/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Fra htm til php
Fra : k_m_s
Vist : 689 gange
100 point
Dato : 21-12-10 22:18

Hej

Når jeg ændrer en htm fil til php hvor meget skal så ændres i <head> jeg mener:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="da" lang="da">

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=ISO-8859-1" />

<meta name>

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css" />

<link rel="shortcut icon" href="favicon.ico"/>

Hilsen

Kim

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 21-12-10 22:19

Og til hvad???

Kommentar
Fra : Bjerner

Dato : 21-12-10 23:21

Det kommer an på, hvad du ønsker at opnå med din PHP. Er der noget du gerne vil tilføje fra PHP mellem <head> og </head> ?

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 22-12-10 07:38

Hej Bjerner.

Der skal ikke noget i <head>

Jeg skal include nogle filer bl.a. menu og overskrift, og det sker jo i <body>

Kim

Kommentar
Fra : Bjerner

Dato : 22-12-10 08:33

OK, så forstår jeg ikke helt dit spørgsmål med, hvor meget der skal ændres i <head> ?

Accepteret svar
Fra : JegErHer

Modtaget 100 point
Dato : 22-12-10 10:49

intet af det du har der skal ændres, kan tage lige med, da du ikke ønsker noget lagt ind i Header eller lavet om.
din <PHP> kode vil så skulle tilføjes senere :)

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 22-12-10 11:48

Javel.

Jeg tænkte at når filerne kommer til at hede php til efternavn og filerne bliver erklæret som html i <head> at der skulle stå noget andet i <head>.

Men kun dejligt at der ikke skal ændres noget, der er nok andet der skal ændres

Sagt af en stadig nybegynder vil jeg mene

Kim

Kommentar
Fra : ajuul

Dato : 22-12-10 12:48

Blot lige for at supplere "JegErHer":
Du kan simpelt hen tage en ren html-fil og omdøbe den til .php .
Den vil blive læst helt uændret.

Al php-kode skal stå mellem <?php- og ?>-tags'ene, og output er altid (med mindre du gør specielt opmærksom på det i <head>-sektionen) almindelig tekst og derfor læsbart for html-browsere.

-ajuul

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 22-12-10 20:23

Hej med jer.
Vil det ikke på sin plads her at sige lidt om php.
Du han blande PHP og HTML frit bare du husker <?php og ?>, så gar Html inden i en php tag.
Men php udføres på serveren og den skal have php instaleret. herefter sendes siden til din PC som Html og vises.
PHP er suveren til arbejde med databaser Mysql som så findes på serveren eller enda på en anden server.
Dit css virker fint alligevel. Du Kan endda få siden til at eksekvere et program som du har lagt på serveren. Har lavet nogle sider der kan tænde lyset i mit hus og slukke det igen.
Serveren står i kælderen.
Arbejder for tiden med en server der opsamler data fra en solfanger der laver el. Overfører disse til en anden server som har siderne og databasen, hvor data gemmes.
I kan se data på: http://bluelimesolar.com/index.asp?page=72&vpath=4|74|72|&docalc=yes&res=1024

hilsen Steen

Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 29-12-10 00:08

Tak for svaret JegErHer og alle andre.
Hilsen
Kim.