/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Galt med grafikken
Fra : EA_HS
Vist : 615 gange
200 point
Dato : 09-12-10 13:27

jeg har (stadig) problemer med grafikken, på en lille Asus Eee 1000HE,
der mangler rammer på alle hjemmesider,
http://peecee.dk/upload/view/273400

og har spurgt før,
http://www.kandu.dk/Spg151208.aspx
men prga. ferie har jeg ikke haft mulighed for at kontakte forretningen før nu,
der får jeg besked på at sikre mig at det ikke er en software fejl, fx manglende driver-update,
da jeg i så fald selv kommer til at betale for reparationen,

forretningen henviser mig i første omgang til Asus.dk
de sender mig en email med et link, hvor jeg skulle kunne downloade seneste driver,
VGA driver
http://dlsvr04.asus.com/pub/ASUS/EeePC/VGA.zip

det virker dog ikke på nogle af mine PC,er
så jeg beder om et nyt link,.. (og beder dem kontrollere at det virker)
så får jeg dette link
ftp://dlsvr01.asus.com/pub/ASUS/EeePC/VGA.zip

det virker heller ikke, hvorefter de sender mig et nyt link,
http://support.asus.com
det indeholder en 'gammel' driver fra jan/2009
den er install. uden nogen forbedring,

så mit spørgsmål er om andre har prøvet noget lignende, ?
og hvordan sikrer jeg mig at softwaren er ok, ?

mener engang at have set et program der kunne kontrollere for manglende update,
og at pc,en kører de korrekte software, ?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-12-10 14:20

Jeg fik ny computer for nogle uger siden med Win7 home edition. Og jeg kunne ikke få printere, scanner, kamera til at virke. Jeg skrev til Microsofr og de sendte en genvej, den virkede ikke. Jeg ringede, fik en anden genvej, den virkede ikke. De ringede med en tredie genvej, den virkede ikke. Købte så Win7 ultimo og installerede den. Intet virkede. Ringede igen til microsoft og fik genveje, hjalp ikke. Så blev det weekend og jeg formaterede og installerede igen.

Og så virkede det hele.

Og det bare for at fortælle at jeg kender det med at få genveje. For du har vel prøvet at formatere og geninstallere som sidste udvej.

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 200 point
Dato : 09-12-10 14:27

Jeg er rimmelig sikker på at det ikke er dit grafik kort den er gal med, tror snare at det er din browser der viser det forkert.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-12-10 15:57

Installer/geninstaller IE8, tror os det er browseren, er det ikke IE7 du har nu?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-12-10 16:29

Har du prøvet med en anden browser,
Firefox f.eks.?
http://www.mozilla-europe.org/da/firefox/

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 09-12-10 17:10

Hmm,.. ja formatering var sikkert en god ide,
men hvordan gør jeg det,.. har install CD,.. men ingen drev !!

browser,.. den har kørt både IE 7 - 8,.. og nu også firefox,
det gør hverken 'fra eller til',..

tænker på om det ville være en god ide at install en lille nem vers. af linux, ?

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 12-12-10 09:48

det virker fint med linux installeret,...

Godkendelse af svar
Fra : EA_HS

Dato : 12-12-10 09:48

Tak for svaret webnoob.