/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Nye vinduer i Hus.
Fra : pk2dk99
Vist : 1870 gange
200 point
Dato : 11-12-10 02:09

Hej Kære kandu bruger

Vi vil gerne have nye Termo og lyd fri vinduer i vores stuen og sove værlser. Jeg vil gerne høre at hvilke slags vinduer er gode? Træ vindue eller hvad er andre slags som er bedst? Vi vil gerne have et tilbud fra Håndværker i næste uge. Hvad skal vi sige til ham?

2: Er der nogen gode Vindue firma i Roskilde eller Ringsted område som laver godt arbejde med vinduer?

Venligst Hjælp
mvh
pk2dk99

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 11-12-10 05:28

det kommer an på pengepungen der ser

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 200 point
Dato : 11-12-10 11:09

Når du skal have lydtæt og varmebesparende nye vinduer, så skal du vælge tre lag 4 mm glas lavenergi. Skal de åbnes er de lidt tunge, men de er lydtætte.

Om du vil have i træ, træ/alu eller plast er både et pris- og temperamentspørgsmål. Træ skal efterbehandles. Plastic skal grøes rent lige som alu.

Kvalitetsmæssigt er der ikke den store forskel på kvalitetsvinduer. Når du bestiller skal du gøre opmærksom på lydtæt lavenergi!

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 11-12-10 13:25
Kommentar
Fra : pifo

Dato : 11-12-10 13:42

Jeg ved ikke, om dette er for langt væk for dig:
http://www.kildebrondemolle.dk/

Vi købte vinduer dér for nogle år siden, og dels var vi tilfredse med kvalitetet af de vinduer, der blev sat op, men endnu bedre så fik vi en ufattelig god behandling dér.

Der var ikke en skramme at se i et tapet efter vinduerne var sat op. Alle vinduer i huset blev skiftet i løbet af 1,5 - 2 dage. Alt var ryddet pænt efterfølgende, så man kunne stort set ikke se, at der havde været en håndværker der.

Hvis du vælger at køre forbi dér, så spørg efter Knud Jensen. Han er en hyggelig og meget reel mand, som ovenikøbet er en fantastisk rådgiver!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-12-10 17:58

Alka er forkert på den med hensyn til lydisolering i vinduer, lydtæt glas er som regel 2 lags glas, det som gør vinduer lydisolerende er den gas som er mellem glassene, det er også et krav at glassene er i forskellig tykkelse når der skal lydisoleres, hvis der er meget strenge krav med lydisolering så skal mindst det ene glas være lamineret.
3 lag glas er til varmeisolering.
Citat
Vi vil gerne have et tilbud fra Håndværker i næste uge
det er sikkert en lokal håndværker du får til at udføre arbejdet så hvor vinduerne er produceret betyder vel ikke så meget, men du skal være opmærksom på at de fleste større fabrikker får vinduerne lavet helt eller delvis i udlandet.
Min anbefaling er træ/alu vinduer så behøver du ikke spekulere på vedligehold ud over at smøre beslag og hængsler de næste 30-50 år,
plastik skal vedligeholdes med voks shampo ellers bliver vinduerne grimme,
træ skal vedligeholdes regelmæssig med maling ellers rådner vinduerne (det gør de også med maling men ikke så hurtig)
træ/alu skal bare vaskes med vand når de er beskidte.
Du får så et link til dem som betaler min løn (vi producerer 100% i Danmark)
http://www.idealcombi.dk/Default.aspx?ID=4396
eller hvad siger du til super lavenergi? Vi er de eneste i Europa som laver de vinduer:
http://www.idealcombi.dk/Default.aspx?ID=7599 besøg Ideal huset Arnold Nielsens Boulevard 134 i Hvidovre sammen med din håndværker for at blive overbevist

Godkendelse af svar
Fra : pk2dk99

Dato : 06-03-11 21:53

Tak for svaret alka.