/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Stikkontakt i murvæg itu..?
Fra : Nuqais
Vist : 341 gange
100 point
Dato : 22-12-10 20:34

Har en stikkontakt der sidder løs i "hullet" i væggen, tror det er mursten, under tapeten, hva gør man der? Har prøvet at spænde de bolte som den holder sig fast med..

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 22-12-10 21:05

Man lægger et rent snit i tapeten og sætter dåsen fast igen.
Når det er gjort klæbes tapetet på igen.
Vh Ben

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 22-12-10 21:09

det afhænger meget af, hvad det er for en kontakt. hvis det er en nyere model sidder den med nogle små modhagere men de ældre modeller sidder med lange skruer ind i en trædåse som er muret ind. der kan også sidde en plasticdåse. hvis det er fordi skruerne er skruet over, er du nødt til at flytte dem lidt. det kan godt lade sig gøre uden at flytte kontakten. hvis det er modellen med modhagere er det lidt sværere at få den til at sidde, men du kan skrue kontakten ud og fjerne modhagere og elastik, hvorefter du monterer den igen med alm. afbryderskruer, altså de lange skruer som man brugte i gamle dage.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 23-12-10 17:52

du skal få fat i afbryderskruer kan købes hos din lokale elektrikker (de fåes i mange mål derfor mål hvor dyb dåsen er og læg lidt til mm)

http://www.elvvs.dk/articlelist.2123