/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Bøjeligt plast/gummi
Fra : taliskoko
Vist : 3498 gange
200 point
Dato : 22-12-10 09:39

Jeg søger efter et stykke bøjeligt/fleksibelt plast/gummi. Det er lidt ala det man ser hænger i fryserum, altså nogen millimeter tykt. Det skal bruges som kattelem. Jeg ved man kan købe en kattelem med fleksibelt gummi, men den har ikke målet, og så vil jeg prøve at lave det selv.

Ved nogen hvor man kan få sådan noget fleksibelt plast/gummi ???

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 22-12-10 09:42

- få fat i en dækserviet i plast og klip/skær den til...

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 22-12-10 10:26

Vil anbefale at bruge et par magneter, så blæser den ikke så nemt op.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 22-12-10 11:56
Kommentar
Fra : nomore

Dato : 22-12-10 11:59

Kender ikke kvaliteten på disse, MEN mon ikke de kan bruges
http://www.thansen.dk/search.asp?inputsearchtext=isolering&c=4654377674&n=1198910236

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 22-12-10 12:03
Kommentar
Fra : nomore

Dato : 22-12-10 15:21

Endeligt kan du sikkert få en brugt slange fra en lastbil/ traktor hos den nærmeste maskinstation,
men om de lige kan holde formen, når de er tilskåret ved jeg ikke,
men du kan altid tynge det ned.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 22-12-10 16:50

nomore, tak alle de gode links, men det skal helst være klar plast, og jeg tror flere af dine forslag er for stive. Her er et eksempel på det jeg søger:
http://www.alttilhundogkat.dk/kattelemme.6?/Generelt/KATTE/Kattelem/H600%20Hvid%20Aluminiumsd%F8r.%20Small,%20op%20til%207kg/&showitem=9464

Men jeg synes sku´det er dyrt, hvis jeg kan klæbe et stykke gummi op selv, og spare lidt der.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 22-12-10 18:30

Også bare foreslag til noget der måske kunne bruges

Hvorfor laver du ikke bare en almindelig lem selv.
Det tager ikke mange minutter? på en ½ time kan du have en pæn lem til dyret
lavet i træ, min er lave i spånplade og har siddet i døren i over 10 år, (godt træ)
og så er der endda et hul med glas, så katten kan se ud, før den tråder ud.
Problemet er bare, at den ikke er 100% tæt, men det kan jeg leve med.

Du skal bare lave en ramme der passer til tykkelse af hullet på døren
den kan senere få et par pynte lister udenom.
Så laver du en plade, der svarer ind i rammen/ i midten af rammen
laver du et par huller til montering af selve lemmen
som kan monteres med strips eller stærk snor.

Jeg har selv 4 af dem, og de bliver brugt flittigt uden at gå istykker,
men helt tætte er de ikke.

Accepteret svar
Fra : michaelmoeslund

Modtaget 200 point
Dato : 22-12-10 19:52

Hej

Det du skal bruge er en klar blødgjort PVC, det fåes i et hav af tykkelser

Den billigeste måde at gøre det på, er ved at spørge efter en rest eller et stykke fraklip på en virksomhed der handler med skidtet...

De har store genbrugskasser stående, så en passende kage til frokoststuen, og du kan sikkert få lov til at "kigge" i en kasse med blødgjort klar PVC

Kommentar
Fra : alexsh

Dato : 22-12-10 21:09

Hey.

Mon man kan finde en port fabrikant som evt. kunne have sådanne pvc rester liggende?

Mange "hurtig-porte" er lavet af et sådan materiale som vil passe helt perfekt, så google da lige det og ring og hør nærmere. Mon ikke der vil være bid.

mvh.
alexsh

Godkendelse af svar
Fra : taliskoko

Dato : 23-12-10 12:06

Tak for svaret michaelmoeslund. Det er det jeg prøver.