/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
phpbb3 - Indsætte billede i forum
Fra : Doros
Vist : 521 gange
200 point
Dato : 11-12-10 16:29

Hvordan indsætter man billede i et phpbb 3.0.8 forum - Jeg har pt. oploadet et jpg billede i domæneroden, og forsøgt i phpbb.

Hvis billede kan komme øverst på forum siden er det at foretrække.

Er der nogen som kan hjælpe?

Kommentar
Fra : peque

Dato : 11-12-10 16:33

Er det dit banner i toppen du vil ændre.
Så er det nemmeste at finde det billede der er i forvejen omdåbe det til old og kald dit nye banner det som det gamle hed

Kommentar
Fra : Doros

Dato : 12-12-10 08:24

Det kunne være fint hvis det eksisterende banner billede kan udskiftes - Men hvordan gør man det, kan du beskrive en lille guide.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 12-12-10 08:36

Jamen Du har din phpBB3 rod i din webserver.

Inde i den er der en mappe der hedder images eller lign - derinde finder du en masse billeder hvoraf det ene er Logoet.
Kan desværre ikek beskrive det mere præcist - da jeg holdt op med at bruge phpBB for mange år siden...

Men når du finder det logo billede - omdåber du det til:
logo.jpg_old og kalder dit nye logo logo.jpg eller hvad det nu hedder i forvejen!
MVH
per

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 12-12-10 08:43

Du finder banneret i en af mapperne? pics/ icons eller lignende prøv at led efter det.
(Det gemmer du i tilfælde af at du vil have det tilbage.)
Du kan lave et nyt i et fotoprogram eller Paint, det skal have samme størrelse og hedde det samme. det uploader du så bare til mappen og overskriver det eksisterende.
Du kan forresten udskifte alle andre iconer og knapper på samme måde, bare husk størrelse og navn skal være det samme, ellers kommer det ikke til at se pænt ud.

Accepteret svar
Fra : nomore

Modtaget 200 point
Dato : 12-12-10 08:47

Citat
husk størrelse og navn skal være det samme

Navn og størrelse skal være/ hedde det samme som dem du udskifter

Godkendelse af svar
Fra : Doros

Dato : 14-12-10 18:53

Tak for svaret nomore.