/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Er der format over debatten herinde?
Fra : betterwisser
Vist : 909 gange
500 point
Dato : 14-12-10 19:26

Er der format og indholdet herinde, eller er det ikke bare Pladderballe Nærradio for fuld volume?

BW

Accepteret svar
Fra : Tonganeseren

Modtaget 510 point
Dato : 14-12-10 19:39

Ja, for Fanden da. Der er masser af format, og jeg ville ikke have undvære et eneste af dine indlæg. Men vi lider stadig under tiden med Ballehyleren, som kun havde et formål - nemlig at ødelægge en saglig jagtdebat med sine uhyrlige personlige angreb. Der blev hjort et gedigent arbejde for at lukke kæften på ham - og så burde vi være tilfredse.
Nu har vi chancen for at komme videre - hvis vi forholder os positive til hinanden. Hvis det ikke går, så mangler vi formatet, og så lukker og slukker jeg også - indtil videre.
Der kommer stadig indlæg fra tumper, som på en ellr anden måde vil gøre sig vittig, men ignoreres disse indlæg, så sin typer som Bertel Afbænder ikke få en chance for at sabotere en god debat om jagten.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 14-12-10 20:03

Hej BW.
Om debatten har format.?? Tjae.... omfanget af formatet skaber vi selv - altså dig, mig, Tonga, Øjenvidnet, Sandhedsvidnet, Provsten, TRD.

Men udsagn som dette her;
Citat
Jeg beklager meget over for jer små " selvfede" , hvis I ikke kunne finde den fornødne plads til disse " morsomme " indlæg og har taget lidt skade på krop og sjæl.

Da Knudsen skulle have nogen på hatten, hylede I, i samlet kor, som en flok ungmøer i koldt vand, over diverse udfoldelser
- er der ikke meget format over.
Med mindre du mener, at en fornærmet skoletøs har format.

Mvh.
HH

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 14-12-10 20:06

De grissebasser som bliver ramt hyler op, hvis der smides med småsten ind i flokken.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : kryds

Dato : 14-12-10 20:13

så så venner, lad nu julefreden holde sit indtog og vær søde mod hinanden, thi om ikke så lang tid er der et helt nyt og langt år hvor I kan svine hinanden til...
Kryds

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 14-12-10 20:17

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 14-12-10 20:17

Citat
De grissebasser som bliver ramt hyler op, hvis der smides med småsten ind i flokken.

Atter må jeg gentage mig selv; Formatet skaber du selv.

Nu håber jeg, at der er gået en lille tælleprås op for dig.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 14-12-10 20:22

Fuldstændigt korrekt, måske du skulle snuppe et selvstudium udi denne kunstart, foran Geser Revs fyrskib, så de nødvendige belysningsforhold er til stede.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 14-12-10 20:26

Citat
Geser

Gedser

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 14-12-10 21:16

Nej, der er intet "format" over jagt debatten på kandu.dk

Der er en lille indspist menighed der elsker at klappe hinanden på ryggen og skælde ud på Ballegård.
Og så er der nogen der forsøger at blande sig i debatten, men de bliver uden undtagelse jagtet som var de en agerhøne, af de Rigtige Jægere med de Rigtige Meninger.

Det er mig fortsat en gåde hvorfor menigheden ikke finder et andet forum til deres andagter, hvor de ikke risikerer at blive forstyrret af virkeligheden og/eller folk med et nuanceret syn på verden.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-12-10 21:49

Godt brølt BertelBrander

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 14-12-10 22:10

Der en kategori man helt har glemt - Bertel Afbrænder, og det er de, som gør sig dummere end de er, blot for at ødelægge en ellers sober debat.
Du er et godt eksempel herpå - Bertel Afbrænder. Ynkeligt!!

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 14-12-10 22:42

Citat
Fuldstændigt korrekt, måske du skulle snuppe et selvstudium udi denne kunstart, foran Geser Revs fyrskib, så de nødvendige belysningsforhold er til stede.

Mvh
BW
Vor Herre bevares for en argumentation!!!........ Gedser Revs Fyrskib.??? Ja, vi kommer langt omkring.

Men bortset fra det, BW. Så tror jeg, du udelukkende oprettede denne tråd for at komme i clinch med mig. Tillykke, det lykkedes for dig. (bb1 gnidder sig forståeligt nok i hænderne over din smalsporethed)
Jeg tror de fleste har gennemskuet dig, BW. Når man ikke griner af - eller tilkendegiver, at man synes det er sjovt, det, du skriver, bliver du straks tøsefornærmet.
Jeg bryder hulkende sammen og tilstår, jeg synes ikke, du på nogen måde har humor -tværtom.!!
Mange af dine skriblerier forstår jeg simpelthen ikke. Men sådan er vi heldigvis forskellige.

HH.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 14-12-10 22:43

Tonga, sagen er jo at du ikke ønsker en sober debat, du ønsker at blive bekræftet i dine holdninger af dine jagtvenner. Det er sådan set ok, men når det er det du ønsker, er kandu.dk næppe stedet.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 14-12-10 23:21

Bertel Afbrænder! Du er helt igennem en kedelig karl. Du holder dig ikke for god til at spille dum, i forsøget på at køre en tråd af sporet, og nu forsøger du dig på ynkeligste vis som psykolog. Du må jo være rablende skør. Du har forsøgt dig adskillige gang tidligere - og tag nu f.eks. tråden om " Hvordan det er gået". Hvad I alverden får dig til at spille torskedum, og hvad berettiger dig til at ødelægge en ellers sober tråd??? Hvis du er i stand til det - så forklar dig venligst - klovn.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 14-12-10 23:28

Tonga, i den tråd spurgte jeg ganske stilfærdigt om hvad "bortskyde" betyder og går ud på. Det var der ingen der havde lyst til at forklare. Det virkede mest som om folk helt automatisk gik i forsvarsposition, som om de havde noget at skjule.

Du kan selvfølgelig godt kalde det for at "ødelægge en sober tråd", men jeg undrede mig blot over ordet "bortskudt", som jeg ikke kendte.

I denne tråd fortsætter du med at kaste mudder og skyde på alt der bevæger sig...

Kommentar
Fra : kryds

Dato : 14-12-10 23:34

Sådan, nu genkender vi "formatet"

kryds

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 14-12-10 23:42

--------------------------------------------------------------------------------
Tonga, i den tråd spurgte jeg ganske stilfærdigt om hvad "bortskyde" betyder og går ud på. Det var der ingen der havde lyst til at forklare. Det virkede mest som om folk helt automatisk gik i forsvarsposition, som om de havde noget at skjule.

Jeg tror du ser spøgelser - Bertel.

Du kan selvfølgelig godt kalde det for at "ødelægge en sober tråd", men jeg undrede mig blot over ordet "bortskudt", som jeg ikke kendte.

Når du erkender "sabotagen" er der ikke mere at drøfte - tak!

I denne tråd fortsætter du med at kaste mudder og skyde på alt der bevæger sig...

Næh, jeg skyder kun på dig - Bertel.

Når du samtidig foregiver - ikke at kende til ordet "bortskydning", så er du enten dum, fuld af løgn eller bare ude på ballade - ikk`???

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 14-12-10 23:46

Tonga, jeg kender ikke ordet bortskyde, min stavekontrol kender det ikke og min ordbog kender det ikke.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-12-10 00:47

Nå!! men du var squda hurtig nok til at tillægge det negativ betydning. Du skrev ellers utvetydigt, at du havde Googlet ordet. Når man Googler "bortskyde" kommer man automatisk ind på diverse hjemmesider - hvor ordet er forklaret, så enhver kan forstå det.
Men OK! Jeg gider ikke diskutere sagen mere. Håber du fremover vil undlade at sabotere sobre indlæg.
Kan du have en god jul - også

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 15-12-10 00:50

Tonga, hvorfor er det så svært for dig at forklare hvad ordet går ud på?

Jeg har aldrig bevidst saboteret sobre tråde, jeg deltager i de tråde jeg har lyst til at deltage i, og forbeholder mig ret til at sige folk imod.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 15-12-10 06:54

Men OK! Jeg gider ikke diskutere sagen mere. Håber du fremover vil undlade at sabotere sobre indlæg.
Kan du have en god jul - også Citat fra Tonganeseren, D.L.S. Repræsentant på de bonede gulve Oraklet over alle Orakler. Har været ansat i en jagt forretning, hvorfra han blev smidt ud med føn og klem. Det kunne han heller ikke bruges til, Nu sidder han nat efter nat og skriver indlæg og læserbreve til alt og alle, hvor han ikke allerede er smidt ud.

De der mener, at denne mand E.B.Berthelsen må lide af en sygdom, har helt ret. Jeg ved hans forbrug af alkohol er stor og Hans kone er vred over det. Det er derfor han sidder og pimper den om, natten……

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 15-12-10 08:11

BertelBrander skrev:

"Det er mig fortsat en gåde hvorfor menigheden ikke finder et andet forum til deres andagter, hvor de ikke risikerer at blive forstyrret af virkeligheden og/eller folk med et nuanceret syn på verden."

Det er også mig en gåde, at man kan udtale sig som du gør og samtidig påstå du har et nuanceret syn på verden !
Ligeledes er det mig en gåde, at du skriver her i jagt-delen, når nu det at slå ihjel er så frygteligt ? Er du vegetar - har du nogensinde set hvorledes tamdyr bliver behandlet når de skal slagtes ? Synes du det moralsk og dyreetisk er bedre ?
Vi jægere kan altid gøre tingene bedre og vær sikker på, at 99% af danske jægere gør et meget stort arbejde for at forbedre forholdene for den vilde fauna, for uden den har vi ikke noget mål !!
Og så når alt dette er sagt, kan man ikke forbyde dig at skrive frit fra leveren, men så må du også være mandfolk nok til selv at tage imod !!

Betterwisser, dit spørgsmål kan ikke besvares med blot et ja eller nej. For hvad er format ? Heidi-Ho har da ret i, at det er vi selv med til at skabe - at du så selv ind imellem bliver lidt spids/sur må vi lære at leve med; ingen har patent på det rigtige svar i alle tilfælde, men hvis vi blot lærer at respektere hinanden for de holdninger og meninger den enkelte har, medmindre disse er extreme som ofte set hos bb1, så mener jeg stadig der er plads til nogle debatter og venlige drillerier. Ellers må man jo blot holde sig væk !!

Citat
Jeg beklager meget over for jer små " selvfede" , hvis I ikke kunne finde den fornødne plads til disse " morsomme " indlæg og har taget lidt skade på krop og sjæl.
Da Knudsen skulle have nogen på hatten, hylede I, i samlet kor, som en flok ungmøer i koldt vand, over diverse udfoldelser

Dette citat fremmer ikke ligefrem respekten som jeg ellers har - har du haft drukket af natpotten ?
Never mind - livet kan såmænd være trælsomt nok for nogle. Lad os ikke fremme til det negative, men forsøge at være positive og se fremad.
Med disse ord vil jeg gerne ønske alle en rigtig glædelig jul og forhåbentlig på gensyn i nogle konstruktive debatter.

Øjenvidnet4
MULTI-X
Avernakø

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 15-12-10 08:27

Som en lille hjælp omkring ordet "bortskyde", som ikke findes i nogle ordbøger, findes ordet dog brugt visse steder som f.eks. her:http://www.denstoredanske.dk/Special:Opslag?opslag=bortskyde

Har iøvrigt selv brugt ordet i mange år !!

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 15-12-10 08:42

Citat
(bb1 gnidder sig forståeligt nok i hænderne over din smalsporethed)

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 15-12-10 09:23

Nej Heidie Ho,- jeg besidder ikke din motorvejsbredde evner til at skifte moral kodekset som en anden skoletøs, efter hvor medvinden er.( for at blive i din stilart) Jeg er helt seriøst, ej misundelig på dine gaver, i den retning.

Jeg smider ikke rundt med stærkt private PM´ eller mails, ej heller hvis jeg får antipati for nogen eller noget, Det første jeg heller ikke ville gøre, hvis min kone havde flækket kraniet, var nok heller ikke at skrive på Kandu, for at jamme eventuele udslip fra BB1, før man vidste, hvordan hendes chancer var i fremtiden, hvad tænker du, eller nærmere ikke på min gode ven, er det dine værdinormer, hvordan går det med hende forøvrigt?

Det er jo ikke første gang du er brudt hulkende sammen, lad det ikke blive en vane. Jeg går ud fra, at du har PM bombarderet dit bagland for denne her,
Citat
Jeg tror de fleste har gennemskuet dig, BW. Når man ikke griner af - eller tilkendegiver, at man synes det er sjovt, det, du skriver, bliver du straks tøsefornærmet
hvor mange har så skuet lige igennem mig . Du tager en masse unavngivne med dig i dine hypoteser, kan du ikke stå på egne bene efterhånden, istedet for den medløber stil du tilraner dig, selv en gøgeunge skal ud af reden på en tidspunkt.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Jø_rn

Dato : 15-12-10 10:53

Forman over debatten ?

Jo, hvis det gælder om at svine andre til, så er der !

Normalt ser debatter - enten i jægertrådene, politik, religion ret kedelige ud.

Mærkeligt nok.

Man går efter "manden" ikke "bolden" - Stort set.

Person-fnidder er mere "relevant" end faktiske, saglige oplysninger.

Hvorfor er det egentlig sådan ?

Godkendelse af svar
Fra : betterwisser

Dato : 15-12-10 11:20

Tak for svaret Tonganeseren.

Kommentar
Fra : Jø_rn

Dato : 15-12-10 11:35

Det var da også et godt svar - Med format over

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-12-10 12:30

Og tak forPOINGENE - BW.
Det går hårdt ud over småfuglene lige nu. Fandt en rødkælk frosset ihjel.
Jeg har fået installeret et sidespejl på min hat. Som du sikkert ved, har Bb1 politianmeldt mig for æreskrænkende udtalelser. Derfor må jeg holde øje med, hvad der kommer bagfra, så jeg kan nå at stikke af. Der er godt nok ikke sket noget INU, men Balleknoldens kone har da ringet et par gange, for at høre lidt til, hvordan jeg har det og om jeg skal bruge et par sække ris. Forstår Fandeme ikke, hvad hun ser i Balleknolden.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 15-12-10 19:46

Øjenvidnet4, du opfører dig præcist som tonga, når nogen stiller et spørgsmål, graver du dig ned i din skyttegrav og begynder at skyde på alt der bevæger sig. Problemet med det er at man ikke har ret meget udsyn fra en skyttegrav og man kommer til at ramme forkert. Den reaktion ses hyppigt hos folk der er mener at de ofte bliver angrebet eller har noget at skjule.

Nej, jeg mener ikke det er frygteligt at slå dyr ihjel.
Nej, jeg er ikke vegetar.
Nej, jeg mener ikke at den måde tamdyr bliver aflivet på er bedre.
Og nej, det har jeg aldrig ment eller givet udtryk for, det er udelukkende et fjendebillede du har skabt dig nede i din muddergrøft.

Jeg mener sådan set at det er ok at tage geværet over skuldren og skyde sig til aftensmaden, men jeg kunne aldrig finde på at gøre det selv. Men jeg kunne heller ikke drømme om at spille fodbold, men det betyder naturligvis ikke at jeg vil have fodbold forbudt. Men jeg tillader mig at være kritisk over for det folk gør, når f.eks. fodboldfanklubber bliver brugt som udrugningsanstalter for ny-nazister eller når jægere opfører sig tåbeligt.