/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
pdf html ?
Fra : oleho
Vist : 905 gange
200 point
Dato : 12-12-10 17:53

hej
Movia-køreplaner - og meget andet - kan kun udskrives i pdf-format; det er meget lille skrift.
Er svagtseende og vil derfor gerne kunne udskrive i andet format med større skrift
mon det kan lade sig gøre ? Hvis ja. så hvordan
mvh
oleho

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 12-12-10 17:58

Hjesa.
Prøv at trykke på forstørrels glasset ...mener det sidder oppe for oven .

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 12-12-10 18:09

Ellers kan du hente et gratis forstørrelses glas her
http://magnifier.sourceforge.net/

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 12-12-10 18:21

De kan godt udskrives eller gemmes som andet?
Prøv vælg GEM eller udskriv med, der kommer flere valg (måske),,,og gem som Words

Ellers kan du altid forstørre dine Pdf filer
enten ved at klikke på hånden, som så automatisk zoomer ind når du klikker på din pdf fil
eller bare vælge at forstørre hele filen, med + eller -
http://www.gratisimage.dk/image-EB07_4D05072D.jpg

Accepteret svar
Fra : nomore

Modtaget 210 point
Dato : 12-12-10 18:48

Prøv denne, den skulle være gratis, og burde kunne gemme filen med meget stort inhold
http://pdf-xchange-viewer.en.softonic.com/
Åben din pdf fil, og vælg den størrelse du selv ønsker med + eller - og GEM
så skulle den gerne være forstørret for evigt

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 12-12-10 21:18

Som jeg ser der vil du gerne have teksterne udskrevet i større typer...

Der er flere muligheder.

Enten kan du lave en kopiaf det du ser på skærmen med "ALT + Print Scr" tasterme og sætte dette i f.eks et Word dokument med "CTRL + V"

Så bliver dit skærmbillede placeret som et grafisk objekt... i WORD objektet

Du kan også med musen markere teksten - og tage en kopi med "CTRL + C" herefter kan du i Word indsætte med "CTRL + V" Herefter kan du markeret det indstatte tekst og vælge en større skrift type.

vh Ben

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-12-10 00:22

Når man vælger udskrift af en pdf fil kan man selv vælge størrelsen. Der er bare det ved det at en side så ikke kan være på printersiden.

En løsning kan være at vende skriften( i udskriftpanelet, ikke i visningen) så man får en a4 side udskrevet som to liggende sider a4 sider, der tilsammen bliver en stående a3 side. A systemet er så smart at sideforholdt vil passer.

Godkendelse af svar
Fra : oleho

Dato : 14-12-10 12:47

Tak for svaret nomore.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 14-12-10 17:43

Var så lidt, har du prøvet
http://magnifier.sourceforge.net/ kan vist indstilles på mange måder og størrelser.

jeg mener også der findes forstørrelse for svagtseénde indbygget i selve Systemet
og meget nemt at bruge.