/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Ny yderdør!
Fra : axelbjarne
Vist : 1334 gange
100 point
Dato : 25-12-10 00:17

Jeg skal have ny yderdør - uden vindue - men den skal være isoleret tip, top. Den gamle er fra 1953 og man kan få tørret håret når det blæser fra øst.

Anbefaling søges på firma....

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 25-12-10 06:34

Kunne det være en ide med genbrug? Em af mulighederne er: http://jk-genbrugscenter.dk
. Du sparer mange penge og hvis du er heldig kan en brugt dør være lige så god som en ny. Men ellers: Pas på, hvor døren kommer fra, - de baltiske lande er ikke verdensmestre i byggematerialer. Ide Nyt har i hvert nummer mange annoncer fra producenter af nye døre med god isolering. Prøv en af dem. Bed eventuelt om en reference, en kunde, der bor i nærheden af dig, hvor du kan se døren i praksis. IdeNyt er også på nettet, bl. a med et forum: http://www.vinduer-idenyt.dk/forum.asp.... Er du selvbygger? Måske vil det være en ide at købe 2-3 timer af en dygtig tømrers tid, for det er ikke kun materialerne, - også det professionelle håndelag, der gør forskellen. God fornøjelse med projektet.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 25-12-10 09:05

på dba er der lige nu mange nye døre til salg. folk har åbenbart haft lidt svært ved at tage de rigtige mål.
søg både på facadedrø, yderdør og hoveddør

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-12-10 10:06
Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-12-10 10:57

Køb absolut en ny fra en nordisk fabrikant og med CE mmærkning eller anden mærkning og en troværdig dokumentation af varmeledningen. Husk at karmen og dens stopning er mindst lige så vigtig som dørpladen. du skal ikke være bange for vindue hvad isoleringen angår.

Der er sket meget med døre de sidste par år, hvor også bygninngsreglementets krav er strammet.
5 år gamle døre er ut.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-12-10 11:59

Søger du ny eller brugt yderdør? Skal døren åbne ud eller ind? Vil du gerne have en pladedør eller skal der være fyldninger i? Alle nye døre fabrikkeret i DK er top isolerede.

Tegninger som viser forskellige indadgående pladedøre, den dør du eventuel bestiller bliver helt efter dit ønske, ingen lagersalg alt bliver fremstillet efter bestilling:
http://www.idealcombi.dk/Default.aspx?ID=4380&M=Shop&PID=12578&ProductID=60

Tegninger som viser forskellige løsninger med fyldninger i ramme, fyldninger kan være isolerede plader eller glas eller en kombination, alt efter kundens ønske:
http://www.idealcombi.dk/Default.aspx?ID=4380&M=Shop&PID=12578&ProductID=29

Alle løsninger i træ/alu døre som du kan bladre igennem:
http://www.idealcombi.dk/Default.aspx?ID=4380

Vi fremstiller endnu døre i rent kernetræ men den produktion udfases i løbet af foråret:
http://www.idealcombi.dk/Default.aspx?ID=7160
også bestillingsvarer, vi har ikke noget lager alt bliver fremstillet efter ordrer fra kunder

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 25-12-10 22:19

du o.v.n. den hjemmeside trænger KRAFTIGT til et sikkerheds tjek
Jeg er lige havnet inde i FCKeditor i admindelen og mig bekendt har jeg da vist ikke noget at gøre der

du må lige henvende dig i privaten hvis du skal have linket jeg havnede på