/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hjælp til opsætning af powermax tyverial
Fra : ara
Vist : 2126 gange
400 point
Dato : 17-12-10 17:12

Hej.

Jeg har købt en brugt powermax alarm med en ekstern gsm modul.

Mit problem består i at jeg ikke kan få det til at virke.

Hvordan sætter jeg alarmsættet op, så det kan ringe via gsm modulet.?

Glem alt om at jeg skal læse manualen da dette er gjort flere gange uden held.

Hvis der sidder en der kan guide mig til succes giver jeg 400 point.
Jeg kan evt ringe til vedkommende hvis dette er nemmere end at skrive.

mvh

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 17-12-10 18:39

Du skal muligvis ringe til GSM modul for aktivering.

Jeg har dog kun arbejdet med alm "Dail up" Telefonmoduler.

Der plejer at være et menupunkt til aktivering (når man ringer til modulet), der sikre at modul ikke ringer inden det er aktiveret.

vh Ben

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 17-12-10 18:40
Kommentar
Fra : nomore

Dato : 17-12-10 18:42

Citat
Glem alt om at jeg skal læse manualen da dette er gjort flere gange uden held.

Det gør jeg lige

Kommentar
Fra : ara

Dato : 18-12-10 00:22

Kan det være fordi at jeg ikke kan bruge mit tdc simkort.

Skal der bruges et specielt kort til sådan noget?

Kommentar
Fra : ara

Dato : 18-12-10 00:34

skal være et taletidskort kan jeg læse mig til.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 18-12-10 00:43

Har du deaktiveret PIN kode - godkendelse på kortet.

Det skal gøres vi en almindelig mobiltelefon, inden kortet benyttes.
vh Ben

Kommentar
Fra : ara

Dato : 18-12-10 00:55

Der er ingen pin kode på mit kort (er fjernet).

Men kan det passe at et ganske alm. kort fra tdc ikke kan benyttes i en alarm, men at man skal bruge taletidskort?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 18-12-10 01:02

Der kan jeg ikke se nogen forskel, der skulle have betydning...

Har du tjekket at kortet viker, i en anden telefon?

Både indgående og udgåede opkald.

Er der opsat nummer på SMS central på kortet?

Bare lidt tanker...

vh Ben

Kommentar
Fra : ara

Dato : 18-12-10 01:13

Mit kort er jeg sikker på virker 100%, da det er det kort jeg har brugt til i min mobil.

Jeg har købt et brugt alarm sæt med gsm modul og er derfor ved at opsætte det.

Når jeg sætter kortet i gsm modulet skulle der ifg. manualen blinke en diode men dette gør der ikke. Om det er gsm modulet der er defekt ved jeg jo ikke.

Hvad mener du med - Er der opsat nummer på SMS central på kortet?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 18-12-10 13:09

kan du ikke skrive type nummer - så vi kan skrive om præcis samme komponent.

Det er type nummer på GSM modul der mangler.

Jeg syntes der mangler noget opsætning.... Den skal jo ikke via lampe fortælle den har det godt.. Hvis den mangler opsætning "b"-nummer som den skal kontakte ved Alarm.

Jeg kan ikke se om du har opsat alle de ting der skal være i orden inden, den tilslutes.

De dail op moduler jeg har arbejdet med - skal vide hvem de skal kontakte, inden de fortæller at "de har det godt".

Vh Ben

Kommentar
Fra : ara

Dato : 18-12-10 14:15

Jeg har monteret et sim kort på printet og sætter herefter 2 ledninger fra printet og over i alarmen. Tilsidst tilsluttes spænding til GSM modulet. Som jeg kan forstå det skal der være en diode der skal blinke på printet men der er ikke.

Er det ikke sådan det skal gøres, eller skal jeg også opsætte noget i selve alarmen først, som jeg ikke har gjort. Jeg kan ikke finde ud af hvor jeg gør det.

GSM modulet er SAFETEL ASA.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 18-12-10 15:16

I alarmen står der "opkaldsmetode". Skal jeg vælge DTMF eller puls der?

Kommentar
Fra : ara

Dato : 19-12-10 12:35

I hvilken "menu" skal jeg indkode de numre alarmen skal ringe til?

Jeg har fundet selve menu'en men der er godt nok mange steder hvor man kan gøre det, og kan ikke helt se hvor det skal gøres.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 19-12-10 18:00

Opkaldsmetode skal være DTMF (Dual Tone).

Vh Ben

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 20-12-10 06:37

Så fik jeg lige sovet på denne...

Pulse og DTMF er noget der bruges på Line tilsluttet modem - Pulse kan på ingen måde benyttes på GSM.

Så det er ikke relevant for din opsætning,

vh Ben

Kommentar
Fra : ara

Dato : 20-12-10 19:42

Har fundet fejlen. GSM modem'et bliver forsynet med DC og her var + og - byttet.

Nu virker alt som det skal.