/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Stofskiftet
Fra : vandborg88
Vist : 1183 gange
15 point
Dato : 15-12-10 16:15

Hej alle.

Jeg er i KRISE!!

Jeg skal lave et oplæg om stofskiftet i henhold til immobilitet.

Jeg har nogle underpunkter, som jeg skal komme ind under i min præsentation.

1. Hvad sker der med stofskiftet i henhold til immobilitet??? -

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 15-12-10 17:43

har du prøvet at google ordene stofskifte og immobilitet sammen?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-12-10 17:51

Stofskiftet ændrer sig hver gang du spiser, og dit stofskifte kan også påvirkes af motion. Bevæger du dig slet ikke kan du dit stofskifte blive lavt. Og jo højere stofskifte jo hurtigere taber man sig. Så et lavt stofskifte er et dårligt udgangspunkt hvis man vil tabe sig.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 15-12-10 19:11
Kommentar
Fra : vandborg88

Dato : 15-12-10 19:42

Tak for hjælpen, men det kan desværre ikke bruges.
Det skal være noget med dybdegående og ikke bare noget som kan findes på www.google.dk
Det skal være i henhold til hormonproduktionen, muskler, knogler og kvælstofbalancen.

Så hvis I kan hjælpe med det, så er vi ved at være på rette spor

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-12-10 22:00

Du skal gå på biblioteket og låne en bog om det menneskelige stofskifte. Det er alt for omfattende at skrive om. Jeg kan fylde mange sider med oplysninger, men du er bedre hjulpet ved at henvende dig til en bibliotekar og sige hvad du skal bruge.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-12-10 01:45

Stofskiftet er jo i al sin enkelhed den hastighed, som en organisme forbrænder stof med.
Det være sig planter eller dyr. Langt de fleste for energi ved at fuldstændig forbrænding af organisk stof - hovedsageligt kulhydrat- til vand og CO2. Men der er undtagelse , som gærsvampe g nitrat bakterier , hvor den livsnødvendige energi hentes ved en anden proces.

Hastigheden er afhængig af aktiviteten , og vil ved planter og vekselvarmede dyr afhænge stærkt af temperaturen. Den kan ved lave temperaturer komme uhyre langt ned , og så er de immobile. Der er simpelthen ikke energi pr tidsenhed ( effekt) til at bevæge sig. Det bliver aldrig nul i en levende organisme. Prøv at lægge et firben i køleskab. Det bliver helt stift og ubevægeligt, så man trøor det er dødt.

Når alle kagekonerne taler om stiofskifte er det underforstået menneskets i hvile. Det var måske det der er dit emne, men begrebet stofskifte er meget videre.