/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
regler om opførelse af dobbelthus
Fra : mi-to
Vist : 3161 gange
50 point
Dato : 08-12-10 17:23

Hej

Har en bygge grund på 1270 kvm er det muligt og bygge et dobbelthus på den eller kan man få dispensation til det??

Mvh Michael..

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-12-10 17:33

Det kan kun kommunen svare dig på.

Kontakt teknisk forvaltning.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-12-10 17:37

Det afhænger helt af den lokale byplansvedtægt.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-12-10 17:40

Reglen er, at på en "almindelig" parcelgrund, må der kun være en beboelse.

og med den størrelse du nævnet på grunden, gives der bestemt ikke dispensation.

Kommentar
Fra : mi-to

Dato : 08-12-10 17:48

Hvor stor ska grunden være da har da før set huse med en grund der er under de 600kvm

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-12-10 17:51

Nu gentager jeg mig selv.

Det kan kun kommunen svare dig på.

Kommentar
Fra : mi-to

Dato : 08-12-10 17:56

ja og dova svarede da os på det

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-12-10 18:27

Start med at læse lokalplanen (hvis der er sådan en for dit område), servitutter eller byplan.

Lokalplanen vil ofte angive minimumsgrundstørrelser, om der kan bygges et eller to huse mv, oplysningerne kan du finde på https://www.ois.dk//

Hovedreglen er, at en grund skal være mindst 700 m2, men der hvor jeg bor er der mindre grundstørrelser i lokalplanen.

Kommentar
Fra : mi-to

Dato : 08-12-10 19:50

ja det med de 700 har jeg godt nok hørt men hvorfor kan der så udstykkes mindre grunde i samme område.. der er en lokal plan men der står desværre ikk noget om grund størrelse så det er nok bedst og få fat i kommunen

Accepteret svar
Fra : kimpetersen

Modtaget 25 point
Dato : 08-12-10 23:13

ja det er jo nok best at kontakte kommunen, da det jo er dem der skal give byggetilladelsen.

Godkendelse af svar
Fra : mi-to

Dato : 12-12-10 22:07

Tak for svaret kimpetersen.