/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Hotmail Udgående og indgående servere
Fra : Jrod
Vist : 2648 gange
20 point
Dato : 12-05-03 02:46

Hej alle sammen

Jeg har købt mig en ny mobil telefon som kan modtage og sende E-mails..

Inde i E-mail opsætningen på min telefon skal jeg indtaste navnet på min mail-udbyders udgående postserver og indgående postserver men da min mail-udbyder er Hotmail aner jeg ikke hvad jeg skal skrive i de to felter..

Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde navnet på Hotmails Udgående postserver og indgående postserver?

På forhånd tak for hjælpen Jrod

Accepteret svar
Fra : xor

Modtaget 30 point
Dato : 12-05-03 03:20

hotmail er en "Http mail service provider" og har så vidt jeg ved ikke nogen pop/smtp servers som du kan forbinde til men
hvis du kan vælge "account type" og her kan vælge HTTP så kan det godt lade sig gøre for dig at hente dine mails ned.
Efter du så har valgt HTTP som account type så skriver du user og login informationen.
Vælg evt. hvis den kan at den skal huske dit password.
Hvis din telefon understøtter det skal du dog ikke vælge det : "Log on using Secure Password Authentication (SPA)."

Ellers så bliver du nød til at finde en anden email provider. Som understøtter accounts af typen pop/smtp.

Håber du for løst dit problem.

/Xor .->

Kommentar
Fra : Jrod

Dato : 12-05-03 03:33

Jeg siger mange tak for din hjælp, men da min mobil ikke kan vælge Http som account type så har jeg så et nyt spørgsmål til dig.

Hvilken anden e-mail provider understøtter Pop/smtp ud over TDC?

Men for lige at være helt sikker på noget. Hvis jeg sætter min mobil op til at køre med: Server udgående smtp.mail.dk og server indgående pop3.mail.dk men med mit Hotmail password og brugernavn og hotmail addresse så kan jeg godt sende mails fra mobilen men ikke modtage nogen... Kan du eventuelt også hjælpe mig med det problem?

Godkendelse af svar
Fra : Jrod

Dato : 12-05-03 03:36

Tak for svaret xor.

Hvis min mobil kunne understøtte Http som account type ville mit problem jo være løst...

Kommentar
Fra : xor

Dato : 12-05-03 03:42

Tjeck disse sites ud. De er alle pop3 og smtp leverandøre.
Så kan du jo bare oprette en account hos en af dem. De skulle gerne være gratis.
Håber det lykkedes for dig...
Hygge.
/Xor .->
--------------Nr 1-------------------
http://www.gmx.co.uk
POP3: pop.gmx.net
SMTP: mail.gmx.net ,
Remark1: "POP before SMTP" or SMTP authentication needed
Remark2: Your POP log-in name is your account number, something like 378800 or your FULL email address (and not your user name)
--------------Nr 2-------------------
http://www.HotPOP.com
POP3: pop.hotpop.com,
SMTP: mail.hotpop.com
Remark: "POP before SMTP" authentication is used
--------------Nr 3-------------------
http://www.softhome.net
Simple low graphics website, email works as advertised.
POP3: pop.softhome.net,
SMTP: smtp.softhome.net

Kommentar
Fra : Jrod

Dato : 12-05-03 04:14

Jeg siger igen tak for din hjælp, det virker det hele som det skal nu..

HotPOP.com er en lidt for enkel mail provider synes jeg, den er svær bare at blive signet up på....

Men softhome.net den er vist fin nok..

Ja og hygge til dig også.