/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Krydshoved?
Fra : mango
Vist : 1172 gange
200 point
Dato : 12-05-03 13:20

Hvad er et krydshoved??

Min gamle fremmedordbog kan ikke fortælle mig det!!
Er der mon nogen her der ved det?

Sus

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 12-05-03 13:45

Hej mango

iflg. google er det noget der er et eller andet sted på en båd - skib whatever - det er noget der har noget med dielsesmotorer, cylindre, plejlstænger, stempelstang osv osv hvad den gør og hvordan det virker det aner jeg ikke - vil anbefale dig at søge på google og se hvad du finder der.
Altså noget i forbindelse med dieselmotorer konkluderer jeg

Karina

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-05-03 13:47

http://dk.search.yahoo.com/search/dk?p=krydshoved&y=y

Åbenbart noget der hører motorer til!

Accepteret svar
Fra : Fnollerpige

Modtaget 210 point
Dato : 12-05-03 13:49

*LOL* Gaaaab på dette link : http://www.ime.auc.dk/people/employees/jr/Notes/mekbas.pdf

side 35 står der hvordan et krudshoved fungerer !!!

Karina

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 12-05-03 14:33

Krydshoved/krydspind er en aksel gennem et stempel eller andet legeme med en lige frem- og tilbagegående bevægelse der skal omsættes til en roterende bevægelse ved hjælp af en krumtap eller et hjul.
Princippet er let anskueligt på de gamle damplokomotiver, hvor trækstængerne til hjulene svarer til plejlstangen i en forbrændingsmotor

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 12-05-03 14:56

>Mango.
Du ku ikke dy dig hva!!!

Ram

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 12-05-03 17:41

I har virkeligt god forstand på motorer (LOL)!!!!!
Til fnollerpige, 3773 rfou & ram2:
I har ikke en skid forstand på motorer, men I er gode til at søge efter svar, og når I finder det, aner I ikke hvordan det skal forklares!

MVH

Kommentar
Fra : mango

Dato : 12-05-03 19:51

jamen viskinge, du er da velkommen til at gi´dit besyv med

Vi er jo ved at finde ud af hvad for en størrelse ham ram er??..thi..nu håber jeg dælme folk bliver godt forvirrede *LOL*

Sus

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 12-05-03 20:56

Heeeey viskinge - har du forstand på læsning ......jeg afholder mig da i det mindste fra at "lade" som om jeg ved hvad det er og indrømmer jeg ikke ved det !!!!!!..... derfor vedhæfter jeg en fyldestgørende forklaring .....

og så skal jeg jo ligesom ikke forklare noget vel !!!!!
Men siden du er sååååå klog så fortæl os det da - tegn og fortæl for os ....

Karina

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-05-03 10:22

Jammen dog, Et krydshovede er en form for glideleje eller nr. 2 stempel (uden kompression) på en plejlstangen. Dette benyttes ikke kun på gamle men også nyere dieselmotorer (mest ældre årgange), hvor slaglængden er ekstraordinær lang. Tag det som en "støtteordning"
Ved alt i alt at kigge svar ovenfor igennem, så er det faktisk Christina (Fnolle) som kommer med det mest fyldestgørende svar... så mon ikke I skulle lukke denne og gi' points til Fnolle i stedet for at hakke på hende

For at bruge et nyt og andet langt ord, så hilsen skibsdieselmaskinmotoriskuddannet Søren / CLAN

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-05-03 10:27

NB: Sorry til Karina for at kalde dig Christina (kært barn mange navne - håber du kan tilgive mig)
Søren

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 19-05-03 10:33

>Viskinge.
Jeg vil gerne henlede din opmærksomhed på, at jeg ikke på noget tidspunkt har kastet mig ud i fortolkninger at begrebet "krydshoved". Hele denne lidt bøvede diskussion er afledt at et spørgsmål om hvorfor jeg kalder mig Ram. Spørger henviste jeg til den engelske oversættelse af ordet Ram. Der viste sig forskellige muligheder, og hårdt presset valgte jeg én af dem. Det har intet med den virkelige verden at gøre.

>Clan
Velkommen tilbage. Dejligt du lige kunne skære igennem.

>Mango,
Giv så Fnolle de point, og lad os komme videre. Så interessant er jeg heller ikke - eller?????

Ram

Godkendelse af svar
Fra : mango

Dato : 19-05-03 10:40

Tak for svaret Fnollerpige.

Oki Ram så lukker jeg spørgsmålet ...Men du er stadig sikker på at det er dette der dækker dit navn bedst??..synes skisme det er en underlig størrelse at sammenligne sig med!!

Venlige hilsner
Sus

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 19-05-03 23:49

Jammen anytime - jeg tyvstjal jo bare hvad andre skrev - for jeg har i modsætning til visse andre - ikke en "skid forstand på motorer" .... DAH - det skrev jeg jo da vist osse

If U can´t make - fake it !!!

Karina

Kommentar
Fra : mango

Dato : 20-05-03 08:40

Eller: Fake it until you make it !!

Sus