/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Rigtig glædelig jul.
Fra : piaskov
Vist : 1224 gange
200 point
Dato : 20-12-10 16:56

Vil bare sige og hører hvorlangt i er nået med det hele

Her er alt klart og parat...

http://peecee.dk/upload/view/280643

Håber i kommer gennem julen uden for meget mavepine oven på den gode mad.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 20-12-10 17:31

Jeg er SÅ stolt af mig selv i dag. Har netop købt den sidste gave. Juletræet er også købt, og det er kun småtterier, der mangler at blive købt ind før den store aften
Motionscyklen er sat væk, så der er klart til juletræet. Så må cyklen komme på overarbejde efter jul - det er der sikkert god brug for

God jul til dig også, Pia.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 20-12-10 17:33

Citat
Motionscyklen er sat væk, så der er klart til juletræet.

Det er en smadder god grund til at sætte cyklen væk...plads til juletræet skal der jo være

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 20-12-10 17:42

Også god jul til dig Piaskov

Slet ikke så langt. Færdig med småkagerne. En del julegaver er købt. Må nok tage tidligt fri, de næste dage. Men jeg har endnu aldrig været for sent- Juleaften, 1. juledag og 2. juledag med alt hvad der dertil hører, skal nok komme på plads.

Færdig med at downloade de sidste lydbøger fra P4, så der er til fridagene mellem jul og nytår.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-12-10 17:48

Glædelig noget.
Vi muslimer holder ikke jul.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-12-10 17:59

Rigtig glædelig jul til alle på kandu - så har jeg vist ikke glemt nogle

Citat
Motion efter julefrokosterne: Jog i spinaten...Gå i hundene...Slå på tråden...Træk tiden ud...Hop på limpinden...Løb om hjørner med folk...Spring opgaverne over...Krum tæer, og lav rigeligt med sidespring.

Fra FB

Jeg kan se, at du har pyntet din have på præcist samme måde som jeg.... jeg har bare også Bambi spor i min --- slå den

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-12-10 17:59

Teil... glædelig solhverv eller noget

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-12-10 18:00

Har bestilt storesøster til at ordne det med julegaver, så jeg er færdig

God Jul til dig og familie

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-12-10 18:23

+ til alle i andre

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 20-12-10 18:30

Håber den gode vending (The Julekalender),må genbruges:
Citat
Rigtig glædelig jul til alle på kandu - så har jeg vist ikke glemt nogle

For første gang i mange år,bliver det en meget stille jul her.
Kun min gamle svigerfar,konen og mig.To af børnerne er igang med egne traditioner.(Kommer juledag).Og en er i udlandet.
Men en stille juleaften,passer efterhånden godt,til vores alder.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 20-12-10 18:47

Citat
Men en stille juleaften,passer efterhånden godt,til vores alder.

Ja jeg må da indrømme at jeg ser ...bare lidt...frem til at vores datter tager over.
Ikke at jeg ikke nyder at holde julen...men det kunne være rart at bare komme og nude det hele blive serveret for en.
Jeg er så heller ikke i tvivl om at jeg ville blive sat til at bage osv osv...

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 20-12-10 19:17

Citat
+ til alle i andre

ja, også til alle I andre, den er jeg med på

good jul too all off the kandus

thats a good vening-

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 20-12-10 19:19

Citat
maybe we can use that in another afsnit.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-12-10 19:20

Citat
thats a good vening

ohh yes indeed, das war ser gut

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 20-12-10 20:14

Rigtig og til Pia og alle øvrige i tråden og på kandu............

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-12-10 20:39

My father was a good snotter

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 20-12-10 21:05

Ja nu synger vi her :
http://www.youtube.com/watch?v=yiNnl9WCiYg&feature=related

Hold da op....- 14 grader lige nu...men ingen sne pt.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 20-12-10 21:06

Og så har jeg ALDRIG fundet ud af hvordan hulen det youtube link virker her ...altså når jeg skal sætte det ind.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-12-10 21:15

Når jeg bruger youtube dimsen... så trykker jeg på youtube ikonet, og kopierer linket ind i, ved at holde makøren i midten af linket... det lød vist lidt rodet, men håber du forstår??

Her har det sneet mere eller mindre HELE dagen, og de truer med at der kommer rigtig meget fra midnat og til kl. ca 4-5

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-12-10 21:15

Citat
Og så har jeg ALDRIG fundet ud af hvordan hulen det youtube link virker her ...altså når jeg skal sætte det ind.

Fint, det sløver os med alle de video indsættelser

Men det gør du lisom du laver et CITAT

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 20-12-10 21:17

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-12-10 21:18

Sætter link ind og markerer det, klikker på Youtube ikonet
næsten som her
http://www.youtube.com/watch?v=VEVtmEf7EFg

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 20-12-10 21:21

Citat
Vi muslimer holder ikke jul.

Stakkels dig. Din tro forbyder dig at have sex uden om ægteskab, at spise svinekød og drikke spiritus. I Danmark kalder vi disse forbud for julefrokost

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-12-10 21:22

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-12-10 21:27
Kommentar
Fra : dabj

Dato : 20-12-10 21:35

ogtil alle ombord.
Mangler kun et par "småting" så som julegaver, træ, mad, julekort og et par ting jeg ikke husker

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 20-12-10 22:56

Så prøver jeg da...

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 20-12-10 22:57

Citat
Så prøver jeg da...

Er det ik' andet ............

Så fik Fru Skov da også lært noget i aften

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-12-10 23:04

Dygtig pige/frue

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 20-12-10 23:28

Glædelig jul til Pia og alle andre (også muslimer)

I dag har jeg lavet konfekt, Bailey kugler, dadler med marcipan dyppet i overtrækschokolade og marcipan og nougat med forskellig pynt.

Oh its hard to be a nissemand

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-12-10 23:34

Alt er færdigt til jul, mangler bare at købe mælk og piskefløde. Alle gaver ligger under træet og bortset fra kartoflerne så skal tingene bare tages op af fryseren. Den hjemmelavede rødkål kom i fryseren for 14 dage siden.

Så nu står den på ren afslapning.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-12-10 12:47

I dag nåede jeg at se måneformørkelse

Det var også det eneste, jeg manglede, før jul.

I morgen er det den korteste dag, så fra torsdag går "vi" de lyse tider i møde.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-12-10 16:06

Citat
I dag nåede jeg at se måneformørkelse

Og du tog et foto ?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-12-10 16:31

Citat
Og du tog et foto ?

Jeg har ikke taget noget.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-12-10 16:35

Citat
I morgen er det den korteste dag, så fra torsdag går "vi" de lyse tider i møde.

Ja gud være lovet...vi er da lidt spændt på det vejr de lover hernede bl.a.
Om familien overhovedet kan komme frem.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-12-10 17:05

[hr Tak som byder: Jeg er endnu ik' nået til Julegaverne
...men der er jo også masser af tid !
..for det er jo penge, ...ikke tid vi mangler
Julen ? Tjaeh.. : http://www.cssboxing.com/temp/GoJul.jpg
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 21-12-10 17:36

Vi er den mest heldige, for igennem hele året køber vi en gave eller 3 fordi ellers bliver det for dyrt når der er mange børnebørn og børn, vi var færdige med gaver den 5/12 så kan vi nyde resten af julemånede

Glædelig rigtig jul til alle på kandu

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-12-10 17:47

molo

Citat
for det er jo penge, ...ikke tid vi mangler

Jeg troede at du tjente masser af penge og arbejdede på "fuld tid" det har du da selv skrevet her på kandu.

Trist, at du nu skriver, at det er pengene du nu mangler, men har tid nok.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-12-10 18:42

ans -> Jamen... Jeg mangler da ik' noét ..ud over (flere) penge

Jeg tjener da 'masser' af penge, men hvornår er nok ..nok?

Fuld tid ..JA ...PLUS masser af overarbejde.

Desværre har døgnet ik' timer nok ..til, at jeg ka' tjene flere penge end jeg gør.

Jeg er glad for mit arbejde ...men det er sgu ingen guldgrubbe ..eller ta´selv bord !

Der ská' knokles hårdt for, at hive (mindste-)lønnen i hus ...sku' jeg hil's at sige

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-12-10 19:00

ans ->
..og der er selvfølgelig et spørgsmål i en hel anden boldgade ..som nok bør oprettes for sig selv, så ikke den go'e julestemning bli'r komprimiteret:

Hvor mange penge ska' man så ha' TIL SIG SELV (= læs ; privatforbrug) om måneden, når alle absolut nødvendige udgifter (..husleje, el/gas/varme, licens, evt. 200 pr. mdr. til TLF.) er betalt?

[ Nødvendige udgifter er i mine øjne IKKE: Kone, Børn, bil, båd, sommerhus, rejser, osv. ] !!!

5.000 kr. ?
10.000 kr.?
100.000 kr?

..for at si' man har 'masser' af penge?

Hmm... det må vi nok hellere debat'ere ...en anden dag

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-12-10 06:57

Ja, rigtig glædelig Jul

I går sygemeldte min læge mig i foreløbig 3 uger, så jeg må lige "sluge et par kameler" her til jul og nytår.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 22-12-10 10:38

Citat
I går sygemeldte min læge mig i foreløbig 3 uger,

Øv ...men "nyd" den ekstra ferie.
Og rigtig god bedring LuffeA

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-12-10 17:04

LuffeA -> 'DEN' måtte jeg lave sidste Jul:
..og det var ikke populært, at jeg lå dér ..med et brækket ribben i 3 uger.
Fyreseddelerne hænger jo løst på træerne i 'denne tid'
..årsagen er ligegyldig.
I 'min' branche hedder det; 9 sygedage ialt pr. år ..fordelt på max. 4 sygemeldinger.
Det er dét !
..ellers hedder det; Sygesamtale ..om 'trussel' om forestående fyring.
Tjaeh.. og så ka' man jo altid, som arbejdsgiver gi' 'FINASKRISEN' skylden
SVINERI !
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-12-10 17:09

Ps. Et brækket ribben, en forstuvet fod, osv. heles jo ikke på 9 dage.

..men dét er arbejdsgiveren da bedøvende ligeglad med.

Mere end 14 sygedage på et år? = AFSKEDIGELSE.

Så ka' man lær' det ...ka' man !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-12-10 00:51

Citat
og hører hvorlangt i er nået med det hele
det går den rigtige vej nu i morgen skal der købes julegaver, den tradionelle swotpølse var udsogt men slagteren lovede ny forsyning i morgen, flæskestegen er købt, risengrøden til risalamande skal først koges den 23. om aftenen, der er så en slags konkurrence om at spise det hele så lillesøster skal koge en ny gryde men hun er blevet mere snu de senere år og bruger den største gryde og så er det jo ligesom håbløs at begynde på at tømme den

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-12-10 06:12

Jeg er på kontanthjælp, så jeg kan ikke blive fyret

Jeg var næsten uundværlig på mit tidligere 30 årige job, så da jeg havde en kold skulder ( et HELVEDE) i 9 måneder og arbejdede på 1/3 kraft fultids blev det ignoreret.

Jeg skal holde jul et sted hvor der både bliver serveret rødkål og sønderjysk hvidkål til anden........nogen der kender det ?

Jeg elsker sønderjysk hvidkål, men kan ikke rigtig forestille mig det med fed brun sovs

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 23-12-10 07:34

Så er rødkålen på komfuret. Lidt spøjst med den duft så tidlig en morgen.
Manden skovler sne - der er godt nok kommet meget i nat.
Jeg går snart i gang med at lave ris a la manden klar. I år skal der 2 hele mandler i, da der er en ekstra mandelgave.
Vi mangler lige at købe nogle få ting til julefrokosten 1.juledag, men mon ikke vi klarer os gennem snemasserne? Hvad gør man ikke for at få flæsk og medister?

I aften er det Lillejuleaften. Så står den på "sund" mad - dvs masser af grøntsager - så er maverne klar til at tage imod de næste par dage. Vi kommer i hvert fald ikke til at sulte

Rigtig god Lillejuleaftens dag til jer alle

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 23-12-10 09:42

Citat
i morgen skal der købes julegaver

Snys du er lidt sent ude o.v.n.
Her har jeg været færdig i 4 uger med det.

Citat
den tradionelle swotpølse

Hva' hewled er det for en størrelse

Vi skal ha' hele den pukkelryggede herned men de har meddelt os at de nok bliver på Midtsjælland hvao de bor.
Det ER slemt med vejret her

Og jeg har mad til en hel hær

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-12-10 09:59

Citat
Og jeg har mad til en hel hær

Så inviter sneberedskabet indenfor, de kan sikkert trænge til lidt lækkert mad

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-12-10 09:59

swot er dialekt herovre i ville sikkert sige sort, sortpølse siger det dig noget? Det er blodpølse og den skal være på bordet den 24. til frokost sammen med kogt øl

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-12-10 10:01

o.v.n..... i er sgu mærkelige derovre

Koge øl

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 23-12-10 10:02

Citat
Det er blodpølse og den skal være på bordet den 24. til frokost sammen med kogt øl

Lyder bestemt ikke særligt tiltalende.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 23-12-10 10:07

Citat
Så inviter sneberedskabet indenfor

Kan jeg ikke...de kører slet ikke her inde i byen.
Leif har lige rydet fortorvet og det kan ikke ses

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-12-10 10:12

Hvis du inviterer dem på julemad, så er jeg slet ikke i tvivl om at de nok skal komme ind i byen

Citat
Leif har lige rydet fortorvet og det kan ikke ses

Det samme her (bortset fra at han ikke hedder Leif)

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 23-12-10 12:36

Citat
Leif har lige rydet fortorvet og det kan ikke ses

Det samme her (bortset fra at han ikke hedder Leif)

samme her (bortset fra at han heller ikke hedder Leif her)

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-12-10 12:45

Citat
sammen med kogt øl

Du skulle have livsvarig karantæne for køb af øl

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 200 point
Dato : 23-12-10 17:47

Hej "Fellas".
Hva`har den gamle så bedrevet tiden med idag d.23-12-2010??? Jooee såmænd,kravlet rundt på loftet,mellem en utal af spær,og andre forhindringer.(Manglende oprydning = buler i panden).Iført kasket,maler kedeldragt,gummihandsker og støvmaske.Ifærd med at lægge 100 mm glasuld ud.
Derfor er det jo en sandt "lindelse",at komme ned til jorden igen.For at høre den ultimative julesang.
http://www.youtube.com/watch?v=THcbQyFtCqg
Den giver jo associationer til trafiksituationen i de sydlige områder.
Endnu engang,mildner gud luften,for de klippede får i Thy.

Men vi har nu også tragedier heroppe:
http://www.nordjyske.dk/artikel/10/2875/144/3751183/3/14-%E5rig%20dr%E6bt%20i%20f%E6rdselsulykke

En rigtig glædelig jul,ønskes alle Kandu`er.

VH.Mosebaek.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-12-10 23:30

Så er kandu-mails da vist også sneet inde

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 24-12-10 09:50

også en glædelig jul herfra det nordjyske. jeg skal ikke røre en finger i år. er inviteret i byen, så jeg er helt klar. en herlig fornemmelse.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-12-10 16:20

Ja, så er jeg hjemme igen: Arbejdsdag fra: kl.6.00 -> 16.00 , men der var også søn-/helligdagstillæg = 20% + dobblet op = 100% overarbejdsbetaling = 1500 Kr ...UDBETALT !
YES ... og NU hedder det; And & Julegaver mm. hos Mor/Far
..og så på SPRUTHUS, at drikke færdig kl. 23
Glædelig Jul ..alle sammen !
..og hyg jer
</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : piaskov

Dato : 25-12-10 10:58

Citat
Derfor er det jo en sandt "lindelse",at komme ned til jorden igen.

Håber da så sandelig du stadig har begge ben på jorden

Og håber at i alle har haft en god aften.
Familien min fik kæmpet sig gennem sneen og til alles lettelse kom de godt frem og ikke mindst hjem igen.
Deligt at se dem.