/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
roskilde bank aktier
Fra : maryFlop
Vist : 886 gange
350 point
Dato : 14-12-10 15:00

jeg har hørt at man kan "klage" over mistede bank aktier,,er der nogen der ved noget,,
skulle nødig komme for sent..
det er min far der har mistet næsten en million.
har du hørt noget ,,tak for svar

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-12-10 15:10

Hvor har du dog "hørt" det

Citat
Aktionærer og kunder i Roskilde Bank må finde sig i, at de ikke får erstatning for den stærkt kritiserede rådgivning, som de fik, da de købte bankens aktier for lånte penge.

Bankens opførsel var ganske vist kritisabel. Men den var ikke så forkert, at banken i dag bør erstatte det tab, som mange kunder har lidt.

Sådan lyder konklusionen i Pengeinstitutankenævnets kendelser i to af de fire første sager om kunderådgivningen i banken siden krakket sidste år. Og ifølge Jyllands-Postens oplysninger vil den samme linje vil blive lagt i de øvrige klager, der er nået frem til nævnet.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-12-10 15:13

Det der er tale om er at statens skraldespand for krakkede banker har fundet ud af at salgsmaterialet vedrørende bankaktierne er fejlbefængt, man vil så indlede en sag.

Den afgående direktør der fik vistnok over 30 millioner har vel gemt pengene til det brug, eller.....

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 360 point
Dato : 14-12-10 15:19
Kommentar
Fra : k1975

Dato : 14-12-10 15:25

Og her

http://epn.dk/brancher/finans/bank/article2272442.ece

Citat
Ikke helt slut
Hun understreger dog, at foreningen endnu ikke har opgivet kampen helt. Det er nemlig ud til, at forbrugerombudsmanden får mulighed for at gå ind i sagen. Der foreligger dog endnu ikke en aftale der gør, at forældelsesfristen får opsættende virkning.

Dermed skal aktionærerne fra Roskilde Bank klage både til pengeinstitutankenævnet og Roskilde Bank for at sikre, at deres sager ikke bliver forældede.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 14-12-10 16:31
Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 15-12-10 09:31

kan ikke forstå hvorfor staten ikke redder produktionsvirksomheder der går konkurs, når de redder banker hvad er foreskellen.
Der vil altid være en risiko for at de aktier man investerer i mister sin værdi. det må din far have vidst da han købte aktierne.
Men han kan altid klage over dårlig rådgivning, og dermed få retuneret de penge han har tabt pga. dårlig rådgivning.

Godkendelse af svar
Fra : maryFlop

Dato : 18-12-10 16:01

Tak for svaret katekismus.