/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Har DF noget til fælles med S og SF
Fra : Jø_rn
Vist : 825 gange
20 point
Dato : 16-12-10 09:14

Har DF noget til fælles med S og SF ?

Jeg har læst gamle numre af DFs medlemsblad Dansk Folkeblad, fra biblioteket, hvor man på den ene side kritiserer S og SF godt og grundigt -
men på den anden side, adskillige gange lægger op til et samarbejde med S.

Det siges jo også, at der er en del frafaldne socialdemokrater, som har meldt sig ind i DF, hvad man bl.a. kan læse i disse blade.

Senest hører man i debatterne med Helle og Pia, at sidstnævnte opfordrer til samarbejde - S+SF får brug for DF stemmer.

Men altså:
Kan DF samarbejde med S+SF ?

Hvad mener jer, der stemmer på DF ?
Hvad mener jer, der stemmer på S og SF ?
Hvad mener I, som ikke stemmer på nogen af de tre partier ?

Accepteret svar
Fra : Cimbombom

Modtaget 30 point
Dato : 16-12-10 09:57

S & SF har jo langt hend af vejen accepteret DF´s udlændinge politik, eksempel : Pointsystemet, 24års-reglen, tilknytningskravet osv...........................
Og det ser ud til at alle 3 partier går ind for skattestoppet. Så der er måske en lille chance for at de kan samarbejde.

Men jeg mener at det både er misforstået socialisme og misforstået liberalisme at forskelsbehandle folk, jeg vil foretrække at S & SF samarbejder med Enhedslisten og de Radikale, også Liberal Alliance selvom det ikke ser muligt ud,
DF har bare ført valgkampanger der handler om at indvandre,flytninge skal have det sværere. Og de gør heller ikke forskel på om man er dansk statsborger eller ej.

det er bare min mening, men jeg har også respekt for andre sysnpunkter. (vi lever i et "demokrati")

Hilsen Cimbombom.

Kommentar
Fra : Jø_rn

Dato : 16-12-10 10:58

Tak for svaret Cimbombom. Lukker dog ikke endnu, for måske har andre lyst til at komme med nogle kommentarer

Kommentar
Fra : HunSen

Dato : 16-12-10 12:01

Nå, så forsvandt roen.
Klap hesten og send kun spørgsmål, når du har 100point, i stedet for, at tæppebombe os, der har almen interesse i politik, med ligegyldigheder

Kommentar
Fra : Jø_rn

Dato : 16-12-10 12:29

HunSen vil du da kun svare på et spørgsmål, hvis du kan opnå 100 points?
Ja, jeg ser at du er interesseret i "politik med ligegyldigheder".

Men dette spørgsmål er sandelig ikke ligegyldigt.

For politik styrer jo DK

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 16-12-10 15:29

Hvis man har læst "Hitchhiker's Guide to the Galaxy" ved man, at svaret på livets største spørgsmål, "hvor mange lag er der i livets lagkage" er 42.

På borgen er svaret på alle politiske spm. 90, så kan man kun nå 90 ved at samarbejde med fx DF, så samarbejder man, kan man nå 90 uden DF, siger man at man samarbejder, men giver ingen indrømmelser af nogen art.

Jeg ser gerne DF uden for indflydelse, men valget afgør hvem der kan tælle til 90, og hvem der skal tælles med.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 16-12-10 15:30

Glemte at skrive S, eller A, hvad man nu foretrækker som partibetegnelse.

Kommentar
Fra : Jø_rn

Dato : 16-12-10 15:48

Tak vangr

Ak ja - Tælle til 90 ...

Bruger lige så gerne den gamle betegnelse A eller F, men det har jo ændret sig, så det hedder på "nudansk" S+SF og Konservative hedder K i stedet for C

Før var K kommunisterne nu er K kristendemokraterne

Det er da heller ikke til at holde styr på de partibogstaver

Syntes faktisk det er mærkeligt at Pia K. i den grad bejler til A, som tilfældet har været i de debatter, når hun samtidig erklærer, at hun vil gøre alt hvad der er i hendes magt, for at modarbejde at Helle bliver statsminister.

Hvordan kan det mon være ...

Had/kærlighed ?

Kommentar
Fra : Jø_rn

Dato : 16-12-10 20:13

Tror ikke at det hjælper at forhøje points og evt. få en varm DF tilhænger på banen, og give sit B7 med. Det kunne ellers være interessant !

Derfor slutter jeg nu med at sige jer tak for deltagelsen alle 3 ...

Godkendelse af svar
Fra : Jø_rn

Dato : 16-12-10 20:15

Tak for svaret Cimbombom.

Håber, at Radikale og Enhedslisten bliver samarbejdspartnere i en kommende Regering med Helle som statsminister og Villy som ?

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 19-12-10 11:56

Selv tak, jeg har efterhånden mistet troen på villy, han må gerne blive fodboldtræner igen for min skyld.