/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Male brusekar?
Fra : Cristina2004
Vist : 874 gange
200 point
Dato : 13-12-10 20:09

En dag, da jeg så nogle rustpletter i vores brusekar, var jeg så dum at komme en vædske på, som skulle ta' de pletter, for vædsken tog også kværken på overfladen. Nu er der ret store områder, hvor brusekarret er mat og med en mørkere farve, næsten gråt. Jeg er godt nok ked af det her, for vi er lige flyttet ind, og alt er nyt. Hos farvehandleren sagde de, at jeg bare kunne male brusekarret med emaljemaling, men jeg har hørt, at der er MEGET vanskeligt at få et godt resultat.
Er der nogen, som har noget erfaring med den type maling, eller som kender til andre løsninger?

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 13-12-10 20:41

Hej .

Jeg ville umiddelbart sige _ skift karret_ der sker jo ikke noget ved at bruge det, som det er og så skifte det ved lejlighed.
Jeg tror ikke at du/i får et resultat som der bliver stor glæde af.

http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aff/4/aft/103902/afv/topic

Her er et produkt som kan bruges ,men som du ser har man valgt at skifte karret i stedet for at bruge x antal hundrede kroner og så måske ikke været fornøjet alligevel.
Dette var min mening men der kommer sikkert flere.
Mvh Sverola

Kommentar
Fra : Cristina2004

Dato : 13-12-10 20:51

Havde det bare været en enkel sag at skifte brusekarret..... men det er det vist ikke. Det er nemlig ikke bare en løs brusekabine, som er sat ind i et hjørne, men derimod et brusekar, som er muret ned i gulvet. Så skal det skiftes, ryger der vel nogle gulvfliser i samme omgang. Og selvsagt også diverse vådrums-behandling, som måtte ligge under karret...
Det er ret og slet en rigtig dum situation..

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-12-10 21:06

Nu må du forklare lidt mere om det kar . Hvad er det lavet af. Det kan jo være alt fra beton med fliser til støbejern.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 13-12-10 21:10

Ja ok Cristina2004 det var jo ikke let at se

Men så er det måske den der maling som var med linket der kunne være en løsning.???!!
Men du kan jo evt prøve at ta kontakt med en farvehandler som sælger maling til både-jeg ved at Jotun har en del produkter til glasfiberbåde og det skal jo kunne tåle lidt af hvert?!
Men disse coatings er meget dampende mens de hærder og da må der bruges maske og udluftning.
Hvis du siger at badet er nyt ,så er det brusekar vel limet fast med silikon og fuget bagefter.??
Ja ja det er let for mig at sidde her og spille klog når jeg ikke har set det..Sorry dette var det bedste jeg kunne komme op med

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 13-12-10 21:29
Kommentar
Fra : Cristina2004

Dato : 13-12-10 21:42

Havde jeg bare kunne vedlægge et foto her, så havde det været så meget nemmere..... Men nå. Brusekarret har samme overflade som en vanlig håndvask på et bad, såvidt jeg kan se.
Jeg HAR været hos farvehandleren og fik også vist epoxy-maling og fik en grundig forklaring af, hvordan det skulle bruges. Det var en større omgang med slibning, grunding og slutmaling på to strøg. Et job af en anden verden, og tilmed ret så giftig, så havde det været mulig, ville jeg gerne ha' undgået dette. Heller ikke er der nogen garanti for et godt resultat.
Så jeg forstår, jeg er ude at køre......
Jeg bor i Spanien, så Remaljeringsselskabet er ikke nogen løsning heller. Har ikke råd til at invitere dem herned..

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-12-10 12:12

Få en du kender til at tage et digital billede til dig. Læg det ind på din maskine (det kan sendes på email til dig.

Så Højreklikker du på billedet og gemmer det på maskinen.

Og så skriver du her igen. Så skal vi lære dig ast lægge det ind på nettet så vi kan se det.

For det kan sagtens lade sig gøre at se sådan et billede.

Bare se her, nu lægger jeg et billede ind du kan kigge på

http://peecee.dk/upload/view/279578

Kommentar
Fra : Cristina2004

Dato : 14-12-10 14:36

Tusind tak! Jeg skal ha' det i baghovedet, hvis det skulle vise sig at være nødvendigt med et foto. Egentlig tror jeg det ikke, for spørgsmålet går jo på, hvad jeg kan gøre ved overfladen og ikke så meget på, hvorledes brusekarret er installeret.
Forøvrigt har jeg haft kontakt med Remaljeringsselskabet. De tager 3.500 kr + moms for en remaljering.