/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Pakketape og Tapedispenser
Fra : torben7913
Vist : 1266 gange
100 point
Dato : 08-12-10 11:35

Hej.
Jeg har købt noget bredt pakketape og en tæppedispenser hos Haraldnyborg.
Dispenseren kan ses her:

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=3763&n=10

Der er bare ingen brugsanvisning med, så derfor spørger jeg:
Er den en der kan forklare mig hvordan jeg trækker tapen gennem tapedispenseren, så jeg kan bruge den rigtigt.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 08-12-10 11:55

Jeg ville da nok ringe til HN. og spørge om en brugsvejledning. -Måske henviser de til en siade på nettet hvor den kan downloades.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-12-10 12:05
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-12-10 12:09
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-12-10 12:36

Tapen skal ind mellem gummirullen og den fjederbelastede skinne......vistnok da jeg ikke kender den model.
Pas på kniven, den er satans skarp

Når Du kører tape på en kasse og når det punkt hvor den skal afskæres så vip dispenseren en smule på sned, så afskæres tapen meget lettere, og Du risikerer ikke at tapeenden fiser tilbage på rullen.

Skal en kasse stå i et par år i lukket tilstand eller er tung så lad tapeenderne fra top og bund overlappe hinanden, så holder det bedre.

30 år på et lager med et par ruller om dagen giver sgu lidt viden

Kommentar
Fra : torben7913

Dato : 08-12-10 13:11

Hej Klaudi .
Det er en fin tegning du har uploadet,jeg kan godt se at tapen går mellem den fjederbelastede skinne og gummirullen, når jeg sætter rullen sådan vender klistersiden væk fra rullen., det skal den vel også, så den ikke klistrer sig fast på gummirullen. På din tegning fortsætter tapen (Den grønne pil) ud over et stykke plastik, men den sidder ikke fast andre steder end ved fjederbelastningen og gummirullen , og jeg kan ikke se nogen skarp kniv. Kan du komme det lidt nærmere ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-12-10 13:25

Når du er færdig med at tape ind, skal du vippe dispenser sådan at tapen bliver revet over af det stykke plastik

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-12-10 13:39

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 08-12-10 13:41

Godkendelse af svar
Fra : torben7913

Dato : 08-12-10 13:58

Tak for svaret Klaudi.
Nu forstår jeg det endelig

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-12-10 14:09

Velbekomme