/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
2 mailadresser i Outlook
Fra : FrejaFlop
Vist : 2357 gange
50 point
Dato : 20-12-10 12:39

Hej - jeg har brug for at have to mailadresser i een Microsoft Outlook. Version 2007. Jeg bruger Windows 7.

Min eksisterende mailadresse fungerer fint med indbakke og udbakke. men min nyopsatte mail adresse fungere ikke med indbakke og udbakke. Hvad kan jeg kontrollere? hvor kan fejlen evt. være?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-12-10 12:58

Har du oprettet en ekstra konto til den anden mail adresse?

Kommentar
Fra : FrejaFlop

Dato : 20-12-10 13:06

Hej Severino. Jeg er ikke særlig IT kyndig - men en ven har sat ny mailkonto op - så både Mailadr.A og Mailadr.B går ind på min Outlook. Øverst tv. under postmapper ses først A og længere nede under postmapper ses B.

Når jeg er trådløs på Nettet på mit arb. kan jeg anvende begge - men når jeg er trådløs hjemme hos mig selv (router) kan jeg ikke anvende den ene (B). så måske skal der gøres endnu een ting/opsætning.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-12-10 14:06

Jeg har fravalgt at bruge outlook 2010, fordi man tilsyneladende ikke kan få den til at tage post hjem til samme mappe fra forskellige konti. Da jeg skal over våge en del konti, er det alt for besværligt.

Når du fra hjemmeadressen ikke kan få den ene konto til at virke , er det formentlig fordiinternetudbyder, som du bruger til post ikke accepterer at du sender post gennem en anden udbyders server. Du klarer det ved som sende server ( SMTP)at vælge din egen udbyders, også for "den fremmede konto" . Det kan man uden problemer.
På en poskonto kan du modtage med en pop3 konto hos en udbyder og sende via en andens smtp.
Modtageren ser ikke forskellen ( hvis han ikke er meget snedig), bare du har udfyldt , hvad der skal stå som afsender.

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 50 point
Dato : 20-12-10 17:31

Problemet ligger i at der bruges den forkerte server til at hente mails, ja måske også til at sende mails. Nede på jobbet er din server nok ikke den samme som den derhjemme. Du er nødt til at hente fra den server hvor som din udbyder bruger.

transor, jeg henter mails fra 4 adresser og der fungerer fint i Outlook 2007, men det er selvfølgelig den samme ud og indgående server på alle sammen.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-12-10 17:32

ellers er det fuldstændig korrekt i dit indlæg.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-12-10 20:57

Ja men det var outlokk2010 som nok kunne med flere konti, men ikke kunne placere mailene i samme mappe. Den insisterer på at oprette selvstændige mapper og pst filer for hver konto.
Derfor bruger jeg en ældre outlook nu.
De nye funktioner i 2010 udgaven er efter min mening helt overflødigt gøgl.

Godkendelse af svar
Fra : FrejaFlop

Dato : 31-12-10 16:01

Tak for svaret Fijala.