/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Koldere vand i bruser
Fra : hojriiskim
Vist : 467 gange
100 point
Dato : 08-12-10 11:45

Hej.

Har et lille problem med vandtemperaturen i bruseren. Det føles koldere end i vandhanen synes jeg. Jeg har endda skruet varmereguleringen på armaturet helt om på varmt for at det skal være det samme som at tænde den varme hane ved vasken. Det føles stadig koldere. Har idag målt med et termometer, og det er ca. 5-7 grader koldere i bruseren end i vandhanen ved håndvasken en meter der fra.

Hvad kan det skyldes?

Jeg har tidligere skrevet et spørgsmål herinde vedrørende det problem at der er langt mindre tryk på vandet som kommer ud af den kolde hane end den varme, i vandhanerne i køkken og badeværelse. Kan der være en forbindelse mellem de 2 problemer?

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 08-12-10 12:07

Hvis du er i den del af Danmark, som har meget kalk i vandet (gælder vel 95% af befolkningen), kunne kalkaflejring sagtens mistænkes. Det kan lave sjove ting i et termostatisk blandingsbatteri og såmænd også i et håndindstillet - for ikke at tale om rørene frem til tappestedet.
vh
pbp

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 08-12-10 18:17

Problemet med, at der er mindre tryk på den kolde hane end på den varme, kender jeg alt for godt. Løsningen hos os var at skifte blandingsbatteriet. Derefter var trykket ens igen. Det skal siges, at det oprindelige blandingsbatteri var forholdsvis nyt fra IKEA, så det var lidt ærgerligt, men dejligt at vi fandt en løsning.

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 08-12-10 22:04

Pifo: Havde du også problemet med at der var mindre tryk på det kolde vand i vandhaner og at skift af blandingsbatteri i bruseren hjalp på vandhanerne?