/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Problemer med trådløst netværk
Fra : goldeneye
Vist : 562 gange
200 point
Dato : 21-12-10 20:33

Jeg har et trådløst netværk som ikke fungerer optimalt.
På vores bærbare er der ingen problemer.
Det er den stationære der er problemet.

Hastigheden er alt alt for lav.
Hvis jeg placerer en bærbar lige ved siden af den stationære, så har begge et "udemærket" signal.
Hastigheden på den bærbare måler jeg til 25MBIT/22MBIT.
Hastigheden på den stationære måler jeg til 0,2MBIT/0,2MBIT.

Har opdateret driveren på det trådløse netværkskort, TRENDnet TEW-641PC til den nyeste, det hjalp intet.

Har tidligere prøvet med andre trådløse netværkskort uden at det gav en bedre hastighed.

Hvad kan der være galt?

Kommentar
Fra : goldeneye

Dato : 21-12-10 20:40

Korrektion .... netværkskortet er et TRENDnet TEW-643PC.

Kommentar
Fra : goldeneye

Dato : 21-12-10 20:44

Korrektion (igen) .... netværkskortet er et TRENDnet TEW-643PI.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-12-10 20:59

Hvordan sidder dine antenner på netkortet, de skal jo helst kunne nåes af routeren

Kommentar
Fra : goldeneye

Dato : 21-12-10 21:05

De sidder nogenlunde frit, og forbindelsen er jo i og for sig også ganske god .... signalet er på fuld styrke.
Kører N standarden, fåes jo heller ikke kraftigere.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-12-10 21:08

Hvad med at skifte kanal i routeren, måske du bliver generet af en nabo. Selv om det lyder godt nok mystisk at det kun er den ene der har problemer.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-12-10 21:10

Trendnet er ellers et kvalitetets produkt. Har selv havt Trendnet router og Usb Netkort i N standard og det spurtede bare derud af.
Kører nu med fiber ruoter, så jeg har givet det hele væk.

Kommentar
Fra : goldeneye

Dato : 21-12-10 21:13

Kan lige kigge på det med kanalen i morgen.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-12-10 22:50

Hvordan køre den stationære, når du ikke har gang i den bærebare?

Med hensyn til netkortet i den stationære, så kan det tænkes, at den ikke spore direkte på frekvensen, og det vil nedsætte hastigheden. Normalt skal de holde standard centerfrekvensen og have nogenlunde den samme båndbredde!

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 10-01-11 22:27

TRENDnet TEW-643PI er ikke ret godt.
Hvis du checker din bærbare så har den sikkert et netkort der kører A/G/N
Det er årsagen til forskellen. Netkortet i den stationære er kun et B/G/N kort, dvs. at det mangler understøttelse for 5 GHz båndet

Find et trådløst kort der kører A/G/N så får du samme hastighed på den stationære