arbejds PC'er, står på et værksted, hvor der ind imellem arbejdes med plastic/slibning hvor udsugning ikke tager det hele. Min PC'er, tastatur mv. er så støvet, at du kan skrive "vask mig" i det.

Jeg rengør det en gang om ugen således:

Jeg støvsuger kabinet, ledninger, strømforsyning, skærm og tastatur (og skrivebord mm). Jeg har endnu aldrig haft slukket for PC'en under rengøring. Efterfølgende får tastaturet lige en gang let trykluft, og jeg slutter af med en cleanserviet. Først skærmen, og så tastaturet.

Når jeg er fårdig, fremstår det hele som det lige er pakket ud afembalagen! Sådan har jeg gjort i de sidste tre år!

Godkendelse af svar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 27-12-10 20:15

Tak for svaret CiviC.

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 27-12-10 21:21

Velbekomme.
Fik du knapperne af uden at ødelægge noget?

Mvh
CiViC