/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Termokande
Fra : henli
Vist : 4388 gange
33 point
Dato : 16-12-10 00:09

Hej
Er der nogle her der kan sige mig hvad termokande man skal
købe for at holde kaffen varm hele aftenen
Jeg har snart prøvet mange men de er lige ringe allesammen.

Hilsen Henli

Kommentar
Fra : vith

Dato : 16-12-10 00:58

Jeg har prøvet mange forskellige mærker, og de fleste holdt ikke kaffen varm særlig længe.
Den jeg har nu, er den bedste jeg har haft til dato. Mærket er Tiger og så vidt jeg husker, har jeg købt den hos en isenkræmmer.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-12-10 01:50

Du skal købe en ikke for lille, og så skal den være med et primitivt skruelåg uden mærkelige hældemekanikker Så skal den forvarmes , tømmes og fyldes med kaffe næsen op til proppen.

Insvendigt kan den være af glas eller stål, det isolerer lige godt, men stål er mere robust.

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 33 point
Dato : 16-12-10 03:15

Ingen tvilv her - De bedste kander vi ejer, er Rotpunkt, købt i 1982 for 29,95 kr. stykket.
Bruges hver eneste eneste dag, og indholdet er rygende varmt, og ofte kan vi ikke blive enige om, om indholdet er fra idag eller igår?

Rabatten har testet kander:
http://www.dr.dk/DR1/Rabatten/Indslag/2010/Uds._2/20091221131411.htm

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-12-10 04:58

Den allerbedste termokande jeg har er en Stelton... dernæst min termokande købt hos Tupperware.

Steltonkanden drypper ikke, hvilket er et problem for mange kander

Hvis man ikke kan lide vippelåget (hvilket jeg synes rigtig godt om), så kan man sætte et skruelåg i stedet

http://www.onskebasen.dk/shop/stelton-termokande-roed-682p.html

(findes i mange forskellige farver)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-12-10 04:59

ps... hvis noget på Stelton kanden går i stykker, kan man købe reservedele

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 16-12-10 06:50

Jeg har også rigtig gode erfaringer med Rotpunkt.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 16-12-10 07:10

Ståltermokander holder helt klart varmen bedst. Min af ukendt mærke falder fra 100 til 95 grader på otte timer. Det er rimelig godt synes jeg.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 16-12-10 07:12

Det gamle råd er vist også, at man skal hælde kogende vand i den og lade den stå lidt inden man hælder kaffen i, men der er vist ikke ret mange, der gider det.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-12-10 09:16

Jeg har ikke brugt termokande i årevis, kun espresso og kaffepuder.

Forærede min søster en forkromet Tiger, den holder endnu efter over 30 år

Godkendelse af svar
Fra : henli

Dato : 16-12-10 09:52

Tak for svaret katekismus.
Jeg vil købe en Rotpunkt og se om det hjælper på mit problem
GOD JUL
Hilsen Henli