/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Genoprettelses Cd til Acer 4520
Fra : BonneTrut
Vist : 899 gange
160 point
Dato : 12-12-10 14:51

Hjælp!
Jeg har en bærbar computer Acer 4520, som har nogle svære fejl som jeg gerne vil have rettet,
Men desværre har jeg ingen genoprettelses Cd, Hva gør jeg så???????
VH. bonnetrut

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 12-12-10 15:04

Styresystem?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-12-10 15:05

Den ligger sikkert på en partition på din harddisk

Kommentar
Fra : grow

Dato : 12-12-10 15:41

Som Fijala skriver så se om ikke styresystemet ligger på harddisken.
PÅ Acer Aspire 7535 ligger det under ALT + F10

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-12-10 15:46

Åhh ja undskyld det tænkte jeg ikke lige på at forklare. I stedet fpor at sende dvd-er med som genoprettelse o lign. så er der lavet en skjult partition på hardisken der indeholder alle drivere, genoprettelses o.lign. Den kommer du ind på ved at taste Alt + F10 ganske som grow nævner.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 12-12-10 15:52

Bare fint Fijala og for at "klippe det ud i pap" så skal ALT + F10 holdes nede ved opstart af computeren. Det nytter ikke noget at gøre det når Windows er indkørt.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-12-10 15:53

Hvor kan det være svært at udtrykke sig når man selv lige nøjagtig ved hvad der menes.

Kommentar
Fra : BonneTrut

Dato : 13-12-10 12:05

Angående mit spørgsmål om Acer 4520 !
Jeg har nu læst jeres svar og har prøvet dem - Men, computeren reagerer ikke
når jeg trykker alt + F10 , jeg har prøvet at gøre det under opstart, men det virker
heller ikke.
V.H. bonnetrut

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-12-10 12:31

Du skal trykke samtidig på de to.

Prøv nogle gange hurtigt efter hinanden lige så snart det første billede kommer på skærmen.........jeg ved sgu ikke hvilket Acer viser.
Prøv også at lave en normal opstart og se efter nede i højre eller venstre hjørne om der står noget som "Press xx for setup", men ikke for at jeg tvivler hvad de andre skriver

Når først Windows begynder at loade er det for sent.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-12-10 12:32

PS.

Du skal prøve indtil Windows begynder at loade !!

Kommentar
Fra : grow

Dato : 13-12-10 12:33

Øv for dig! Så er der nok ingen genoprettelse på din harddisk. Så har du to gratis muligheder. 1. Prøv at gå tilbage til et punkt hvor det virkede uden fejl. 2. Opdater dit system via filhentning fra Microsoft. De lægger hele tiden opdateringer på nettet. Har du sat computeren til automatisk opdatering? Som nomore spurgte om: Hvad styresystem har du?

Kommentar
Fra : BonneTrut

Dato : 13-12-10 14:36

Mit Styresystem er Windows vista acer aspire 64

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 13-12-10 15:24

Kan du ikke brænde den disk nu her?

Accepteret svar
Fra : janik

Modtaget 160 point
Dato : 14-12-10 12:53

BonneTrut
Nej det gør den nemlig ikke få du kan ikke boote derfra.
Jeg har kun prøvet det en gang , hvor en kom med det problem .
Jeg formateret harddisken i fat32 med windows 98.
Når du har formateret den ville den selv boote op med den partion
du har dit styresystem på.

Godkendelse af svar
Fra : BonneTrut

Dato : 14-12-10 13:19

Tak for svaret janik.
Venlig hilsen Bonnetrut

Kommentar
Fra : janik

Dato : 14-12-10 16:06

Bonnetrut

Håber at det virkede...