/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Pudsemiddel
Fra : ans
Vist : 1757 gange
500 point
Dato : 07-12-10 19:25

Jeg søger et pudsemiddel til glorier.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 07-12-10 19:54

Ans, hvad skal du bruge det til - da du ikke har nogen glorie.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 07-12-10 19:55

Der er i hvertfald mange her på Kandu,der ved hvor det kan erhverves.

Selv er jeg helt tom for oplysninger,i den retning.Har aldrig selv haft brug for det.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 07-12-10 19:58

hvad er der nu i vejen med colgate?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 07-12-10 20:00

og knofedt

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 07-12-10 20:02

Hmmm, hva' med Brasso

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-12-10 20:03

Hos os bruger vi englestøv blandet med kærnemælk og vores glorier bliver som nye......

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-12-10 20:14

Uha.... Ans Har behov for noget til min....... Måske skulle du sælge noget til vores fælles bekendte HM. Han lyver ALDRIG. UDLEVERER ALDRIG PRIVATE OPLYSNINGER. TILBAGEHOLDER ALDRIG OPLYSNINGER (hvis det er i hans favør).

Kommentar
Fra : akle

Dato : 07-12-10 20:15

Svar: ET GODT MUNDTØJ TIL SELV-PRAL!

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 07-12-10 20:26

Vi er jo nogle stykker her på Kandu, der har modtaget en i guld - og som du nok ved er disse selvpudsende.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 07-12-10 20:38

og os der er lidt ved musikken har da folk til den slags. og så må de iøvrigt selv om hvordan de får den blank. bare den bliver det.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-12-10 21:19

IBM760

Citat
Ans, hvad skal du bruge det til - da du ikke har nogen glorie.

Det har jeg heller ikke påstået

Mosebaek

Citat
Der er i hvertfald mange her på Kandu,der ved hvor det kan erhverves

Hvem?

katekismus

Citat
hvad er der nu i vejen med colgate?

Taler du af erfaring?

bentjuul

Citat
englestøv

Hvor kan det købes?

Citat
Måske skulle du sælge noget til vores fælles bekendte HM. Han lyver ALDRIG. UDLEVERER ALDRIG PRIVATE OPLYSNINGER. TILBAGEHOLDER ALDRIG OPLYSNINGER

Jeg må jo først finde ud af om det kan købes

Desuden tror jeg ikke, at han vil være interesseret i at købe noget.

akle

Citat
ET GODT MUNDTØJ TIL SELV-PRAL!

Hvor købes det?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 07-12-10 22:42

øh - du bruger da selv colgate - ttp://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=82781
og er det ikke glorien rundt om hovedet? I guld - er problemet løst!

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 07-12-10 23:56

Det bedste pudsemiddel er leverpostej !!!

1) fordel det på glorien, sørg for at alt er dækket
2) lad det tørre helt ind - gerne natten over
3) poleres efterfølgende ved moderat tempo i 2 - 2½ time

- gentages ved behov

P.s Det bedste resultat opnås ved brug af Hanegal

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-12-10 00:23

Det eneste jeg holder velpudset er eet-tallet

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 08-12-10 02:45

Gør som julemanden, udgå at komme i wikileaks..
ellers med en vis omsorg og empati , kan den rustne jernring
med tiden ombyttes til en selvrensene i guld,
bemærk dog at denne er tungere at bære på....
ja og så er det jo bedst at få det ordnet,
inden at der skal fælges farve til vingerne..
husk også at man ikke kan flyve med kun en vinge..

God jul

Accepteret svar
Fra : aasenissum

Modtaget 500 point
Dato : 08-12-10 05:09

...én vinge gør ingen sommer.

luffeA : det lyder som ønsketænkning, men det er jo osse ved at være jul.
indpakning?

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 08-12-10 10:43

Du skal bruge et Nano-pudsemiddel. Mol(o)kylesammensætningen siges at være fantastisk. Husk at skyld efter med rent vand.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-12-10 11:05

Så er det jo igen søndag i advent og jeg vil dele gaver ud

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 12-12-10 18:17

Glædelig 3. advent, ans
Apropos glorier:

Han gik til lægen, fordi han ikke følte sig helt på toppen.
- Kan De ikke sige mig, hvad der i vejen?
- Jeg vil først stille Dem et spørgsmål: Ryger De?
- Nej, det har jeg aldrig gjort. Jeg hader den slags!
- Drikker De?
- Nej, aldrig rører den slags!
- Dyrker De sex?
- Nej, jeg går altid i seng kl. 21,30 og sover som en sten! - Hvad er der mon i vejen? Jeg har altid sådan en hovedpine.
- Skal jeg være helt ærlig, så tror jeg, det er glorien, der strammer!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-12-10 19:10

Citat
katekismus

Dato : 07-12-10 20:26

--------------------------------------------------------------------------------
Vi er jo nogle stykker her på Kandu, der har modtaget en i guld - og som du nok ved er disse selvpudsende.

Så kan du jo ikke svare på spørgsmålet. Jeg håber så, at du er glad for den selvpudsende du har fået.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 12-12-10 19:25

»Den, der pudser messing med Brasso (pudsemiddel), får sorte fingre. Det samme gælder i øvrigt dem, der pudser glorier …«

Citatet er hentet her:
http://infolink2003.elbo.dk/imt/bruger/vis.asp?which=14403&pub=IMT+2008+nr.+47&Forfatter=Anne+Kathrine+Wagtberg+Hansen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-12-10 19:39

Hvis i finder et rigtigt godt pudsemiddel må i godt sige til, jeg mangler et super middel til min glorie, den er godt nok falmet temmeligt meget her i de sidste måneder

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-12-10 20:05

Citat
Hvis i finder et rigtigt godt pudsemiddel må i godt sige til, jeg mangler et super middel til min glorie, den er godt nok falmet temmeligt meget her i de sidste måneder

Jeg tvivler på, at jeg får et svar på "supermidlet"

Jeg tror det bliver holdt hemmeligt af dem, der har den selvrensende.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 12-12-10 20:10

Jeg tror nu ikke din glorie er så falmet endda.
Jeg har et godt eksempel her på, hvordan netop du får en blankere glorie

http://www.kandu.dk/spg152108.aspx

Jeg er overbevist om, at du nok skal få den til at skinne ganske blankt før vi når jul - og så kommer julemanden nok også til dig i år

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 12-12-10 20:12

ho, ho hvem har egentlig brug for at pudse glorien?
Min skinder altid klart igennem :D

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-12-10 20:18

katekismus

Nu var jeg ikke ude efter

Citat
Min skinder altid klart igennem

Jeg søgte et middel, der kunne få glorien til at skinne

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 12-12-10 20:23

Okay, okay rettelse - min er ikke lavet af skind, men den skinner - forstår vi nu hinanden

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 12-12-10 20:48

Nu skal I jo passe på at I ikke bliver skin - hellige

http://ordnet.dk/ddo/ordbog?aselect=skinhellig&query=ghetto&first_id=0&last_id=0

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 12-12-10 21:12

Ja, http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=glorie

Ved du hvad, du skal slet ikke tænke på at pudse din glorie.

Normalt har et menneske en "glorie", som lyser enten i en blålig eller i en gullig tone.
Grundfarverne forandrer sig i takt med udviklingen hos den person, i hvis aura de ses. Efterhånden som et menneske gør fremskridt, bliver auraens farver skønnere og skønnere. Er en person så uheldig at snuble på sin vej op ad udviklingsstigen, kan det meget vel hænde, at hans grundfarver totalt forandres eller skifter tone. Grundfarverne viser hvem personen er (eller hvad personen står for). De talrige farvenuancer giver oplysning om ens tanker og hensigter samt om ens åndelige habitus. Auraen hvirvler og flagrer rundt i et helt ufatteligt farvespil, som får selv den skønneste regnbue til at blegne. Du kan læse videre her, - næsten sidst på siden!
http://www.galactic-server.com/rampa/raevigeselv.html

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-12-10 21:33

katekismus

Citat
Ved du hvad, du skal slet ikke tænke på at pudse din glorie.

Det var nu heller ikke det, der var spørgsmålet.

Jeg ville bare give et godt råd videre til brugere med en glorie.

Jeg tænkte så, at de kunne holde glansen ved lige

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 12-12-10 21:54

ny stilling:
gloriepudser søges.
eneste betingelse er, at du skal medbringe et velegnet middel (ganske som hjemmeplejen medbringer klude).

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 12-12-10 22:30

Citat
Rensning og pudsning af kobber og messing med en blanding af koncentreret svovlsyre og vand (polervand) er et hyppigt optrædende råd. Hvis du bruger svovlsyre, så husk at bruge briller og handsker, arbejd i et godt ventileret lokale og allerhelst udenfor. Svovlsyre er meget ætsende så spild eller anden utilsigtet kontakt med huden skal straks efterfølges med skylning af rigeligt med vand.

Metalliske genstande bliver typisk sorte, fordi de kommer i kontakt med luftens indhold af ilt. Bruger man derfor ikke genstandene jævnligt kan man, for at undgå at de bliver sorte igen, lægge dem i en tætlukket plasticpose eller en anden lufttæt beholder.

Mangler du klude ??

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 12-12-10 22:32

Du søger et pudsemiddel til glorier.

Pudsemiddel forslag: tandpasta og knofedt, brasso, kærnemælk med englestøv, leverpostej m.v.
Mener du ikke disse midler slår til, tilbyder jeg da gerne sandblæsning af glorier.

Godkendelse af svar
Fra : ans

Dato : 14-12-10 22:22

Tak for svaret aasenissum.

Citat
...én vinge gør ingen sommer.

Det er snart fuldmåne og vi går de lyse tider i møde

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 14-12-10 23:38

.. mange tak, ans.
tror ikke, at du får brug for alle de herlige midler, da din glorie må være "selv-
bestøvende" og dermed beholder sin glans.
ja, det er lidt sent, så er det tilladt at vrøvle en anelse.