/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Er det rimeligt at afholde drivjagter?
Fra : betterwisser
Vist : 599 gange
100 point
Dato : 15-12-10 12:54

Er det rimeligt at afholde drivjagter, med den vejr situation som vi har nu, eller at skyde ænder på træk ved åbnet vand?

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-12-10 13:44

Absolut nej. Skal der fjernes eks. råvildt, bør det ske selektivt - altså med vores aktuelle vejrlige situation.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-12-10 13:55

Ænder, skriver du. Her er ingen ænder.

Mvh.

Tonganeseren

Og med selektiv jagt mener jeg naturligvis riffeljagt.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 15-12-10 14:49

Sådan som vejret er - herover østpå, kan jeg ikke se, der skulle være noget galt i at jage.
Men okay, vejret kan forandre sig væsentligt, så må vi tage problemet op til overvejelse når den tid kommer.

Indtil videre fortsætter vi vores jagt.

HH.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-12-10 14:56

PT kan ænderne da lokkes med brød, men gem bøssen på ryggen

Apropos, er der andet end bare brød man kan fodre dem med, jeg tænker på noget fra husholdningen med lidt mineraler og andet.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-12-10 16:04

Det har vist sig, at uspist brød forurener i temmelig stor grad, hvis det kastes i vandet, og det rammer efterfølgende svømmefuglene. Derimod kan man fodre med hvede eller foderpiller - nogle meter fra vandhullet, men hvis det tørre brød kastes i god afstand af hullet, kan jeg ikke se noget problem.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 15-12-10 19:04

Jagten er indstillet her os mig p.g.a. vejret. Vildtet har problemer nok med at finde føde; vi behøver ikke at skubbe til vognen, så slut for denne sæson - der kommer en ny i 2011.

Øjenvidnet4
MULTI-X
Pedersker

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 15-12-10 20:03

http://www.skovognatur.dk/DyrOgPlanter/Artsleksikon/Pattedyr/Rovdyr/Maarhund/

Med den kommende sne til week-enden, var det måske en god ide, at kigge stengærde, eller hvis man har jagt i områder med høfder, og lignende at kigge efter mårhunden eller dens spor.
Dens "fod" er meget genkendelig syntes jeg.

Der er mange som bliver forbløffet over, hvor de møder kammerarten henne efterhånden.

Mvh
BW

Accepteret svar
Fra : Provsten1

Modtaget 100 point
Dato : 16-12-10 08:47

Jagten er indstillet indtil videre på grund af den barske vinter for vildtet, men jeg tror ikke vi starter op igen, men sæsonen har faktisk også været god indtil vinteren satte ind.

Derimod synes der ingen grænser for den opfindsomhed der udtænkes i forbindelse med bekæmpelsen af mårhunden ! Efter min mening en helt uantagelig form for "jagt" - nu mangler man blot, at det bliver givet tilladelse til at bruge forgiftet kødaffald for at få aflivet bæsterne !!!
Lad os jage den på normal vis, men den form for udryddelse der er lagt op til, vil jeg ikke være med til - det er et levende væsen !!!

Med venlig hilsen
Provsten1
Multi-X
Sakskøbing

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 16-12-10 10:58

Lad os få normale jagttider på de nye arter, som af naturlige grunde kommer til Danmark. Det vil nok være meget klogt at få dem bragt på banen ret snart.
Det er utilstedeligt at bekæmpe dem i deres yngletid.

Mvh BW

Godkendelse af svar
Fra : betterwisser

Dato : 17-12-10 11:03

Tak for svaret Provsten1.

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 17-12-10 16:44

Mange tak for point til betterwisser

Med venlig hilsen
Provsten1

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 17-12-10 17:19

Selv tak Provsten.

Mvh
BW