/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Nyt tag
Fra : karsten.k
Vist : 752 gange
111 point
Dato : 12-05-03 12:56

Jeg har hørt man kan købe glaseret tegl meget billig i Tyskland.
Er det rigtigt, og er der nogen der ved hvor ?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-05-03 14:30

Jeg har en kammerat der har købt stort set hele sit hus i tyskland. Skal lige høre ham hvem han handlede med.

Kommentar
Fra : karsten.k

Dato : 20-05-03 13:08

Eller andre byggematerialer

Kommentar
Fra : rcn

Dato : 20-05-03 13:52

Skal det absolut være glaserede tegl????
Nu ved jeg ikke, hvordan dit hus ser ud, men jeg ser desværre flere og flere eksempler på huse, der får glaserede tegl, hvor det misklæder huset.
Der skal efter min mening et stort hus med en høj sokkel til for at kunne bære et sådanne tag. Ellers bliver det tungt at se på.
Hvis det er på grund af holdbarheden, så holder et almindeligt rødstens tegltag op til 80-100 år, hvis det ligger rigtigt, og det er jo lang tid. Særligt når man i dag ikke regner med en levetid for et hus som længere en max. 100 år.
Bare en kommentar....

Kommentar
Fra : karsten.k

Dato : 20-05-03 14:00

Det skal være matglaserede tegl, eller sort beton tagsten.
Det kan da ikke passe at der ikke er nogen der ved hvor man kan skaffe dem billigt !

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 111 point
Dato : 22-05-03 17:06

Jeg tror jeg har den her Karsten K.

Fa. Jens Petersen
Padborg

74 67 32 19 Klaus Harttung

De skulle angiveligt være en del af Bygma, der igen har afdelinger i Tyskland.

Det var der kammeraten havde købt hans dele (han købte ind til et helt hus)

Ring selv og tal med dem.

Håber det er fyldestgørende!

Godkendelse af svar
Fra : karsten.k

Dato : 23-05-03 12:13

Tak for svaret 3773.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-05-03 08:41

Håber det er anvendeligt Karsten!