/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Byggetilladelse
Fra : billebie
Vist : 370 gange
100 point
Dato : 13-12-10 21:04

Hej.

Min kone og jeg er ved at købe hus. Vi er blevet enige med sælger om pris. Huset er et dødsbo og der er 4 børn som nu "ejer" huset.
Vi skal både lave tilbygning + helt ny tagetage og i den forbindelse vil jeg gerne søge om tilladelse inden 30/12 2010 pga. ny krav i forbindelse med BR10. Hvis man søger inden 30/12 kan man bygge efter BR08 og derved er kravene ikke så skarpe b.la. vedr energikrav + renovering.

Mine spørgsmål er følgende:

Hvordan søger vi når vi ikke endnu står som ejere af huset?
Kan man søge ved kommunen - og evt. eftersende tegninger?

Mvh billebie

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-12-10 21:16

Ja du kan søge nu, men formelt skal det gøres på de nuværende ejeres vegne og du skal have deres underskrift på ansøgningen, eller på en fuldmagt , som vedlægges.

Den der søger skal også betale sagsbehandlingen, så du kommer nok til at lave en skriftlig aftale med dem om at du godtgør dem afgiften.
Der skal også betales ved afslag. Har du checkket i byplansvedtægten m der overhovedet er mulighed. Den er meget svær at få dispensatiion fra.

Hvis ansøgningen er ufuldstændig, men ikke helt håbløs dilettantisk, vil du få nogle betingelser om manglende dokumentation, som skal fremsendes inden byggeriet påbegyndes ,eller færdigmeldes, alt efte manglernes karakter. Du skal nok have en professionel, til at hjælpe med ansøgningen.

En arkitekt, ingeniør, eller en af de sjældne , håndværkere, som kan mere end sit fadervor, og som kan formulere sig.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-12-10 00:06

Du ringer til Teknisk Forvaltning og beder om at tale med en af de folk som godkender byggetilladelserne. De vil hjælpe dig med ansøgningen. De ved hvad de kræver.

Kommentar
Fra : janik

Dato : 14-12-10 15:54

transor
Har helt ret men med hensyn til isoleringskrav gælder
der de krav der er ligenu.
Det lyder helt tåbeligt , men hvis du bruger 400 mm i gulvet behøver du
ikke bruge så meget i loftet .
Det er det vi i håndværker sproget kalder K værdien .