/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
ingen varme i radiatorene
Fra : daffylotte
Vist : 400 gange
50 point
Dato : 12-12-10 18:01

Hejsa
Jeg bor til leje i et dobbelt hus med gasvarme.
Det sker at radiatorene næsten ingen varme giver .
Vi kontakter så udlejer og han siger at fyrret kørrer på fulde knald og at det lige skal følge med.
De siger at hvis vi har værret i bad så skal den arbejde endnu m,ere.
Det ved alle jo , men det skal vel ikke tage 2 dage?

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 12-12-10 18:11

Det er noget forbandet pis at sige (undskyld ordvalget) men det er ikke holdbart uanset om han har ret eller ikke ...Du bor til leje -du betaler husleje -han skal levere varen du betaler for .Længere er den ikke .!!!!
At der er et problem med hans varmekilde er da ikke dit problem,det må han bare få fikset.
er der ikke et klagenævn i den kommune du bor i???
Jeg ved at dette svar ikke gav dig mere varme -men det var dog et svar..

Mvh

Sverola

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 12-12-10 18:28

Han har sikkert "glemt" at regulere fra "summer mode" til vinter samme.(Øget udgift).

Det er korrekt at gasfyret lukker for radiatorer,mens der varmes vand til varmtvandsbeholderen.(Bad). Men det er så kortvarig,at det ikke kan registreres på radiatorerne.

Så det er simpelthen et spørgsmål,om at regulere gasfyret,opad.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 13-12-10 07:16

det kan også være at der ikke har været nok vand på anlægget?

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 13-12-10 10:55

Eller manglene udluftning.

Kommentar
Fra : daffylotte

Dato : 13-12-10 17:34

Mange tak
Har snakket med kommunen.
De skal betale hans regning nu for at åbne for gassen.
I morges kom dong og lukkede helt for hans gas.
Så vi har lige nu 2 små olie radiatorer stående i stuen(Det eneste sted)
Med 5 ribber kørende:(
Tak for svarrene alle sammen

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 13-12-10 22:15

Tror du at kommunen vil betale udlejerens gasregning i et hus hvor der bor lejere, er det ham der bor i den anden del af dobbelt huset?

Kommentar
Fra : daffylotte

Dato : 14-12-10 15:55

Det har de gjort..
Dong var her kl 14 og åbne for varmen:)
Ja det er ham selv der bor der.
Men nu skal vi så høre på deres bræk fordi vi har kontaktet kommunen...

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 14-12-10 16:32

Det kan godt være at han bliver sur og tvær-men det er trods alt ham der sælger dig /jer en vare som i betaler for.I har jo prøvet at snakke med ham på fornuftig vis ,og fået et halvhjertet svar.
Havde han været ærlig og sagt " ok det er fordi jeg ikke har betalt gasregningen" så havde det vist en smule ansvarsfølelse.Men nu mener jeg i har gjort det rigtige.
Jeg lejer selv en lejlighed ud til en lærling med møbler og alt incl. og her for et par måneder siden røg tørretumbleren -der gik 2 dage så havde han da en ny .....Min mening er at så længe huslejen går ind til aftalt tid så skal det også være nul problem fra min side

Mvh

Sverola

Kommentar
Fra : daffylotte

Dato : 14-12-10 16:57

hej ja vi betaler altid til tiden.
Nu er han jo så blevet sur og har lukket for varmen her ind. er der ikke nogen man kan ringe til på denne tid af døgnet?