/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
twin heat m 20i stokerfyr
Fra : kimstorm
Vist : 4097 gange
200 point
Dato : 15-12-10 16:34

hej.
Har lidt problemer med mit twin heat stokerfyr.
Problemet består i at mit fyr går i den tilstand som hedder "varm stoker" dette sker
selvfølgelig når mit fyr holder "pause". har hørt om at det kan skyldes at den trækker falsk luft.
På selve brænderrøret sidder blæseren som forsyner med luft.mit spørgsmål er så at på blæseren sidder der en klap som man kan tippe tilside så man kan se ind til impelleren. denne klap har stået helt åben og gør stadig men har så tænkt på om den måske skal være lukket for så at den måske kan trække den falske luft derfra. vil ikke lukke den for jeg ved om den skal det ene eller andet så vil ikke risikere og ødelægge noget..
på forhånd tak

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 15-12-10 16:41

Jeg tror den åbning du taler om er en inspektionlem, som har det formål at se om flammen og dermed forbrændingen har den rigtige farve. Man skal kun åbne lemmen et kort øjeblik for at se derind, ellers skal den være lukket.

Kommentar
Fra : kimstorm

Dato : 15-12-10 16:55

nej det er det ikke der skulle ikke ret gerne være ild i blæseren:))...
den sidder på siden af blæseren denne "inspektionslem" eller hvad dens funktion er...

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 15-12-10 17:49

Den sidste Twinheat M20i / Variant A2 jeg har været med til at monter med fyldeautomatik og hvad de nu kunne finde på , har der ikke været nogen huller som man kunne se ind ad når fyret køre det skal da være tæt under forbranding , men hvor er det hul som du skriver om, har kikke på dette link:

http://www.hedestoker.dk/content/Twinheat/Variant-brochure.pdf

på side 2 og kan ikke finde noget hul, måske du kunn beskrive ud fra linket hvor hullet er.....

Bassebo....

Kommentar
Fra : kimstorm

Dato : 15-12-10 19:15

hej bassebo
på det nederste billede nr 2 fra venstre kan man faktisk se blæseren og da kan du se at der ligesom er et gitter hvor man så kan se den impeller der "flytter" luften. hvad man ikke kan se på billedet er at oppe over gitteret sidder der en rund klap som man kan sætte ned foran gitteret. det er så det jeg ikke ved om den skal..:) mit fyr er fra 2001 så ikke 100% det samme som det på linket..

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-12-10 20:16

mon ikke det spjæld er til at regulere ludten med hvis ikke man har iltstyring på. Hvis du lukker for det er der jo ikke noget luft indtag i centrifugalblæseren og så fungere den jo ikke. Den tager jo luften fra rummet og blæser ind i brændehovet til at mætte forbrændingen. Men den kan sagtens bruges som manual regulering hvis man slår iltstyringen fra.

Varm stoker kan jo skyldes at i denne tid hvor der skal mange piller til pga kulden, så er din fremførings hastifhed måske lige langsom nok eller simpelthen der fremføres ikke tilstrækkeligt med piller. Så begynder inden at brænde tilbage i brændehovedet og fremførings røret bliver derfor varmt og sikkerheden træder ind når temperaturen iht. opsætningen i sikkerheds kreden er opnået.

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 15-12-10 21:13

Jeg tror at jeg vill ringe til producenten og få en forklaring , har desvære ikke nummeret til montør som varetager midtjylland ellers havde jeg ringet til ham , men giv dem et kald og de kan helt sikke hjælpe dig.....

Bassebo....

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 200 point
Dato : 16-12-10 00:31

prøv at kigge på pakningen som skal lukke låget tæt mod magasinet. der kan sidde lidt skidt så det ikke er helt tæt. så kan stokeren begynde at brænde baglæns.
den åbning på blæseren du snakker om, er sikkert til at regulere luftindtaget med. prøv at lukke den lidt men ikke mere end der kan komme luft nok til forbrændinge.

Godkendelse af svar
Fra : kimstorm

Dato : 16-12-10 07:43

Tak for svaret trimare46.
tror du har fat i noget der for min pakning ser ikke alt for godt ud...
tak for jeres ulejlighed