/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Jule (hadernes) tråd
Fra : nomore
Vist : 730 gange
10 point
Dato : 23-12-10 15:54

Hvad hader du ved Julen.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-12-10 16:05

Kun 3 dage til at æde

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 23-12-10 16:08

Jeg hader julemusik, så jeg hører ikke radio i december.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-12-10 16:14

dumme spørgsmål

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 23-12-10 16:23

Jeg tænker tit på, hvor meget (lidt) man egentligt kender til hinanden
tænker på store byttedag

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 23-12-10 16:32

Jeg hader også den kvalmende stank fra boden hvor de sælger karameliserede æbler og brændte mandler. At nogen kan finde på at udsætte sig selv for det længe nok til at købe noget, er mig en gåde.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 23-12-10 16:46

Citat
dumme spørgsmål

Så sandt, så sandt - det er vel ikke Jørn der gemmer sig bag profilen nomore

Glæ'li Jul

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 23-12-10 16:50

Personligt hader jeg sælgere af computerudstyr, De har det med at sælge ting til folk de enten ikke har brug for eller værre: ikke opfylder de krav folk har.

Allerede juleaften begynder telefonen at ringe: "Jeg kan ikke få lille Børges nye ramklodser til at virke i hans computer" eller "Det spil vi har givet Anne vil ikke starte"

Ofte er det pga. vildledning i stedet for vejledning i en eller anden computerbiks.

Jeg er MEGET dyr at få ud juledag for at fortælle at det er en forkert ramklods de har købt eller at computeren ikke er kraftig nok til lille Annes spil.
"Jammen computeren er da kun ½ år gammel"
Ja. . . . . . . og det er en bærbar til 3500.- den kan ikke trække sims 3

På den anden side, med alt den sne får jeg måske fred i år, måske

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 23-12-10 17:01

EXTERMINATOR, i gamle dage gav butikker service, man kunne forvente at få råd og vejledning ved at henvende sig i til en ekspedient i en rigtig butik. Men i dag vil folk have det billigste, og hvis dimsen koster 5 kr mere et sted med service og kvalificeret arbejdskraft, køber man bare et andet sted.

De få butikker der har lidt service og vejledning bliver også i stor stil udnyttet, folk går derind for at få råd og vejledning, bagefter køber man varen det billigste sted på nettet.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 23-12-10 17:22

Citat
Så sandt, så sandt - det er vel ikke Jørn der gemmer sig bag profilen nomore
Hvem ved?

Citat
Personligt hader jeg sælgere af computerudstyr

Hvad blev der egentlig af den gode service der var for mange år siden
her tænker jeg på: man kunne afprøve varen i butikken,
samt snakke med en tekniker? om spørgsmål osv.. hvorfor er det gået fløjten.

Nu omdage - kan man bare håbe på at varen passer, ellers har man JO fortrydelses retten,
og dens ulemper (man køber jo brugte varer) mere eller mindre.

Så ikke lige denne.

Citat
De få butikker der har lidt service og vejledning bliver også i stor stil udnyttet, folk går derind for at få råd og vejledning, bagefter køber man varen det billigste sted på nettet.

Men jeg vil til enhver tid hellere handle, hvor der er bare lidt service på drengen
fremfor diverse køle/ stormagasiner/ nethandel osv.

Citat
dumme spørgsmål

+

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 23-12-10 17:23

Citat
Kun 3 dage til at æde

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 10 point
Dato : 23-12-10 22:51

Citat
Hvad hader du ved Julen.

.... at se hvor kommercielt,det hele er blevet.Et stor forretnings-fidus.
Allerede midt i september,så vi de første "indbydelser" til julefrokoster.Direkte frastødende.
Og så ellers:Folk SLÆBER madvarer m.m. ud af butikkerne,for tusindvis af kroner.For at holde jul i to dage.3 juledag begynder man forfra: Nu skal der sateme,slæbes hjem til nytårsaften.
Når man så kommer lidt hen i januar,beklager folk sig over skatter,brugerbetalinger,benzinpriser,for ringe kontanthjælp,for høj husleje og RKi.Det er også den forbandede regering,der er skyld i alle vores ulykker.
Ja,jeg får kvalme af at høre på folks manglende moral og mangel på økonomisk sans.
Det er altså ikke rugbrød,smør og leverpostej,der giver folk dårlig økonomi.Men deres manglende sans,for at prioritere.Derfor har jeg ikke en skid tilovers,for dem der må suge på lappen,de næste måneder. God fornøjelse.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-12-10 00:50

For dem det kniber med penge til julen er det for det meste gaverne der slår bunden ud.

Mad ville de have købt alligevel, det er blot lidt dyrere og ekstra produkter, men også her kan der økonomiseres idet meget kan fryses.
Man har regnet ud at 25-30% af julemaden ryger i skraldespanden hos danskerne, er man en god planlægger behøver der ikke at gå en krumme til spilde

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-12-10 09:34

Mosebaek.... lige mine ord

Og udover det..... juleudsmykninger og julemusik i forretningerne i OKTOBER

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-12-10 10:38

Ja,jeg lød nok som en gammel gnaven morfar.Det er jeg nu ikke.Gnaven altså.
Men jeg mener bl.a. at de hurtige forbrugslån,der efterhånden kan fås i næsten alle større supermarkeder,er skyld i mange ulykker.Med en ÅOP på 30 - 40,burde de være ulovlige.(Ågerrenter).
Men stadigvæk: "Den enes død,den andens brød".

Mosebaek.

Godkendelse af svar
Fra : nomore

Dato : 26-12-10 12:35

Tak for svaret Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 26-12-10 12:57

Selvtak nomore.Og godt nytår.

Mosebaek.