/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Uhøflig eller ligegyldighed ?
Fra : Provsten1
Vist : 1362 gange
100 point
Dato : 18-12-10 09:10

Foranlediget af en udtalelse, som bb1 kom med i en nu lukket tråd, kunne det være interessant at høre fra andre skribenter, om det er uhøfligt bevidst at stave personnavne forkert ?

"bette C kan også være betteK det kommer helt anpå hvordan man staver hans navn"

Ja, dette er som ordene faldt fra forfatteren Bent Ballegaard Knudsen.

Mit eget navn staves med C, men ville blive helt forkert med et K !

Med venlig hilsen
Provsten1
Cypern (Kypern)

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 18-12-10 11:29

Naturligvis skal man stave folks navne rigtigt !! Men der kan jo i kampens hede forekomme en tastefejl og de optræder desværre alt for ofte hos mig må jeg indrømme. At det mest går ud over Bendt Ballegård Knudsen er absolut tilfældigt og er aldeles utilsigtet !! Så for fanden - nu skete det igen - beklager

Så Balledoof (shit!!) har ret i at "det kommer helt anpå hvordan man staver hans navn" - det er jo i alle tilfælde vigtigt at holde sig for øje og ikke inu engang fremture

Jeg vil gerne henvise til vor gamle konge Frederik 9., som altid i sine nytårstaler udtrykte gode håb og hilsner til udstationerede FN-soldater, som bl.a. gjorde tjeneste på Cypern i 1960-erne - han udtalte altid Cypern som Sypern - men det er en helt anden snak !!

Øjenvidnet4, som ikke har det mindste med Sandhedsvidnet at gøre og som heller ikke bor i eller i nærheden af en by som starter med H

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 18-12-10 12:48

Hvor I dog vrøvler. Klaus - Claus. Karsten - Carsten. o.v.s.

Og igen og igen Det er ikke mig, der påstår at Øjenvidnet og Sandhedsvidnet er en og samme person. Det er oraklet, D.L.S. ekspert der er kommet med den påstand......

Det jeg skriver er at Øjenvidnet lyver........

Accepteret svar
Fra : betterwisser

Modtaget 100 point
Dato : 18-12-10 14:06

Citat
bette C kan også være betteK det kommer helt anpå hvordan man staver hans navn"

Det er logik på Knudsens plan, det kan ej diskuteres, men der er kun en korrekt måde at stave den pågældene mands navn på, basta!

Det er vel en form for symbolik i, at omskrive folks navne, den kan jo afgjort svinge meget, alt efter hvilket budskab der ønskes sendt ud og især, hvordan modtageren opfatter omskrivningen.

Man bør vel formelt, skrive en persons navn helt korrekt, for at vise en resekt for vedkommende.

Jeg skal være den første til at give mig selv ret til at undlade dette, i nødvendige situationer, og overfor ligestillede som hidtil praktiseret, f.eks Bent Mufflonhoved

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 18-12-10 16:10

"bette C kan også være betteK det kommer helt anpå hvordan man staver hans navn"

. . . eller også kommer det an på, hvor langt man er nået - sådan kognitivt - i alfabetet.

Grundlæggende har Provsten ret . . . men . . . .

Med hensyn til at stave folks navne rigtigt, så kunne jeg godt ændre på sædvanen, men vil derudover tilslutte mig Betterwisser, som skriver: "Man bør vel formelt, skrive en persons navn helt korrekt, for at vise en respekt for vedkommende".

Men respekt får jeg aldrig for Ballegaard. Han har distanceret sig fra al medmenneskelighed - i hvert fald i forholdet til min person, og derfor forbeholder jeg mig ret til fremover at udvise disrespekt for tilfældet Ballegaard.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 18-12-10 18:31

Knudsen midt navn er Calle

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 18-12-10 18:45

"bette C kan også være betteK det kommer helt anpå hvordan man staver hans navn"
Den "røde tråd", i hvordan Bent Ballegaard Knudsen fortolker og håndhæver, moralbegreber - jagtloven - hundetræningen - forfølgesesvanvid - hævngerrighed, ligger i det små hans forklaring om hvordan man forholder sig til "bette C`s " stavemåde.

Faktum er ligegyldigt, bare jeg selv for krelet mig frem til noget, som jeg selv måske fatter lidt af, og så er jeg bedøvende ligeglad med konsekevenserne i mine handlkinger, amt hvad er måtte betyde og indebære for andre.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 18-12-10 18:52

Citat
små hans

Rettet: ligger i det, i .......

Citat
amt

Rettet: samt

Det kører på jævla hvis))))

Kun en kyllling læser, hvad man selv skriver inden, der trykkes på send, men nogen gange kunne det være smart. Her er efterladt et kæmpe hul til BBK, hvis han kan se det

Mvh
BW

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 18-12-10 19:33

Kommentar
Fra : bb1
Dato : 18-12-10 12:48
--------------------------------------------------------------------------------
Hvor I dog vrøvler. Klaus - Claus. Karsten - Carsten. o.v.s.

Og igen og igen Det er ikke mig, der påstår at Øjenvidnet og Sandhedsvidnet er en og samme person. Det er oraklet, D.L.S. ekspert der er kommet med den påstand......

Det jeg skriver er at Øjenvidnet lyver........
-------------------------------------------------
Hvad betyder o.v.s. ?
Og igen bliver du taget i en løgn og så ovenikøbet ind under jul - skam dig !! Du har i adskillige tilfælde beskyldt Sandhedsvidnet og Øjenvidnet4 for at være samme person - det kan findes frem, men jeg gider sgu' ikke !!
Fortæl mig venligst hvad jeg lyver om !! Bevis det !!

Fra én af mine gode bekendte har jeg netop modtaget beretning om, at bb1 i dag kl. ca. 13.30 var i færd med at skrabe sneen væk fra sit fortorv, iført en rød vindjakke og uden hovedbeklædning. Volgaen stod parkeret i venstre garage, hvor porten kun stod halvt åben !! Alt sammen helt i orden, blot med den løftede pegefinger, at fortorvet burde have være fejet fra morgenstunden - men bb1 hopper over hvor gærdet er lavest, som sædvanligt !!
Men også her er der indsneget sig en lille løgn, idet han tidligere har udtalt sig om, at "snerydning har han skam folk til !!!"
Men det kan heller ikke være for tidligt, at denne mandsling får fingrene op af lommerne og kommer i gang med at bestille noget - en doven slog har han altid været, som én af hans nærmeste venner fortæller !!

Iøvrigt er det røde neonlys pillet ned af huset - kønt var det sgu' heller ikke

Øjenvidnet4
Langt, langt væk fra Bottrup

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 19-12-10 06:33

krelet - hvad betyder det ord????

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Øjenvidne er igen blevet fyldt med løgn eller har ikke set nok efter selv da har kørte igennem rundkørslen.
1. Har ingen volga desværre en A4 ville ellers være god lige nu.
2. Var ikke iført en rød vindjakke. Har ingen i den farve..
3. Var ikke ved at skovle sne. Der var jo ikke noget...
4. Lyset på huset er kun tændt når det er mørkt - hvorfor tænde lys om dagen.

Ganske lige gyldig om Øjenvidnet rigtige navn staves med C eller K så lyver han eller vidrebringer løgne..

Det kan han da godt brydste sig af, men det kan gå voldsomt galt.
Øjenvidne uanset hvordan du vrider og vender dig, så ved jeg hvem du er og jo flere løgne du bringer til torvs her. Jo værre bliver det for dig når vi mødes - det kan du tage som en trudsel eller blot et godt råd jeg er lige glad, men stoppet det bliver dette personfnidder. Det kan du være sikker på. Jeg har flertal i vores fælles omgangskreds husk det!!!!

Husk nu også bynavnene Hatting - Egebjerg/Hansted. Arbejdssted ved Vejle fjord og at dine beretninger om mit hus og min indkørsel først tog rigtig fart efter at du kom i jobtræning...

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 19-12-10 08:08

Godmorgen til alle.

Det er interessant læsning, at Øjenvidnet skulle være i jobtræning !! bb1, er du sikker på dét ? For hvis du taler sandt, så har Øjenvidnet4 sandelig et forklaringsproblem !
Men det er nogle spørgsmål du må afklare med Øjenvidnet4 !

Det ændrer dog ikke ved de facts jeg har fremdraget, og jeg savner din mening om det med de forkerte navne. Hvad synes du om de bevidst forkert stavede navne ? Det må du have en mening om, og jeg ser frem til et pænt svar fra dig.

Med venlig hilsen
Cæsar1, som egentligt skal udtales som stavet med et K, hvis man skal være sproglig korrekt !!!

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 19-12-10 09:48

Grøn er vårens hæk, kåben kastes væk.............

Ja undskyld det malplacerede tidspunkt af året med at udbryde i denne herlige forårssang, som er en hyldest til lyset og livet !!

Jeg var ved at få krydderen galt i halsen, da jeg åbnede for kandu og så hvad Balledoof havde skrevet.
Lille Doof: Du har grebet fuldstændigt galt i posen og har trukket flere nittere ! Jeg stoler på de informationer jeg får, så bevis venligst at det er løgn og latin det jeg har skrevet
At du skriver jeg er i jobtræning, er en hån mod de mennesker som af den ene eller anden grund er i den kedelige situation. Grunden til at skrive således må være, at du er misundelig over mit held i livet.

"Øjenvidne er igen blevet fyldt med løgn eller har ikke set nok efter selv da har kørte igennem rundkørslen.
Desværre kender jeg ikke forholdene omkring din ydmyge bolig
1. Har ingen volga desværre en A4 ville ellers være god lige nu.
Jeg har kun en VW Touareg på gule plader aut.2. Var ikke iført en rød vindjakke. Har ingen i den farve..
Er du sikker på det ?
3. Var ikke ved at skovle sne. Der var jo ikke noget...
Hvis ikke der var sne, hvorfor helvede gik du så og skovlede ?4.

Det med din lyskæde skyldes vel, at du ikke forstår at forbinde den på forsvarlig vis

Ganske lige gyldig om Øjenvidnet rigtige navn staves med C eller K så lyver han
Her har vi jo sagen i en nøddeskal - vil det sige, at du synes det er ligegyldigt hvordan man staver folks navne ??

Jeg glæder mig til at møde dig - hvis du slår mig, bliver du anmeldt Tag du blot dine tre venner med, så kan vi få en god diskusion, hvis de fatter nogetsomhelst Tid og sted bedes oplyst !!

Til slut vil jeg gerne have at vide, hvor min "arbejdsplads" ligger ved Vejle Fjord - er det sydsiden eller nordsiden ?? Gerne hurtigt, da jeg jo skal afsted i morgen og helst ikke vil komme for sent

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 19-12-10 10:36

Så er det nu, du skal slå til Knudsen. Indkald til kedeljagt på Stignæsværket, kald til til samling med vennen, til denne besynderlige jagtform.

Bagefter servere du, eller måske bedre endnu bedre, sætter frem inden jagten ( du har det jo ikke så godt med at ramme) caninragout med flødestuvede cartoffeler, herefter kitronfromage med fløde, og til slut en stor konjak til caffen.

K og C´r hva betyder det, det er kun i regning, at faktorenes orden er ligegyldig, men det skal man lige kunne regne ud Knudsen

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 19-12-10 14:43

Knudsen du er av-sløret, dine venner er heldigvis ikke mine venner hvem er det du hentyder til på Vejle Fjord
Knudsen du havde en rød jakke på igår da du skovlede sne

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 19-12-10 15:59

Hvis ikke det var sne Kanussen skovlede, så var det hunde høm hømmer fra egen avl.

Kanussen påstod også engang i sommers, at han udemærket kendte mig... Ja...han ville endda offentliggøre mit navn. Det er ikke sket endnu.!!!!
Kanussen har det jo med at gætte

HH.
Ueqqivigaa

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 19-12-10 16:35

Knutzen skraber ikke sne eller hundelorte. Han lader bare, som om han gør det. Han har fået opsat en videoovervågning som dækker rundkørslen og området foran garagen. Nu vil han dælme finde ud af, hvem der kører forbi på mistænkelig måde. Hvis en trafikant kører mere end en gang rundt i rundkørselen, bliver det anmeldt til politiet som truende adfærd. Det samme sker, hvis man gør holdt midt i rundkørselen og ruller sideruden ned.

For nu at være imødekommende, så har jeg lidt hjælp til Knutzen. Øjenvidnets fornavn begynder med et bogstav i alfabetet - altså mellem a og b inklusive.

Spøg til side og hofter fat:

For Fanden da Knudsen! Pas nu på at du ikke taber tænderne, når du læser og påskriver Øjenvidnet. Det vil jeg dælendundremig gerne opleve. Håber det sker i høj sne.

Mvh.
Tonganeseren
MULTI-X Teamet
Upernaviq

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 19-12-10 19:38

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 19-12-10 14:43

--------------------------------------------------------------------------------
Knudsen du er av-sløret, dine venner er heldigvis ikke mine venner hvem er det du hentyder til på Vejle Fjord
Knudsen du havde en rød jakke på igår da du skovlede sne
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Nej - jeg ejer ingen rød jakke ! Tag et billede næste gang!!!

Jeg har heller ikke hentydet til nogen på Vejle fjord - jeg skrev at vedkomne arbejder ved Vejle fjord og deri er der en stor forskel

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 19-12-10 21:55

Nuller - Ballehyler. Du skrev, at Øjenvidnet arbejder Vejle Fjord.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 19-12-10 22:03

Og hvad er så forskellen? Når man arbejder ved Vejle fjord, så sker det som regel på en af bredderne af Vejle fjord.
Når man arbejdet på Vejle fjord, så er man enten fisker, miljøtekniker eller lign..
Arbejder man i Vejle fjord, så kunne man være svømmedykker . .

Nu ved jeg naturligvis ikke, om Ballehyleren tænker på et firma eller lignende, men så hedder det squda Vejlefjord - i et (1) ord -tumpe

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 20-12-10 07:46

Balledoof !!

Rettelse: Din vindjakke var blå med røde markeringer - så blev det vist sat på plads - beklager !!

Grunden til at jeg kan sige det så bestemt er, at min gode bekendte faktisk var rundt i rundkørslen hele tre gange for at kunne tage det bedste billede med sin mobil-telefon, så derfor er jeg sikker !
På de fire billeder der er taget af dig, ses også tydeligt at du skovler/skraber sne med en hjemmelavet skraber !! Desværre er det kun to af billederne der er tydelige og de er endda så tydelige, at lyset fra dit skinnende gebis er mere end rigeligt til at belyse billiderne !!

Øjenvidnet4
MULTI-X²
Dragør Fed

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 20-12-10 07:51

Ballehof !!

Du kunne godt have svaret mig i går om, hvor jeg arbejder - nu kommer jeg for sent og får skældud og mister måske retten til fuld understøttelse !!!!!

Øjenvidnet4
I ved ham med dokumentationen i orden

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 20-12-10 08:58

--------------------------------------------------------------------------------
Balledoof !!

Rettelse: Din vindjakke var blå med røde markeringer - så blev det vist sat på plads - beklager !!

Grunden til at jeg kan sige det så bestemt er, at min gode bekendte faktisk var rundt i rundkørslen hele tre gange for at kunne tage det bedste billede med sin mobil-telefon, så derfor er jeg sikker !
På de fire billeder der er taget af dig, ses også tydeligt at du skovler/skraber sne med en hjemmelavet skraber !! Desværre er det kun to af billederne der er tydelige og de er endda så tydelige, at lyset fra dit skinnende gebis er mere end rigeligt til at belyse billiderne !!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Så frem med billederne - for jeg har heller ikke en vindjakke med rødt og blåt...

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 20-12-10 09:00

Tombe. Det gør han også han arbejder på Vejlefjord XXXXXX.. Som ligger ved Vejle fjord!!!
Så hvem er igen `en Dansk Land og strandjagts Orakel på de bonede gulve - faldt du på røven????

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-12-10 16:39

Klovn igen - Ballehyler. Du skrev Vejle fjord- og det er noget helt andet. Er du ved at være så dement, at du ikke engang kan hitte dit eget opkast??

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 20-12-10 18:22

"Så frem med billederne - for jeg har heller ikke en vindjakke med rødt og blåt..."
Skrev Balledoof.

Problemet for ham er, at iflg. velinformerede kilder er han farveblind, så uanset hvilken farve der diskes op med, er det den forkerte !!
Men billederne jeg har på min mobil taler deres eget klare sprog, så benægt du blot - det hjælper dig ikke !!

Øjenvidnet4
MULTI-X
Hvejsel

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 20-12-10 20:54

Øjenvidne kom nu med linket til billedet på din mobiltelefon - det er vel i farver???

Jeg gentager: Jeg ejer ingen rød ellerblå vindjakke. Så du kan kalde mig for hvad du vil, men fuld af løgn, som du er er jeg ikke!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-12-10 21:11

Det må da vist siges at være dagens overdrivelse.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 20-12-10 22:46

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 21-12-10 09:10

Balledoof !!

"Øjenvidne kom nu med linket til billedet på din mobiltelefon - det er vel i farver??? "

Jeg må jo nok indrømme, at min mobiltelefon er af ældre dato og derfor kun viser billeder i sort/hvid; men jeg har min bekendtes ord for, at de originale billeder, som er i farver, viser de farver jeg har beskrevet og mine bekendte kan man ALTID stole på !!

Når nu sandheden skal frem og det skal den, specielt her ind under jul !!

Øjenvidnet4
Kun sandheden viser en farbar vej, specielt gennem rundkørsler !
Ballerup

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 21-12-10 09:28

Mobil telefon som KUN kan tage sort- hvid. Går du også med batteriet i en kuffert..??????

Øjenvidne den må du længere ud på landet med, så dumme er vi ikke ude i Ølsted...
- Men når vi nu snart mødes efter Jul, så husk at vis mig din mobil telefon...

Og hvorfor blander du din ven ind i det - du skriver jo ordret, at det er din telefonb og ikke din vens?

Hvor dum har man lov til at være - ikke så dum, som Øjenvidnet!!!!!

Kommentar
Fra : Better-known

Dato : 21-12-10 10:17

Kære alle.
Jeg lovede Jer, at jeg ville vende tilbage når jeg havde noget fornuftigt at skrive/sige.

Provsten spørger:

Foranlediget af en udtalelse, som bb1 kom med i en nu lukket tråd, kunne det være interessant at høre fra andre skribenter, om det er uhøfligt bevidst at stave personnavne forkert ?

"bette C kan også være betteK det kommer helt anpå hvordan man staver hans navn"

Jo såmænd, det er meget uhøfligt
Det er i øvrigt også meget uhøfligt, når 4-5-6 personer kører private vendettaer imod en stakkels mand, der ikke evner at forsvare sig på nogen måde - og som oveni købet har den dumhed at oplyse sit navn, adresse, tlf., hjemmeside, facebook, familieforhold, billeder af jagtkammerater, osv, osv, osv.

Det I gør, Tonganesere, betterwisser, Øjevidnet4, Sandhedsvindnet, Heidi Ho, stouenberg, Provsten, er - I jorder en sinke. Det er der squ ikke meget kamp i. Find Jer dog nogen på Jeres egen størrelse at slås med!!
Sinken/fjolset, kan end ikke skovle sne/hundelorte, uden han bliver fotograferet.
Selv hans ny importerede Phillipinske tandsæt skal generes - okay, de ser også lidt for snehvide agtige ud - især når tandsættet tilhører en piberygende olding på snart 70 år - og som sikkert ikke børster bisser hver uge.

Yes, det var såmænd det jeg ville sige.
Må julefreden komme over Jer - og især til min gamle ven, ham den nordsvenske storvildtjæger, Mr. betterwisser/Bean.

Med de kærligste julehilsner til Jer alle

Better-Known

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 21-12-10 11:20

Hej Mr Better- known/fox

Du ønskes også en saglig julefred og et hektisk nytår.
His du mener jeg er blevet fedtet, så gå ud og hold tungen på en let rusten jernlade, husk kedel med lunkent vand, til befrielsesaktionen, man er vel human.

Mener du at et mega røvhul, som ender i en kørestol efter f.eks et færdselsuheld, lige pludselig opnår status af en totalfredning og ophøjes til helgen, fordi han har mistet noget af bevægapparatet, men stadigvæk køre videre i den gamle stil som mega klaptorsk.

BB1 er på ingen måde en sinke, han er berejst, uddannet, forfatterskab, forvalter et større gods, har kørekort, har taget adskillige kurser inden for undervisning af skytter, siddet i mange jagtforeninger på højeste plan, har været med til at omskrive etiske, såvel som skrevne regler, er ekspert i feltet at gå bag om folk og opgaver, har anskudt så og sige samtlige jagtdebatter og hundesider i DK med øer.
Der mangler måske lidt i skriveristilen, men det kan ikke skydes under en " sinke" undskyldning.
En sinke er for mig ganske undskyldt i mangt og meget.
Mvh
BW
Og

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 21-12-10 11:28

Efterskrift
Hr. Bent Ballegård Knudsen, mangler da overhovedet ikke noget i størrelse, altså den fysiske fremtoning i magt og delle

Stadigvæk
BW

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 21-12-10 11:33

Kære Better-Known, må jeg i denne forbindelse, lige vise et flimklip med krofatters opvaskepiger.
De har dannet et lille kor.

http://www.youtube.com/watch?v=hd6lMfWH0aQ

Bliver man da i godt humør.??? Gud gør man såååå.!!!

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 21-12-10 13:25

"Men billederne jeg har på min mobil taler deres eget klare sprog, så benægt du blot - det hjælper dig ikke !!"
Ja, det skrev han sgu', bette Balledoof !!

Da jeg har modtaget de omtalte billeder fra min bekendte via min mobiltelefon, ligger disse billeder naturligvis på den - så derfor hr. ingeniør i malkemaskineteknologi !!

Du skylder mig stadig svar på, hvornår julefrokosten skulle finde sted - hvis det skal være i år, må du snarest rykke ud med en dato og et klokkeslet

Øjenvidnet4
Den sandeste sandhed
Ølsted - Jeg troede det er Bottrup ?

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 21-12-10 13:27

http://www.rhfoto.net/images/jagtdag/12-12-2009/index.html

Her er fremtidens jagtvogn, absolut syns og hjernefri- tilkobling, nej vi er ikke i Romania, men på jagt hos Løveholt Jagtvæsen.

Jeg må give Better-known ret, tandteknikkeren burde have set et før billede af BB1´s gebis, som bringes her, i knald god kvalitet, altså billedet.

BB1 er jo en retlinet mand, bare ikke når han tænker på transport af sine aldrende gæster, og de kedelige konsekvenser, hvis eller når en af dem falder af "ekvipagen". DJ har på det kraftigeste råbt gewalt på dette felt, efter en dødsulykke.
Nyd de skønne billedere med en af jagtens førende kræfter.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 21-12-10 16:36

Uhada for en dejlig lav jagtvogn. En ombygget Camp-let. Helt lovlig er den sikkert ikke.
Det er lige en sag for den lokale Laurits Betjent.
Kigger man på billederne - hhv. nr. 52 og 53 - ser man en utrolig korpulent mandsperson.
Først troede jeg, det var væltepeter der har sneget sig med på jawt.
Efter jeg havde kigget grundigt og længe på mandspersonen, ser jeg, at det er den "berømte" fotograf Hæ i egen bredde - og minsandten om ikke han holder et knippe udsatte plutfasaner i hver hånd.
Menæh... hvad er der ellers af sjove ting på billedserien.??
Jo, der er da Knudsen.!!! Man ser tydeligt de gamle og knap så hvide dænder - og endda i normal size.
En anden ting jeg lagde mærke til på den Hæ'ske billedserie, der var ikke een......IKKE EEN trak på smilebåndet. Hverken under jagten - eller i jagthytten, hvor man ser Knudsen holder enetale med tamburin og knortekæp. Det ses ellers tydeligt, at Knudsen prøver på at være morsom - det lykkedes ikke rigtigt. Hold da kæft en kedelig jagt.

HH.
Nittaappoq

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 21-12-10 18:38

Jeg tror sgu' man kalder sådan en stok for en "kvajestok" - så er den jo også kommet i de rigtige hænder !!!

Øjenvidnet4
Sandheden er ilde hørt
Anderstorp

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-12-10 19:44

Det I gør, Tonganesere, betterwisser, Øjevidnet4, Sandhedsvindnet, Heidi Ho, stouenberg, Provsten, er - I jorder en sinke. Det er der squ ikke meget kamp i. Find Jer dog nogen på Jeres egen størrelse at slås med!!
Sinken/fjolset, kan end ikke skovle sne/hundelorte, uden han bliver fotograferet.
Selv hans ny importerede Phillipinske tandsæt skal generes - okay, de ser også lidt for snehvide agtige ud - især når tandsættet tilhører en piberygende olding på snart 70 år - og som sikkert ikke børster bisser hver uge.

Kære Better-Known

Jeg har en indvending. Jeg er snart 69 år, og jeg børster tænder morgen, middag og aften.

Du ønskes også en rigtig glædelig jul og et, efter skattefars indblanding, godt nyt år.

Mvh.

Tonganeseren

På slæde ned af Hørbylunde bakker.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-12-10 20:52

Er det her en sinke?? Han beskriver sig således:

"Jagt er en dejlig hobby, som jeg har beskæftiget mig med i 50 år. Jagt skal ikke forsvares, men opleves.
Jeg håber du må få glæde og inspiration af at bevæge dig en smule i mit jagtlige univers.
Som kursus-og jagtleder, Riffel-og hundeinstruktør, foredragsholder, forfatter samt flere tillidshverv i forskellige jagt lige organisationer".

Det er faktisk Bent Ballegaard Knudsens introduktion på egen hjemmeside. Hvis en riffelinstruktør er en sinke, hvad er så resten af instruktørerne? Kan en sinke virkelig finde vej til skaren af håndgagne mænd i grønt? Det er squ uhyggeligt - det her.

Mvh.
Tombaneseren

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 21-12-10 21:04

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 21-12-10 16:36

--------------------------------------------------------------------------------
Uhada for en dejlig lav jagtvogn. En ombygget Camp-let. Helt lovlig er den sikkert ikke.
Det er lige en sag for den lokale Laurits Betjent.
Kigger man på billederne - hhv. nr. 52 og 53 - ser man en utrolig korpulent mandsperson.
Først troede jeg, det var væltepeter der har sneget sig med på jawt.
Efter jeg havde kigget grundigt og længe på mandspersonen, ser jeg, at det er den "berømte" fotograf Hæ i egen bredde - og minsandten om ikke han holder et knippe udsatte plutfasaner i hver hånd.
Menæh... hvad er der ellers af sjove ting på billedserien.??
Jo, der er da Knudsen.!!! Man ser tydeligt de gamle og knap så hvide dænder - og endda i normal size.
En anden ting jeg lagde mærke til på den Hæ'ske billedserie, der var ikke een......IKKE EEN trak på smilebåndet. Hverken under jagten - eller i jagthytten, hvor man ser Knudsen holder enetale med tamburin og knortekæp. Det ses ellers tydeligt, at Knudsen prøver på at være morsom - det lykkedes ikke rigtigt. Hold da kæft en kedelig jagt.

HH.
Nittaappoq

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Her er netop forklaringen på, at du aldrig bliver inviteret med på sådan en dejlig jagt dag - misundelse er næsten en sygdom......

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 21-12-10 21:38

Citat
Her er netop forklaringen på, at du aldrig bliver inviteret med på sådan en dejlig jagt dag - misundelse er næsten en sygdom......
Balledreng, ved du hvor mange jagter jeg bliver inviteret på om året.???
Nej, selvfølgelig ved du ikke det.!

Menæhhhhh, Balledreng. En jagtinvitation på Løvenholdt ville jeg helt sikkert takke nej til.!
Ved du hvorfor jeg ville det.???

Pkt.1 At blive kørt rundt i en lille lav Camp-let, kan kun traumatiserer mig. Hvor meget må Camp-letten egentlig laste.? I Løvenholt jægere, hører jo ikke til de letteste i verden.

Pkt.2 Det er dog en fandens måde at tranportere sit våben på. Henslængt over skulderen - er der aldrig nogen der kommer til skade.?

Pkt.3 Jeg vil helst skyde til høje vilde fugle. Ikke til udsatte lavtflyvende plutfasaner.

pkt.4 Jeg vil næppe bryde mig om at blive fotograferet af en amatør fotograf, der tager 500 billeder af samme motiv. Næææ skal jeg fotograferes, så skal det være af en ordentlig fotograf - og som evner sit fag helt ned til mindste detalje.

Ka' du ha' det godt, din gamle hønisse

HH.
Qimmit

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 21-12-10 22:21

Sinke eller ej, lad det komme an på en prøve.

http://www.sinke.dk/

Værs'go her er testen........

HH.

Godkendelse af svar
Fra : Provsten1

Dato : 21-12-10 23:32

Tak for svaret betterwisser.

Jeg vil benytte lejligheden til at ønske ALLE en rigtig glædelig jul.

Med venlig hilsen
Provsten1
Multi-X
Bandholm

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 22-12-10 08:12

Hej Provsten 1

Tak for points også en glædelig til dig og alle andre.

Med venlig hilsen
BW
Multi-X
Hjem IS

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-12-10 13:18

Hej BW og panelet.

I ønskes alle en rigtig glædelig jul og et godt nytår.

Mvh.

Tonganeseren
Multi-X

En stakkels jæger som må gå den tunge vej til slagteren efter and og gås.
Det er squ for meget.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 22-12-10 14:20

Knudsen gør sandelig også hvad han formår her atter igen, for at jægerne skal have omdømmet hevet ned, på hans dum smarte ulovligheder.

Gulplade bil, måske køre den i hans Jagtuvæsen som firmabil, med fuld fratræk på skattebilletten og momsfritagelse.
Volvoen med en ombygget, usynet hjemmeflikket transportkasse til mennesker, som til enhver tid kan klaske bagover, fordi den en komplet sindsygt lavet med den tilkoblings højde og vægtfordeling. Selvfølgelig mener Knudsen ikke, at der skal være en nummerplade på, den koster jo mønt og godkendt til kørsel på offentlig vej bliver dette pragteksemplar næppe.

For at fuldende " sinkens" stunt´s, hænger han ,hans døde udsætter fasaner op på bagsmækken, så de næsten slæber hen af vejen.

Jeg kan da godt forstå, at de gode gæster ikke er til de store smil og grin, at skulle plages med en sådan jagtlusker, for jagtherre kan han næppe tituleres, den gode Knudsen.

Der går nok ikke julen over før HÆ Foto har fjernet linket, godt det samme og hold så op med de der, close up seancer med Knudsen, det er sgu ikke kønt, den eneste fordel er, at der ikke er lugt med.

Tonga. Køb en mandarin and og hold inde med det der, over manglende gåseheld , bliv voksen og give konen en ægte " Bertel Haarder" istedet for eller knægten, bare ikke hunden.

Forsat
BW
Multi-X

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-12-10 15:39

Hej BW

Det kan godt være jeg piver over gæssene, men når man står der - med udsigten til en flok på måske 300 individer - midt på marken - uden mulighed for at komme tæt nok på med riffel - så bliver man squ deprimeret.

I Guder hvor jeg nød Bertel Bims`s optræden på skærmen. Manden har altid været en sjuft - og godt er det, at seerne (vælgerne) omsider får øjnene op for hans "kvaliteter". En stor dag i medieverdenen.

Udenfor er det jo direkte smukt. Vores juletræ i haven ligner noget fra en Disney produktion - dog uden Anders And.

Sønnen har bl.a. ønskeet sig en blender i julegave. Nu er han ved at blive voksen - og hurra for det.

Endnu engang ønsket om en rigtig god jul.

Hunden tåler ikke en Bertel, så bliver den deprimeret. Her skal der tales pænt.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 22-12-10 15:54

Når jeg hører på dig - Tonga. Så er jeg ekstra glad for de to grågæs jeg skød i morges. (Nej nej, det er ikke for at være skadefro jeg skriver det)
Menæh, der er bare en aberdabei ved det hele, konen havde allerede købt 2 ænder.
Nå men, gæssene må gemmes til en anden lejlighed.

Gæssene vejede 2,6 kg. pr. stk. efter de var pillet og indvoldene var udtaget.

HH.
Det østlige Sulumumi.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 22-12-10 17:36

Tonga!!!!!!!!
En blender????, nej nej, når han kan lave bearnaise fra bunden, med ekstra syrlig smag. Fremtryller en oste soufflet og intervalstege dyrestege med svagt rosa skær, smider Janssons Fristelser på frokosten, så er han sgu voksen. En blender!!, nu stikker du ham vel ikke også en blender, når du bestiller en whiskey hos din arvemasse vel.
De der vildgæs, er ellers lidt af en kunst at få stegt korrekt, men de er heller ikke produceret på tid, men de svinder nu ikke meget de kære vildgæs. De der købegæs, kunne godt sælges i Jysk, man køber et badelagen, og efter vask kan en 17 årig ungmø ikke engang gå anstændigt klædt, hvis hun bruger kluden som trusse

En god måde at vurdere en ands alder på, er at tage den i undernæbbet og knækker dette, ved dens egen vægt eller et lille svirp med håndledet, er den af nyere årgang.

På sætter vis er det ok, at gurglerlisterne får en "Bertel " engang imellem, gode dobbelt parader han havde oppe på et tidspunkt ham Hårder og fint fodarbejde

Mvbh
BW

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-12-10 23:11

Nej, det bliver ikke undertegnede som forærer sønnen en blender. Han ønsker sig tilskud til sko eller en gammel cykel, og det får han. Han har i øvrigt fået stjålet 5 af mine cykler gennem de sidst forløbne 12 år. Man se vel stort på at låse cyklen, når den parkeres op af en lygtepæl.
Cykeltyve tilhører den laveste socialklasse på vores rangstige. Det er uslinge som burde behandles som hestetyve i gamle dage.

Det har altid været tradition i min famile, at manden i huset nedlagde et passende antal gæs op mod jul, og jeg har gjort mit til at håndhæve traditionen. Da jeg boede i Sdr. Jylland var der ikke noget problem, men her i Nordsjælland er det gået helt galt. Der er gods i en grågås - og smagen er himmelsk. Nu står den på papgås og papand, og jeg må så affinde mig med misbilligende blikke fra husets køkkenleder. Kalkun er der ingen der får mig til at æde. Min onkel havde en større kalkunfarm, hvor jeg hjalp til med slagtningerne. Hvis kalkunen bliver stegt over åben ilds gløder - kan jeg klare det, men ikke i ovn.

Min bedstefar var skytte, og min bedstemor var en fantastisk kok. Hun lavede selv medisterpølse, og dengang startede vi med gåse, gik vider emed anden og endte med medisterpølsen. Det lyder voldsomt, men det var squnte dårligt. Bedstemors rødkål og brunede kartofler var også fantastsike.
Ak ja - det var dengang.

I morgen faster jeg - for juleaften at have plads til desserten.

Konen og jeg var til fødselsdag i Frederiksværk - her til aften. Det var sindsygt glat - men vi nåede da frem og tilbage uden buler i blikket.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 23-12-10 09:34

Mht. julemaden, så er der jo bekendt forskellige traditioner fra landsdel til landsdel.
I mit barndomshjem var menuen juleaften som følger.

1. ret. Grønlangkål med fedt flæsk og medisterpølse, og dertil hørende bommerlunder (tysk brændevin) Børnene fik 1 nisseøl fra KB bryggeriet.

2. ret. Lidt flæskesteg - og derefter kom anden eller gåsen ind. (alt efter hvad "storvildtjægerne" havde nedlagt) brunede kartofler og rødkål til begge retter - og rødvin.

3. ret. risalamande med kirsebærsauce. dertil blev der serveret sherry - og der forlangte papa, at det skulle fanden galemig være af mærket Walnut Brown....Basta.!!! og derved blev det.

Derefter vaskede kvinder op, mens mændene gik udenfor i den friske luft og drak en bajer - og skrupsked sig.
Og under stor moro, var der ligefrem en konkurrence om, hvem der leverede det største og længste skrald.
Min onkel, som forøvrigt hed Dieter, var udstyret med det flotteste cykelstyroverskæg/snurbart- og snurbarten blev skam hver morgen vokset i spidserne, vandt pruttekonkurrencen hver eneste år.
Prutteteknikken ligger i knæbøjningen, påstod han.

Derefter var der kaffe og cognac, samt oppakning af julegaver.

Åh disse minder, den tid kommer aldrig igen.
Åh disse minder, der er dem der giver livet kulør

(Viktor Wallhegn, som forøvrigt var malermester)

HH.
I et lettere anfald af snekuller.....

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-12-10 13:29

Det ser såmænd pænt ud med sneen, og den dækker nu de 6 affaldssække, som jeg ikke fik kørt på containerpladsen i forrige uge. Jeg gider heller ikke grave traileren ud.

Ja, disse minder. Som jeg vistnok tidligere har skrevet, så var der en del dygtige musikere i min familie. Når hele ramasjangen var samlet, blev de kjære julesalmer fremført på guitar, violin, klaver og trumpet. Min moster gjorde sig i perioder som sangerinde, og det var fandeme smukt, nå Julen har bragt blev afspillet/afsunget. Min far spillede kornet og bachtrumpet i Silkeborg Byorkester, min onkel Budde var i perioder guitarist i et kendt orkester - og en anden onkel spillede så himmelsk på violin, at selv katten holdt kæft.
Eneste minus var min moster Eva, som intonerede så pivende falsk, at vi en overgang overvejede at kvæle hende.
Og der var squda fehår på juletrøet + masser af kugler og kunstige fugle i smukke farver. Nøøjj manner, hvor var det dejligt.
Mine mostre var enten selvstændige indenfor restaurationsbranchen - eller "jomfuer" i faget. For Satan i det hede hule helvede hvor kunne de lave mad.

Af en eller anden grund skulle der altid vaskes op, før der blev sunget. Så gik vi unger rundt og skulede til pakkerne uder træet. Tiden var meeeeeeeget lang. Jeg husker især juleaften - hvor jeg var 10 år (vistnok). Der lå en lang pakke under træet - og mit navn stod på sedlen. Det var et Diana luftgevær m/500 diabolohagl, og det var spritnyt.

Det sner lige nu - og det fyger også temmelig meget. Og så er de første silkehaler ankommet + nogle "dompapster". Fuglene æder 1 kg foder dagligt, men hvordan ville verden se ud uden fugle?

Nu vil jeg tage en time på sofaneseren.

Mvh.

Tonganeseren
Gider ikke skovle sne.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-12-10 13:33

Jeg får altid en klump i halsen, når en trio (inklusive 2 trumpeter) går i gang med "Julen har bragt". Faktisk bliver jeg så rørt, at jeg ført kommer i gang med at synge, når vi når til sidste strofe.