/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Peugeot 206 2,0HDI
Fra : Fijala
Vist : 999 gange
500 point
Dato : 15-12-10 20:04

Har en Peugeot 206 2,0HDI fra 2002 der har gået 301.000 km., hvor slangen til wastegate ventilen var revnet og turboen har sgu nok lige blæst for meget i den seneste tid. Resultat er ingen kompression på cyl no 4 overhovedet. Den gik faktisk også godt lige her til sidst
Jeg tror det er en afbrændt ventil men har ikke hevet topstykket af endnu pga travlhed.
Sidder sp og leder efter en anden motor, hvis det viser sig at det ikke kan betale sig at renovere den gamle. Men så er jeg stødt på flere modeller.
Passer en 2,0 HDI fra en 406 i min 206, og hvad med en 2,0 HDI fra en Partner passer den i? Altså jeg ved godt at ledningsnet o.lign ikke passer og måske heller ikke turbo, men er motoren rent faktisk den samme og kan umiddelbart bruges sammen.

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 16-12-10 15:08

Jeg vil mene at det er et spørgsmål du skal stille til Peugeot, Der er ikke mange der i Kan Du har så
detajleveret viden at man kan hjælpe dig. Mvh. K.

Accepteret svar
Fra : mopar440

Modtaget 500 point
Dato : 16-12-10 15:57

hvis du får en med samme motorkode så burde den kunne lægges i div. beslag er skruet på der kan godt være forskel på en med og en uden aircon.
mvh Lars

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-12-10 16:47

Nu er der da ellers flere mekanikere herinde der plejer at komme med meget fien svar fra tid til anden.
Men jeg har i dag fundet en motor der lige nøjagtig passer til min bil. Det eneste der mangler er såmænd generatoren, men pyt den har jeg jo i forvejen.
Den tager jeg og henter på lørdag, så er den pot ude

Tak for hjælpen folkens.

Godkendelse af svar
Fra : Fijala

Dato : 16-12-10 16:47

Tak for svaret mopar440.

Ved lodtrækning fik du pointene.