/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Kald af funktioner
Fra : k_m_s
Vist : 637 gange
100 point
Dato : 20-12-10 21:20

Hej

Er det nødvendig at kalde min fil med funktioner fra alle sider på hjemmesiden eller er det nok at gøre fra index.php?

Jeg kalder den sådan her:

<?PHP
include("include/funktioner.php");
?>

Hilsen
Kim

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 20-12-10 22:56

Det kommer da an på din side/kodeopbygning?

Accepteret svar
Fra : JegErHer

Modtaget 100 point
Dato : 21-12-10 14:40

Dine PHP filer kender intet til hinanden med mindre du linker/inkludere (include) dem sammen, Så ja du skal ha det med alle steder du vil bruge funktioner som ligger i en anden php fil.
Dog har jeg hørt at hvis du har adgang til PHP opsætnings filen (php.ini) kan du "snyde" den vej, har dog ikke prøvet det.

Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 21-12-10 22:04

Mange Tak for svaret JegErHer.
Hilsen
Kim

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 22-12-10 09:01

Du er velkommen, og