/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Upassende mandelgave ?
Fra : Jø_rn
Vist : 664 gange
30 point
Dato : 24-12-10 12:53

Er det provokerende at vælge en marcipan-gris til mandelgave, i et selskab, hvor der er inviteret nogle venner med, som er muslimer?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-12-10 12:55

Ja, køb nogle dadler eller figner...

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 40 point
Dato : 24-12-10 13:08

Hvis man ved ens adfærd KAN være eller virke stødende, er det altid fornuftigt at lade være med at føre den ud i livet.

Hvis du betegner dine venner som venner, gør du vel i at behandle dem så sådan.

vh Ben

Kommentar
Fra : transor

Dato : 24-12-10 13:11

Hvis de muslimer er opvokset i Danmark har de sikker vænnet sig så meget til eksistensen af svin at de kan abstrahere fra formen og bare opfatter det som marcipan.

Men en marcipangris er lige så lækker for dem, som en marcipanlort for dig.

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 24-12-10 14:27

Hvis de kan deltage i et dansk juleselskab kan jeg ikke se hvorfor man skulle tage særlige hensyn til dem. Kan man tåle det ene kan man også tåle det andet.

Kommentar
Fra : Jø_rn

Dato : 24-12-10 14:49

Tak ...
Det er faktisk nogle af vores voksnes børns venner, men som sådan, er de også blevet vores venner...

Godkendelse af svar
Fra : Jø_rn

Dato : 24-12-10 15:51

Tak,, for svaret Benjamin.Hansen !

+ I andre, , deltagere ...

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 26-12-10 11:55

Det er en god idé at købe en marcipangris. Hvis de vinder mandelgaven kan de bare forme den om, så det f.eks. bliver en kamel i stedet for en gris.