/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Fil placeringer.
Fra : k_m_s
Vist : 717 gange
100 point
Dato : 20-12-10 21:08

Hej

Jeg har fået lavet en include funktion til overskriften på siden.

Jeg har lavet en mappe der heder include hvori filen funktioner.php ligger. Mappen include ligger i roden hvor selvfølgelig også index.php ligger.

De png-filer m.m. som funktioner.php kalder, skal ligge i roden og ikke i mappen include for at det virker. De bliver kaldt med filnavnet uden nogen skråstreger.

Når nu filen funktioner.php bliver udført på serveren og sendt videre derfra hvorfor skal png-filer m.m. så ikke ligge i samme mappe????????????

Hilsen
Kim

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 21-12-10 09:37

Lidt svært at svare på men prøv lige at give den fulde sti.
hvis du skal køre en exekverbar fil i en mappe du står i skrives ./xxxxx.xxx.
kan ikke lige comandoen for at lægge et biblotek til en given paht.
hilsen steen

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 21-12-10 14:24

include er noget der sker på serveren, så de filer man includere skal ligge i samme mappe , i PHP include stien, eller hvis du skriver den fulde sti kan de også ligge der.
Billeder læses ikke af serveren men browseren (Klienten) hvorfor den leder i samme mappe som hoved siden læses (altså der ved ikke hvor altså som er includeret ligger). eller hvis en sti med til hvor billedet ligger ledes der efter det/dem der.

Husk der er intet PHP kode som kommer ud til browseren, der er rent HTML som browseren så læser og tolker. Derfor er der forskel på stien, et er hvad serveren ser et andet hvad browseren (klienten) ser.

Accepteret svar
Fra : JegErHer

Modtaget 100 point
Dato : 21-12-10 14:34
Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 26-12-10 13:58

Hej, håber i har haft en god jul.

Har fået det til at virke både på serveren og min pc (EasyPHP) ved at gå tilbage i mapperne med ../

Men vil gerne ha lavet det rigtigt, har prøvet /mappenavn/includefil,php og med

<?PHP
$INC_DIR = $_SERVER["DOCUMENT_ROOT"]. "/inc/";
include($INC_DIR. "common.php");
?>

men ingen af de metoder virker.

Hvad gør jeg galt?

Kim

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 26-12-10 14:02

Glemte lige at skrive at jeg er hos one.com

Kim

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 26-12-10 15:04

Intil videre ser det ud til at denne virker

<?php require($_SERVER['DOCUMENT_ROOT']."/includes/menu.inc.php"); ?>

Kim

Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 29-12-10 00:20

Tak for svaret JegErHer.
Hilsen
Kim

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 30-12-10 10:51

Fedt du fik det til at virke, og selv tak.