/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Regedit
Fra : lougen
Vist : 423 gange
79 point
Dato : 08-12-10 18:59

Jeg har en joystick installeret. Den virker pludselig ikke som den skal. Ved kalibrering er der ingen fejl, men i simmen går det galt. Jeg har set på microsoft at det er et kendt problem, og her er en metode for XP og Vista hvordan man skal løse det. Jeg har Win7 men prøvede alligevel fremgangsmåden. Den går ud på at slette alt vedr. joystikken både i programmer og regbasen. Mit problem er, at der er nogle af strengene i regbasen som jeg ikke kan slette, adgangen bliver nægtet. Hvad kan jeg gøre for at slette dem.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-12-10 19:04

Det skal du lade være med, du risikerer en PC der ikke vil starte igen

Kommentar
Fra : lougen

Dato : 08-12-10 19:08

De strenge jeg vil slette indeholder navnet på joystikken, så jeg tror ikke det vil have betydning for resten af PCén

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-12-10 19:30
Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-12-10 19:55

Du skal først tage en backup af din REG-BASE, så kan du altid komme tilbage til det den stod på før du lavede kaos i den.
Så piller du joystikket ud og genstarter. Så skulle gerne have mulighed for at slette de strenge.
Driverne til joystikket må IKKE være aktiveret, når du sletter i regbasen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-12-10 20:00

+ du kan prøve at starte i fejlsikret tilstand, måske kan du slette dem der!

Kommentar
Fra : lougen

Dato : 08-12-10 23:25

Tak for svarerne. Jeg har prøvet nogle af dem før, jeg har prøvet igen, men jeg kan stadig ikke slette de pågældende strenge. Jeg kan slette alle andre med Saitek i regbasen, men ikke disse strenge.
De står i HKEY_LOCAL_MACHINE-system-controlset001-hid-vid-7&85fd489&0&000:
Første nøgle: DeviceDec-REG_SZ_@oem30.inf,%hid_name%;Saite kX52 Flight Controller (HID)
Den anden nøgle står i samme afsnit: MFG-REG_SZ-Saitek
Disse nøgler optræder 4. gange

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-12-10 19:12

Prøv at fjerne dem 'automatisk'. F.eks. med: http://www.piriform.com/ccleaner/download

..eller til en anden go' gang; foretag fjernelsen af software/drivere med:

http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 11-12-10 12:19

Højreklik på reg-nøglen og gå til tilladelser
eventult gå videre til avanceret/ rediger
Husk at krydse af om du er admin eller almindelig bruger.
Måske du skal gøre det i fejlsikret tilstand.
Samtidig hent denne og ryd op, gratis, og jeg syntes den er bedre og mere bruger venlig end så mange andre af samme type.
http://www.wisecleaner.com/wiseregistrycleanerfree.html

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-12-10 15:01

nomore ->
Det var sgu et af de bedre 'gratis' værktøjer.
..hvis altså man slår alle de 'overflødige ting' fra under installationen

Tak for, at minde mig om det

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 14-12-10 12:41

Var så lidt, kan bare ikke huske hvad der dukker op under install, `lang tid siden`
men programmet virker da efter hensigten, og er lidt mere overskueligt
end så mange andre af den type og gratis ikke at glemme.
Bare man kører det i SAFE MODE, så skulle det ikke kunne gå helt galt,
ellers kan man jo altid gendanne.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-12-10 13:24

You will need to take ownership of the key before Vista will allow you delete it. The ownership of registry keys work exactly as they do with files and directories...

Start RegEdit -> Right-click -> 'Permissions' -> 'Advanced' button -> 'Owner' tab -> click your user name -> check the box 'Replace owner on sub-containers and objects' -> click 'Apply' -> close the open window -> and in the smaller window, give 'Full Control' to the 'Users' group -> click Apply -> close the Permissions window and delete the key

You can delete just about any key in the registry using this method, regardless of whether or not it is in use...but be extremely careful of which keys you take ownership of.

fra det link jeg gav her http://www.kandu.dk/spg152043.aspx#1750829

Kommentar
Fra : lougen

Dato : 15-12-10 20:04

Jeg har prøvet alt som er foreslået, intet har virket. De gode råd med Vista har jeg også prøvet, selvom jeg bruger Win7. Jeg får ikke lov til at give mig rettigheder, programmet nægter at tage ændringerne.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-12-10 09:34

En af grundene til at man ikke kan tilgå nøgler i regedit er infektion med virus, ad- eller spyware.

Scan din computer for 'snavs' ..også for root-kit's.

Brug dit antivirus til førstnævnte ..og måske SuperAntiSpyware til 'resten':

http://www.spywarefri.dk/software/superantispyware-free/

Scanning efter root-kit's kan gøres med Sophos Anti-rootkit:

http://www.sophos.com/products/free-tools/sophos-anti-rootkit.html

</MOLOKYLE>