/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
acer
Fra : bjs1948
Vist : 749 gange
100 point
Dato : 14-12-10 13:59

hej har en acer travelmate 5320 som jeg har svært ved at starte, der skal utalige forsøg til før den starter, den kører måske 5 sek og afbryder så. Når den er kommet igang kan den finde på at slukke efter måske en halv til en hel time og andre gange ikke, hvorfor ??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-12-10 14:53

Prøv at lukke den op - den er sikkert møgbeskidt indvendig.....

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 14-12-10 16:29

Test harddisken.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-12-10 16:51

Det lyder helt klart som skidt i køleribberne. Blæs den godt igennem men luft for at rense i ribberne på processoren. Hvis ikke der kommer luft kører den varm og den lukker ned for at beskytte sig selv mod "nedsmeltning"

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 14-12-10 17:07

Måske du kan bruge denne vejledning - http://www.dogvillestar.dk/2009/10/10/rens-din-acer-en-vejledning/

Kan variere lidt fra Acer til Acer model, men er stort set universal!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-12-10 17:13

dogvillestar
Respekt

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 14-12-10 17:23

Tak -

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 100 point
Dato : 14-12-10 17:29

I øvrigt vil jeg - igen - henvise til denne side, der er en guldgrube for alle der er reparatører på enten proff. eller hobbyplan - http://www.insidemylaptop.com/

Der er både billedserier og video af div. laptops der bliver skilt ad for reparation, og hvis din model ikke er der, så er der nok en der ligner temmelig meget!

Se f.eks hvordan man fjernet motherboardet på en Travelmate 3260 - http://www.insidemylaptop.com/remove-power-board-from-acer-travelmate-3260-laptop/

Kommentar
Fra : bjs1948

Dato : 17-12-10 00:08

det er gode forslag men desværre er den helt ren indvendig, den slukker efter 5 sekunder eller mindre

Godkendelse af svar
Fra : bjs1948

Dato : 25-12-10 22:33

Tak for svaret dogvillestar.

Kommentar
Fra : dogvillestar