/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
hviken computer er bedst og hvilket bund
Fra : biksemad
Vist : 601 gange
165 point
Dato : 24-12-10 22:57

Hej står med to tilbud på computere et med dette bundkort Asus P7H55-M Intel H55 DDR3 LGA 1156g

Og et med dette (GIGABYTE) KVALITETSBUNDKORT, P55

hvilket er bedst ?

jeg har to tilbud på computere

INTEL i7 870, 2.93ghz
- (GIGABYTE) KVALITETSBUNDKORT, P55
- (GIGABYTE) OC 1280MB DDR5 GEFORCE GTX470 (DIRECTX 11, 3D, 120hz, PHYSX, CUDA OSV..)
- 500GB SATAII WD HARDDISK, 7200RPM (KUN +149kr for 1000GB)
- 4GB 1333MHZ DDR3, KINGSTON KVALITETS RAM (10ÅRS GARANTI)
- 22X DUALLAYER DVDBRÆNDER , +/- (LG)
- ATX KABINET SORT
- 750W STRØMFORSYNING, STØJSVAG, 17DB HIGH-END
- 7.1 LYDKORT, SURROUND SOUND
- 8STK USB PORTE (2 PÅ FRONT)
- NETKORT 10/100/1000Mbit (GIGABIT HASTIGHED)
- INTEL ORIGINAL CPUKØLER
Hvor jeg stadig får 8gb 1600 hyper x ddr3 ram i og trådløs kort i og windows 7 premium 64 bit installeret og et gamer kabinet hush for 8495 kr

eller dette tilbud

System X. Gaming Quad 2.93 GHz / i7 Quad Core / 1000 GB HD, 4 GB
DDR 3
Kabinet Valgfrit / F.eks NZXT Hush Sort
Strømforsyning 800 Watt Linkworld Silent 135mm Fan, ATX 2.2
Bundkort Asus P7H55-M Intel H55 DDR3 LGA 1156
Cpu Intel Core i7 870 Quad 2.93 GHz 8 MB, LGA 1156
Ram Kingston HyperX DDR3 4GB 2x2048, CL9 1333 MHz kit
DVDBrænder NEC AD-7240S-0B 24x Sort, SATA
Western Digital Green WD10EARS 1000GB SATA 64 MB 7200RPM
Kortlæser oem 54 i 1 intern 3.5" sort, SDHC
Grafikkort Club3D Geforce GTX470 1280MB
Netværk Netkort Trådløs TRENDnet TEW-623PI 300 Mbps PCI
Software Microsoft Windows 7 Home Premium 64 Bit DK, oem
Enhed
stk.

I alt:

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-12-10 11:09

Umiddelbart er de meget ens. Men får du ikke også 8 GB ram i den nederste

Bemærk at i den øverste er HD 500GB hvor den er 1000GB i den nederste

Ellers tror jeg ikke på den store forskel hverken i kvalitet og ydelse.

Kommentar
Fra : biksemad

Dato : 25-12-10 12:06

Jo jeg får også 8gb i den nederste , men hvilket bundkort er bedst ?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 25-12-10 12:36

Der er en ting jeg ikke forstår, det ser ud til at være til gaming så hvorfor så sætte et trådløst netkort i?
Det giver bare lag hvis du gamer trådløst
I den nederste er det er virkeligt dårligt kort der er sat i. det kører kun 802.11n Draft på 2.4 GHz båndet
hvis du skal bruge 802.11n skal dit kort som minimum understøtte 802.11 A/G/N

Nu skriver du så ikke hvilket bundkort der er i den første maskine men det er to meget ens maskiner
personligt foretrækker jeg dog asus men begge to laver kvalitet.

Kommentar
Fra : biksemad

Dato : 26-12-10 13:26

Den øverste er fra topdata og her er linket kortlink.dk/8hrf , men er det hips haps om bunkortet er gigabyte eller asus ?

mvh Biks

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-12-10 19:15

Jeg kunne måske nok hælde til at bundkortet fra ASUS er at foretrække, men det er ikke rigtigt noget jeg hat belæg for, bare en lille forkærlighed, tror jeg. Gibabyte fejler ikke noget det er også kvalitet.

Dit link virker ikke rigtigt syens jeg, så jeg har surftet lidt og jeg kan ikke se den helt store forskel på begge.
Vil medgive EXTERMINATOR at netkortet godt vil kunne drille ved spil, og at det vil være bedre at plugge et kabel i. Hvis det er fordi det er besværligt at få et kabel frem til pc-en så er det en anden sag. Men mon ikke det kort der sidder i understøtter både A/G/N standard selv om det ikke er beskrevet

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 27-12-10 15:02

da der ikke står hvilket bundkort der er i maskinen fra topdata er det jo ikke muligt at sammenligne.

@Fijala: nej kortet kører IKKE A/G/N, det kører B/G/N(draft), det vil sige at det kun har understøttelse for 2.4 GHz båndet
check selv: http://www.trendnet.com/langen/products/proddetail.asp?prod=180_TEW-623PI&cat=167

Kommentar
Fra : biksemad

Dato : 28-12-10 14:14

Er der et godt trådløs kort der køre det hele A/G/N og B/G som er billigt ?

Det bedste er vel en switch så man kobler sig på routeren der ?

Mvh Biks

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 165 point
Dato : 28-12-10 16:31

Jeg mener ikke at kunne huske nogen kort der ikke er bagud kompatibelt med A og G standarderne. A,G,N er alle standarder for trådløst netværk og N er den nyeste og hurtigste

Kommentar
Fra : biksemad

Dato : 28-12-10 22:26

et kort der også kan køre 5 ghz bånd

Mvh Biks

Godkendelse af svar
Fra : biksemad

Dato : 01-01-11 21:16

Tak for svaret Fijala.