/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Stegetermometer
Fra : Christa.N
Vist : 4235 gange
300 point
Dato : 18-12-10 11:16

Hvad er efter din mening det bedste stegetermometer ?

Jeg har haft gammeldags, dem bare til at stikke i - men for det første er de ikke helt præcise og for det andet skal man have bradepanden trukket ud for at se hvor mange grader.....

Nu har jeg et trådløst fra OBH, men synes det er lidt besværligt - og det kan være lidt langsommeligt at få forbindelsen oprettet - og så sluger den masser af batterier og løber selvfølgelig altid tør midt i en steg.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 18-12-10 11:34

Mit bedste stegetermometer er et OBH men ikke trådløst.

Det er det bedste jeg har haft og batterierne holder længe, jeg skifter batteri ca. een gang om året. Hvis det er ved at være brugt, kan det ses på diplayet.
Selvfølgelig har du en ledning der stikker ud gennem ovnen men det synes jeg ikke er noget problem.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 18-12-10 11:36

2 væsentlige ting
der skal være en on /off knap så den kun bruger batterier når den er tændt

Alarmen skal blive ved at bippe-flere dage- indtil du afstiller alarmen ( langt de fleste bipper kun få min og er du så ikke lige ved den når det sker -kan man jo resikere at glemme alt om alarm med konsekvenser for den dyre steg.

Jeg har et par stykker mrk Instant Termo mener de er købt i Føtex men de kender ikke til dem pt
Skulle du finde den hører jeg gerne-absolut bedte jeg har haft og så var det vist 70 kr på tilbud

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 18-12-10 11:56

Smuller54 det er sådan et her jeg har:
http://www.bahne.dk/Products/OBH/El%20produkter/Stegetermometer%20traadloest.aspx
- så der er også en ledning på min !

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 18-12-10 12:02

Ok, troede der var mere mening med et trådløst

Men så er det altså bare for at man kan tage uret med ind i stuen - se det har jeg ikke brug for, da jeg ikke er længere væk end jeg kan høre alarmen, som bipper indtil jeg slår den fra.

http://www.mariendalonline.dk/shop/obh-stegetermometer-4770-8488p.html

Ganske ordinært, men solidt. Så slipper du for det der med at forbindelsen svigter eller er langsom.

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 18-12-10 12:08

Iham jeg har et par gange ikke fået det slukket ordenligt, for man skal holde knappen længe nede.
Jeg har fået spyddet byttet én gang, da der var fejl på det (viste 46 gr efter et døgn på stuebord)
Det med at det ikke konnekter så nemt er irriterende - batterierne skal være af samme mærke i de to app. som i øvrigt er forskellig batteri størrelse - og af en høj kvalitet, ellers virker de ikke !!!

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 18-12-10 12:22

NB Jeg har endnu et krav til det bedste stegetermometer.

Jeg vil gerne at man kan stille det på de grader man vil have - uafhængigt af hvilken type kød man skal tilberede.

Sådan som mit er nu, skal man taste kødtype ind + gennemstegt, medium, rød, meget rød
og så kan jeg ikke bestemme mere.......

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 300 point
Dato : 18-12-10 12:27

Test

http://politiken.dk/tjek/penge/pengetest/testhjemmet/ECE446650/stol-ikke-paa-stegetermometeret/

Så er det nok et classic du skal gå efter, jeg holder bare øje, med temp. Men det siges også at det kan lade sig gøre at indstille temp selv. Men det har jeg bare ikke fundet ud af.

http://politiken.dk/tjek/penge/pengetest/testhjemmet/ECE446655/de-gode/

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 18-12-10 12:39

Foreløbig tak smuller54, det virker som nogen rigtige gode link du har fundet !
Nu vil jeg tage mig tid til lige læse dem ordentligt igennem.

Godkendelse af svar
Fra : Christa.N

Dato : 18-12-10 13:11

Tak for svaret smuller54.
Du fik ret i din antagelse, at det er et classic jeg skal have !

Orker bare ikke Bilka her før jul, så det må vente til januar.....

Kommentar
Fra : hannibals

Dato : 18-12-10 15:17

jeg hae et termometer ( gammedags ) med stor rund skive på, så man kan se graderne på det