/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Spørgsmål
10  3773 570
Eksponering af elektromagnetiske felter
Fra : morten.n
Vist : 555 gange
20 point
Dato : 12-05-03 11:59

Er der nogle der kender risikoen ved eksponering af elektromagnetiske felter fra antenner for mobiltelefoni. Er der perser eller rapporter der omhandler dette emne?

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 17-05-03 12:39

jeg tror at der er masser af videnskabelige undersøgelser igang, men de kan vel tage en del tid da man snakker CANCER i hjernen - og det udvikler sig over mange år.

men sprøg på epi@cancer.dk - Epidemiologisk institut. De har en masse udgivelser og mail-svareren kan nok give dig en udgivelse.

BECK

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 17-05-03 12:41

hmmm måske lidt forkert:

Stråling
Man ved, at svulster i hjernen kan fremkaldes af røntgen-strålebehandling. Der har været talt meget om højspændingsledninger og mobiltelefoner, men der er endnu ikke undersøgelser, som viser, at disse kan fremkalde hjernesvulster.

Kræftens Bekæmpelse har lavet en stor undersøgelse om sammenhængen mellem hjernesvulster og brugen af mobiltelefoner. Undersøgelsen viste ikke en større forekomst af hjernesvulster hos folk, som taler i mobiltelefon i sammenligning med resten af befolkningen. Men undersøgelsen dækker en periode, hvor mobiltelefoner ikke har været så udbredt et fænomen, som de er i dag

Ansvarlig: Overlæge Inge Haunstrup Clemmensen
Kilde: Overlæge, dr.med. Michael Kosteljanetz

citat www.cancer.dk

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 18-05-03 16:10

hjalp det ?
håber du fik en masse ud af det
jeg fik lige selv lidt interesse for feltet - fede artikler om emnet

god læselyst!!

BECK

Accepteret svar
Fra : beckski

Modtaget 20 point
Dato : 25-05-03 23:33

var det svar nok ???

Godkendelse af svar
Fra : morten.n

Dato : 26-05-03 08:16

Tak for svaret beckski.