/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Chokerende.
Fra : Mosebaek
Vist : 681 gange
100 point
Dato : 12-12-10 19:38

Er vores byggesagkyndige virkelig så korrupte.Det havde jeg godtnok ikke troet.
Er det en "enlig svale",eller dagens standard???

http://www.byggeri.dk/debat/forum.asp?page=3&katid=12

Rul ca. en fjerdedel ned på siden.Til "søger personer der også har fået lavet en dårlig tilstandsrapport. og fådet advarelser".

Hvem/hvad kan man stole på,efterhånden.

Nogen med tilsvarende,eller nogle med forhåbentlige positive erfaringer,må gerne svare.Tak

Mosebaek.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-12-10 19:47

Jeg kan ikke forstå du er overrasket, jeg kender en del håndværkere og de fleste er fine håndværkere, der er desværre også en del uærlige og overfladiske. Og flere af dem har ikke en håndværkeruddannelse, de har kun et eksamenspapir (selvlavet eller hentet på nettet)

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 110 point
Dato : 12-12-10 20:14

Så sent som her til aften så jeg i nogel TV-nyheder, at ned til 7% af alle energiattester (der ofte laves af den samme som laver tilstandsrapporter), rent faktisk er korrekte! Og at de formentlig kun meget sjældent medfører energiforbedringer på ejendommen.

For mit eget vedkommende fik jeg sidst lavet en tilstandsrapport for ca 5 år siden, en af anbefalingerne var at skifte til et kondenserende gasfyr, det var der i forvejen, og kun 2-3 år gammelt, og det havde jeg omhyggeligt fortalt konsulenten.

Selv om ordningen (på overfladen) er ændret, er det stadig ejendomsmæglerne der "bestemmer", rapporterne er derefter, fejl skjules, det gjorde ikke så meget (og skete sikkert ikke) hvis forsikringsselsakbet kom til at dække fejlene, men det er vist mere undtagelsen end reglen.

Trist, for i princippet er ordningerne en god idé, men i langt de fleste tilfælde spildte penge og falsk tryghed

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 12-12-10 20:31

Citat
Jeg kan ikke forstå du er overrasket,

Jamen det synes jeg eddermaleme,jeg har lov til at være.

Det er jo simpelt dokumentfalskhed.Kriminelt.... Det er da en dokument,de underskriver i "god tro".
........... Går jeg ud fra.

Måske får jeg selv snart brug for en tilstandsrapport.D.v.s at man så kan "købe" sig til een.
Det vidste jeg ikke.

Jeg må jo åbenbart,følge for lidt med i hva`der rø`r sig i samfundet.
Jeg synes virkelig,den er langt ude.....

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 12-12-10 20:47

Citat
Selv om ordningen (på overfladen) er ændret, er det stadig ejendomsmæglerne der "bestemmer",

Det vil i bund og grund sige,at man får det man "betaler" for.
Jeg ved godt alt (alle) er "til salgs",for penge. Lidt "smørelse",måske et par stive whisky,og en god cigar hjælper på resultatet.

Gud bevare Danmark.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 12-12-10 22:10

Go' aften Mosebaek.
Citat
Det vil i bund og grund sige,at man får det man "betaler" for.

ja måske...jeg ved det ikke.
Jeg kan fortælle dig at vi for 4 år siden havde besøg af sådan en gut.
HOLD DA OP ...siger jeg bare .
Han gik sq til den ...i 4½ time kravlede han op /ned / inde og ude.
Der blev endevendt simpelthen ALT hvad han kunne komme til .
Vi fik at vide at han var en af de mest effektive i hans fag.
Og der har heller ikke efterfølgende været problemer for dem der har købt det vi satte til salg.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-12-10 22:23

Desværre gælder det for håndværkerne at deres moral er som det omliggende samfund. Det er så synd, for man skal kunne stole på en håndværker. Og de findes.

Men lidt for mange sløser, det skal laves hurtigt, Min søster havde besøg af sådan en. Og arbejdet er derefter. Men hvor er det sørgeligt at man ikke sætter en ære i at gøre et ordentligt stykke arbejde.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 13-12-10 07:23

1. en tilstandsreport ved salg af hus er sælgerens mand
2. Så defor tag ALTID en Uvildig synsmand med selv til at gennemgå huset

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-12-10 16:53

Tak for svaret vagnr. Jeg har gransket lidt i sagen,og tror du har ret,langt hen ad vejen.

VH.Mosebaek.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 13-12-10 17:15

Selv tak, Mosebaek

Men det er nu ærgerligt, at man SKAL spilde penge på en ordning, man alligevel ikke kan bruge til noget. Da vi købte hus for 3 år siden havde vi, som rotw skriver, vores egen byggesagkyndige med, det sparede os for over 20.000 kr til udbedring af fejl, der ikke stod i tilstandsrapporten.